Gegevenstype Ja/nee

Status
Niet open voor verdere reacties.

marionnie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2004
Hallo

In mijn database kun je keuzes maken, indien ja een "vinkje" anders geen invulling.
Nu wil ik dbase en word gaan samenvoegen en dat lukt prima alleen indien er een ja is ingevuld (vinkje) wordt er in word een -1 geplaatst. Niet ingevuld wordt het een 0.
Die 0 wil ik graag 'vervangen' door geen enkele notatie en die -1 wil ik graag vervangen voor 'oproepbaar'.
Wie kan mij helpen?

groet,
marionnie

Enkele praktische oplossingen

De eerste oplossing lijkt mij de simpelste. Gewoon in Word werken met zoeken en vervangen. Zoeken naar -1 vervangen door oproepbaar. Zoeken naar 0 en vervangen door niets. Is dit te simpel dan zou ik het op de volgende manier in ACCESS oplossen.
Ik zou een extra tekstveld maken die gevuld wordt afhankelijk van de waarde in het vinkvakje. Dit tekstveld kun je dan onzichtbaar maken in je formulier. Bij de gebeurtenis Na bijwerken van het Vinkvakje zet je dan:
If Me.test.Value = True Then Me.test2.Value = "oproepbaar"
If Me.test.Value = False Then Me.test2.Value = Null

Hierbij is [test] het "vink"-vakje eb test2 het nieuwe tekstveldje. De 2e regel zorgt ervoor dat als je eerst aangevinkt hebt en dan toch weer uitvinkt de waarde weer Null wordt. Nu kun je de waarden in test2 gebruiken in Word ipv de 0 en -1 in test.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan