Laptop gaat wel aan, maar start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leendert82

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2004
ik heb het volgende probleem met mijn Compaq Armada 1750.

Na een tijdje de laptop zonder netspanning en zonder naar om te kijken te hebben laten staan is hij uitgevallen. Op zich begrijpelijk. Echter, na de accu op te laden en opnieuw opstarten bleef het scherm leeg. Wel aan, maar leeg. Overigens was de accu nu goed geladen.

Na helemaal uitzetten en dan opstarten verschijnt het rode Compaq logo en branden het lampje van de schijf (de cilinder helemaal links) en de diskette ernaast, maar ook het 'aan' lampje onderaan. Vervolgens verschijnt er echter helemaal niets. Zelfs geen kort knipperende cursor rechtsbovenin beeld, wat normaal schijnt te gebeuren voor je windows (in mijn geval XP) opstart. Ook de lampjes gaan uit, behalve het 'aan' lampje onder het toetsenbord. Na het apparaat aan te laten staan gaat de laptop na enkele minuten in de slaapstand. Aangegeven door een dubbel kort geluidssignaal en de overgang van het 'aan' lampje van aan naar knipperend.

Met F10 kom ik niet in het bios, met F12 en ctr-F10 ook niet, maar F10 zou geloof ik moeten werken.

Een opstartdiskette wordt niet gepakt.

Een externe monitor maakt geen verschil en geeft hetzelfde beeld.

Ik ben door mijn ideeen heen en hoop dat je me kunt helpen!

En als je de spanning van het lichtnet er op aansluit, doet de laptop het dan wel.

nee :(
er is geen verschil of de accu wel of niet op het lichtnet is aangesloten.

Wel de accu erin laten zitten als je de laptop aansluit op het lichtnet.

Kun je in de veiligemodus komen f8 tijdens opstarten.
En dan kiezen voor laatst bekende werkende configuratie.

Bedankt voor je tip. Ik ben blij het scherm te zien waarmee ik kan kiezen voor bv. de veilige modus of de laatst werkende configuratie. Echter, welke optie ik ook kies (laatst werkende, veilige modus, etc) na elke optie verschijnt het scherm waar te kiezen valt om windows XP te kiezen. Eenmaal bevestigen met "enter" loopt het METEEN vast. Het scherm blijft zelfs staan.

Het lijkt erop dat Windows XP volledig kapot is?

Kun je opstarten vanaf de cdrom, als dat namelijk kan dan kun je een repair uitvoeren.

nee, kan niet opstarten van cd-rom en ook niet van een diskette. Zou het een probleem met XP of de harde schijf kunnen zijn?

Als je in de bios kunt komen dan kun je daar de boot opstart kunnen wijzigen.
Dan nogmaals proberen om op te starten vanaf cdrom.
Als dan jouw hardeschijf niet herkend word dan kun je aannemen dat de schijf niet meer in orde is.

Zolang je deze oplossing niet kunt uitvoeren wil ik nog niet praten over een harddisk die stuk is.

ok, bedankt, maar ik kom dus ook niet in het bios :( kan het zijn dat ie er niet is en met een diskette geinstalleerd moet worden, wat dus niet kan omdat er geen diskette geladen wordt? Of zou bij geen bios sowieso de diskette geladen moeten worden?

Het bios is je rijbewijs voor je computer, dit staat er altijd op.
Maar in de bios kun je opgeven hoe de laptop moet opstarten.
dus eerst kijken of er een cd in de cdrom ligt zo nee dan kijken of er een floppy in het floppystation zit zo nee dan kijken of er een besturingsysteem op de hd staat.

Je bios staat niet op je harde schijf maar zit in een chip op je moederbord.

Ik denk nu dat je toch even tegen iemand aan moet lopen die een beetje verstand heeft van computers en die het probleem ter plekke kan bekijken.:(

bedankt voor je inspanningen.

Maar een xp-cdrom wordt niet herkend om van op te starten. Een opstartdiskette wordt genegeerd. Het enige wat lukt is dus dat menu met F5 / F8, waarna de boel direct vastloopt.

ik kom niet in het bios en heb volgens mij ook alle opties geprobeerd om daar in te komen. Ik ga proberen mn hd met een converter in mn desktop te hangen om hem op die manier te kunnen bekijken, of eventueel xp te repareren. Hopen dat het lukt. Nogmaals bedankt!:thumb:

Graag gedaan.
En ja het bios inkomen computer aanzetten en meteen f10 indrukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan