Nogmaals Irfanvieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Veuger

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Berichten
952
Is het ook mogelijk om in Irfanvieuw een aantal foto`s in een keer in grootte aan te passen, en zo ja hoe doe ik dat?
 
Open Irfanview, druk op "b" (Of bestand-batchconversion) Selecteer rechtsboven welke bestanden omgezet moeten worden; toevoegen met "Add". Kies dan een map waar ze neergezet moeten worden na de conversie. Vink "Use advanced options" aan. Dan klik op "Set options". In dit venster kun je de gewenste grootte instellen. Venster sluiten. Druk dan op "Start".
 
Dat kan met Groepsconversie in het menu Bestand.
Onder "Geavanceerde opties" (zie screenshot) vind je (naast een heleboel andere opties) de mogelijkheid het formaat aan te passen.

Guus.

N.a.v. je vorige vraag (Irfanview) wil ik nog even opmerken dat het wel zo beleefd is om degene die je helpt even te laten weten dat het probleem opgelost is.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me wel mogelijk,.
(maar voordat je met irfanview bezig gaat, maak backups van je plaatjes)

Je gaat het namelijk eerst testten!! en het zou zonde zijn als je de plaatjes verliest.

- Start Irfanview
- Klik op Bestand
- Klik op Groepsconversie/Hernoemen
- Aan de rechterkant klik je op de plaatjes die je aan de linkerkant in het rijtje wilt hebben
- Klik op het hokje:
"Gebruik geavanceerde opties"
- Klik dan op de knop "geavanceerde opties"

maar goed voor de rest zul je zelf even moeten uitproberen. (en denk eraan om eerst backups te maken)

// P.s.
Was het nog gelukt met de nederlandse taal?
 
Geplaatst door JKoelman
voordat je met irfanview bezig gaat, maak backups van je plaatjes
Is niet echt nodig. Tenminste als je bij Geavanceerde opties DIT (zie bijlage) NIET aanvinkt.
Alle originelen blijven dan behouden. IrfanView heeft zelfs een ingebouwde beveiliging tegen het overschrijven van het origineel. (Als je bijv. per ongeluk de map met originelen als bestemmingsmap instelt.)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan