mapstructuur omzetten naar tekst

• Onderwerp starter Onderwerp starter marvy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

marvy

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2000
Hallo ....weten jullie hoe je een bv van een map vol liedjes makkelijk deze files kunt omzetten naar een tekstbestand om alzo een lijstje te krijgen van uw liedjes ?

In bijvoorbeeld Winamp kun je een playlist maken en die is op te slaan als lijst of je kunt hem afdrukken.

Oude handwerk

Als de namen van de bestanden ook de titels van de songs zijn kun je in dos twee dingen doen:

Code:
Dir D:\map\*.* > mylijst.txt

of

Dir D:\map\*.* > prn

Eric.

Dat kan met het programmaatje Treeprint.
Je kunt het hier downloaden.
Installatie van het programma is wat anders dan normaal.
Maak eerst in Program Files een map die je Treeprint noemt.
Als je op treeprint.exe hebt geklikt, moet je via Browse naar die map bladeren. Door op Install te klikken wordt het setup-programma in die map geplaatst.
Vervolgens moet je vanuit C:\Program Files\Treeprint het setup-programma starten om het programma te installeren.
Als je daarna in Verkenner met je rechter muisknop op een map klikt, zie je dat Treeprint aan het snelmenu is toegevoegd. (Zie bijlage.)
Volg echter niet het voorbeeld uit het screenshot op; als je de hele map Windows gaat uitprinten, ben je een half pak papier kwijt.:D
Bij Options moet je overigens nog wel even een vinkje zetten bij Include Filenames. Anders krijg je alleen de mappenstructuur te zien.
Het is sowieso aan te raden eerst even het Helpbestand te lezen.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hallo Guus

Bedankt, die kende ik nog niet.

:thumb:

Eric.

P.S. Ik open dat soort jongens altijd met Rar of Winzip, zodat ik zelf de baas blijf en hij het zet in de map die ik wil. Als hij niet bestaat wordt hij vanzelf bijgemaakt.

Laatst bewerkt:
Re: Hallo Guus

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Bedankt, die kende ik nog niet.
Is volgens mij ook nog zo'n beetje het enige programma dat op internet te vinden is, waarmee je je mappenstructuur en mapinhoud kunt uitprinten.
Het kan ook op deze manier, maar dan krijg je een overzicht met van die DOS bestandsnamen als PROGRA~1.EXE en dat is niet echt makkelijk lezen.

Guus.

Re: Hallo Guus

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Werkt dat alleen bij 98, want in 2K lukt het mij niet.
Tijdens het zoeken naar dat programma kwam ik eerst op een andere site terecht.
Daar las ik dat het alleen voor Win 95, Win 98 en Win NT geschikt is, maar dat is een artikel uit oktober 1999, toen 2000, ME en XP nog niet bestonden. (Ik dacht overigens dat als een programma draait onder NT, het ook draait onder 2000 en XP.)
Op deze pagina van dezelfde site staat dat het geschikt is voor 98, 2000, ME en XP.
Omdat je voor de download vanaf die site echter moet betalen, heb ik even verder gezocht naar een gratis download.
Toen vond ik dus de hierboven genoemde site, waarop helaas geen info over platforms wordt gegeven. Ik neem toch wel aan dat het hier om hetzelfde programma gaat.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hallo Guus

Ik bedoelde jou link "op deze manier" Ik kan in 2k niet Bestandsmap vinden in de tab bestandstypen.

Eric.

Sorry het staat erbij, zo zie je maar lezen is de kunst.

Bijlagen

• voor guus.jpg
    voor guus.jpg
    58,5 KB · Weergaven: 94
Laatst bewerkt:
Het artikel is ook een beetje onduidelijk.
Die map heet Map Bestand. (Zie bijlage.)
Regel 8 klopt ook niet; moet zijn "Klik op Sluiten en nog een keer op Sluiten".
Overigens staat onderaan het artikel dat het voor Win 98 (SE) en Win ME is.
Maar je kunt het altijd proberen, al heb je er eigenlijk niks aan als je Treeprint installeert.

Guus.

Laatst bewerkt:
Helaas

Win2K sorteert de types op ext. zoals je bij mijn plaatje kunt zien, er is geen Map item te vinden, maar toch bedankt.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan