Plaatjes beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daphne82

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Hallo,

Ik heb wat plaatjes op mijn pagina staan die ik wil beveiligen tegen kopieeren. Hoe kan ik dat doen?? Ik heb ze al wel beveiligd door in comb. met rechter muis knopt (zo'n berichtje 'NIET JATTEN OFZO) maar als je op het plaatje gaat staan, komt er nog zo'n diskette te staan....als je er op gaat staan ..... deze afbeelding opslaan .... je kent het wel. Hoe krijg ik dit weg???

Gr Daphne

Ik weet niet hoe je dit wegkrijgt maar een btj internetter die weet wel hoe je dan het plaatje kan krijgen (namelijk printscreen). Dus het beveiligen van een plaatje kan eigenlijk niet.

MzzL
SeaB

Of je kijkt in de tijdelijke internet-bestanden en idd printscreentjes maken. :) Ik ben van mening dat als je niet wilt dat men de plaatjes/foto's kan kopieren je deze ook niet op het internet moet zetten. Of je zet er een giga-watermerk op maar dan blijven bezoekers ook weg. :cool:

zet onderstaande code tussen de head tag

PHP:
<META HTTP-EQUIV="imagetoolbar" CONTENT="no">

Geplaatst door gezina
Ik ben van mening dat als je niet wilt dat men de plaatjes/foto's kan kopieren je deze ook niet op het internet moet zetten.

Ben ik niet met je eens geeske mensen denken van internet te vaak dat je alles maar mag gebruiken zowel teksten als foto's.

ik heb zat handleidingen gemaakt die ik gebruik op mijn websites en moet zeggen ik vindt het zeer iritant als ik op andere websites mijn handleidingen tegenkom onder het mom van dat ze van die site zijn.
enige nadeel voor die gene is dat ik in de code vaak iets wegzet waardoor te achterhalen is waar het vandaan komt ;)

Geplaatst door Daphne82
Ik heb wat plaatjes op mijn pagina staan die ik wil beveiligen tegen kopieeren. Hoe kan ik dat doen??
Best Daphne, ten eerste maak je de pagina al niet erg aantrekkelijk door 3 irritante venstertjes te laten verschijnen, die de bezoeker eerst allemaal weg moet klikken. Dat zal er al voor zorgen dat sommige mensen niet eens aan de foto's toekomen.
Ten tweede heb je om onduidelijke redenen foto's met dezelfde naam gebruikt. De één krijgt dan de extensie .jpg en de ander de extensie .php. Dat zou er weleens de reden van kunnen zijn dat de pagina zo beroerd scrollt. Misschien moet je eerst maar eens wat basisbeginselen over het maken van websites leren, voordat je je over minder belangrijke zaken als het kopiëren van foto's druk gaat maken.
Na je vraag had ik overigens een pagina met tientallen grote foto's verwacht, maar ik tel precies 8 fotootjes, waaronder één (de zwartwitte) van goede kwaliteit, die ik met weinig moeite via Google ook elders kan vinden.
Ik denk niet dat veel mensen jouw pagina bezoeken alleen om die paar plaatjes te kopiëren. Maar al zouden ze dat doen, wat is daar op tegen?
Op mijn eigen site heb ik een heleboel foto's staan en iedereen mag ze kopiëren. Eén van de leuke dingen van internet is namelijk, dat je bestanden kunt delen met anderen.
Als je zo graag je foto's voor jezelf houdt, plak ze dan in een album. Dan kun je dat aan al je vrienden en vriendinnen laten zien, zonder bang te hoeven zijn dat je plaatjes gepikt worden. En als je dan nog een tweede album koopt, kun je dat je gastenboek noemen, waar ze allemaal hun commentaar in kunnen zetten.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door tazman

Ben ik niet met je eens geeske mensen denken van internet te vaak dat je alles maar mag gebruiken zowel teksten als foto's.

ik heb zat handleidingen gemaakt die ik gebruik op mijn websites en moet zeggen ik vindt het zeer iritant als ik op andere websites mijn handleidingen tegenkom onder het mom van dat ze van die site zijn.
enige nadeel voor die gene is dat ik in de code vaak iets wegzet waardoor te achterhalen is waar het vandaan komt ;)

Oh met handleidingen vind ik dat toch een iets ander verhaal, dat is kennis jatten, altijd toestemming vragen of op z'n minst de bron vermelden. Maar verder kan ik wel wat met het verhaal van Guus. :) Bovendien kan je foto's zo publiceren dat ze wel te zien zijn maar te klein/vaag/met teksten er op dat het kopieren niet aantrekkelijk is.

@ Guus abc,

ik vindt dat je erg kleinerend overkomt ten aanzien van de vraagsteller.
Het is iedereen zijn goed recht om zijn og haar foto's te willen beschermen op internet.
Er zijn legio manieren om deze foto's te te krijgen maar dat is vers 2 100% beveiliging is nooit mogenlijk zoker niet op internet.

@ geeske

dat is dus het probleem mensen vragen geen toestemming of ze iets mogen gebruiken.
Iedereen mag van mij de handleidingen gebruiken die ik maak maar vraag het even ;)
Met foto's vindt ik dat net zo wij hebben een website over de cattery van mijn vrouw die gewijd is aan de noorsebos kat en moet zeggen het is zeer iritant als je foto's van jouw katten tegenkomt op een website en die dan aangeprezen worden als hun eigen katten.
We zijn zelfs wel eens foto's tegen gekomen op een website over dieren fotografie als promotie materiaal :confused: en 1 x in een magazine bij een stukje over de noorsebos kat.
Dan heb ik zoiets van leuk maar vraag even toestemming.

Ik begrijp je verhaal wel hoor maar je hebt nu eenmaal met mensen op het i-net te maken die zich nergens wat van aantrekken, vechten tegen de globale bierkaai e.d. Mogelijk kan de topic-starter voorlopig uit de voeten met jouw tip qua code, velen weten niet hoe die te omzeilen met o.a. printscreen. En anders gewoon niet te mooi publiceren, of zo klein maken en indien men de plaatjes op groot formaat wil hebben even de webmaster mailen, dat zie ik ook al meer.

zoals ik al zei 100% is nooit mogenlijk.
met select all en dan opslaan als kom je heel eind.
desnoods laat je de hele site naar je hd zetten met bepaalde programma's etc etc.

je kunt het mensen hooguit moeilijk maken en de halve leken er van weerhouden je plaatsje te jatten.

Geplaatst door Guus abc
Best Daphne, ten eerste maak je de pagina al niet erg aantrekkelijk door 3 irritante venstertjes te laten verschijnen, die de bezoeker eerst allemaal weg moet klikken. Dat zal er al voor zorgen dat sommige mensen niet eens aan de foto's toekomen.
Ten tweede heb je om onduidelijke redenen foto's met dezelfde naam gebruikt. De één krijgt dan de extensie .jpg en de ander de extensie .php. Dat zou er weleens de reden van kunnen zijn dat de pagina zo beroerd scrollt. Misschien moet je eerst maar eens wat basisbeginselen over het maken van websites leren, voordat je je over minder belangrijke zaken als het kopiëren van foto's druk gaat maken.
Na je vraag had ik overigens een pagina met tientallen grote foto's verwacht, maar ik tel precies 8 fotootjes, waaronder één (de zwartwitte) van goede kwaliteit, die ik met weinig moeite via Google ook elders kan vinden.
Ik denk niet dat veel mensen jouw pagina bezoeken alleen om die paar plaatjes te kopiëren. Maar al zouden ze dat doen, wat is daar op tegen?
Op mijn eigen site heb ik een heleboel foto's staan en iedereen mag ze kopiëren. Één van de leuke dingen van internet is namelijk, dat je bestanden kunt delen met anderen.
Als je zo graag je fotootjes voor jezelf houdt, plak ze dan in een album. Dan kun je dat aan al je vriendjes en vriendinnetjes laten zien, zonder bang te hoeven zijn dat je plaatjes gepikt worden. En als je dan nog een tweede album koopt, kun je dat je gastenboek noemen, waar ze allemaal hun commentaar in kunnen zetten.

Guus.

Dit is een vrij ongenuanceerde manier van reageren. Ik geloof niet dat er mensen zijn die op jouw mening over hun website zitten te wachten. Ze vragen om hulp en niet om kritiek. Daar zijn we ook niet voor. Zelfs wanneer jij vindt dat een website niet aan jouw standaard voldoet, dan nog is het niet aan jou om daar zo'n negatieve kritiek op te geven. Je zou hoogstens kunnen adviseren hoe het beter kan.

Voor de duidelijkheid: Ik heb het nu niet over de site die onder de knop Website van de vraagstelster zit, maar over haar site over Hans van Haar.

Geplaatst door blacksheep
Dit is een vrij ongenuanceerde manier van reageren. Ik geloof niet dat er mensen zijn die op jouw mening over hun website zitten te wachten. Ze vragen om hulp en niet om kritiek. Daar zijn we ook niet voor. Zelfs wanneer jij vindt dat een website niet aan jouw standaard voldoet, dan nog is het niet aan jou om daar zo'n negatieve kritiek op te geven. Je zou hoogstens kunnen adviseren hoe het beter kan.
Als iemand op de site waar de vraag over gaat meteen al vraagt om op die site te stemmen en er een gastenboek op plaatst, dan moet zo iemand tegen een beetje kritiek kunnen.:)
Geplaatst door tazman
@ Guus abc,
ik vindt dat je erg kleinerend overkomt ten aanzien van de vraagsteller.
Het is iedereen zijn goed recht om zijn og haar foto's te willen beschermen op internet.
Het was niet mijn bedoeling om kleinerend over te komen. En NATUURLIJK heeft iedereen het recht ZIJN of HAAR afbeeldingen te beschermen. Bij een site als deze bijvoorbeeld kan ik me dat levendig voorstellen.
En ik kan me ook voorstellen dat jullie het niet leuk vinden als foto's, die jullie zelf van jullie katten hebben gemaakt zonder toestemming elders worden gebruikt.
Maar de 8 foto's die ik op de site van de vraagstelster zie, zijn ten eerste niet door haar zelf gemaakt en ten tweede zonder veel moeite elders te vinden. Het beschermen tegen kopiëren daarvan vind ik op zijn zachtst gezegd overdreven. En voor die enkeling die het toch wil doen is het uiterst irritant als het zoveelste javascriptvenstertje - PLONK! - in beeld springt..:rolleyes:

Guus.

GUUS BEDANKT!!!!

GUUS IK BEDANKT JE VOOR JE COMMENTAAR HOOR, ondanks ik alleen iets vroeg!!! Ik ben er erg veel wijzer van geworden.

En dat je mijn site niks vind moet je zelf weten ... niet iedereen heeft zoveel verstand van websites maken als jou ... anders hadden degene ook niet naar een vragen/antwoorden forum gekomen.

De groeten

Guus abc,

als je iets quote doe het dan ook juist en niet alleen de tekst die je wilt lezen.

Bij deze het verzoek in het vervolg normale antwoorden te geven dit is namelijk niet de eerste keer dat ik van dit soort antwoorden zie van jou.
Kleinerend gedrag wordt niet getolereerd op helpmij dus doe hier je voordeel mee.

stukje uit de huisregels

Omgangsnormen:
Houd je taalgebruik altijd netjes.
Beledig nooit andere leden.
Discrimineer nooit andere leden (dus ook niet op computerkennis!)

:thumb: Heel sportief van je Guus. Prima. We vinden het prettig wanneer de sfeer op Helpmij gezellig en goed blijft :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan