• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

risico analyse in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ilforni

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
hallo,

ik ben bezig met het opstellen van een risico-analyse voor machines in ons bedrijf (volgens de nen1050).

dit werkt als volgt;
adhv een checklist wordt elke machine getoetst met de volgende variabelen:

ernst
frequentie
kans
mogelijkheid

dit werkt volgens een soort matrix. ik snap alleen niet hoe ik goeie formules kan maken. bij de checklist heb ik de eerste regel uit mn hoofd berekend, nu wil ik dit ook met een formule doen....best lastig

zie onderstaande link

wie kan mij helpen?http://nl.msnusers.com/dutchevertonians/Documenten/Interviews/Risico-evaluatie%20(machinerichtlijn).xls

Re: Welkom op Helpmij

Geplaatst door Lucky Fred
Je kunt het mbv extra gegevens oplossen.
Zie bijlage.

Fred,

ik ben een end op weg nu maar merkte dat de formule bij sommige dingen een uitkomst geeft waar dat volgens de 'matrix' niet mogelijk kan zijn

Re: Re: Welkom op Helpmij

Geplaatst door ilforni

Fred,

ik ben een end op weg nu maar merkte dat de formule bij sommige dingen een uitkomst geeft waar dat volgens de 'matrix' niet mogelijk kan zijn

Kun je even een voorbeeld geven waar dat niet mogelijk is?
Dan kan gekeken worden hoe dat eventueel bijgewerkt kan worden.

Re: Re: Re: Welkom op Helpmij

a 1 A I 1
a a a a 2
1 1 1 1 #N/B
2 2 2 2 #N/B
b b b b 32
c c c c 512
d d d d 512

Kun je even een voorbeeld geven waar dat niet mogelijk is?
Dan kan gekeken worden hoe dat eventueel bijgewerkt kan worden.

Ik heb de formules nu aardig aangepast, zit nog met 1 probleempje, maar daar heb ik nu even geen tijd voor.

ok bedankt fred! welk probleempje bedoel je?

Beste Fred,

Toevallig kwam ik jullie posts tegen. Alleen is het nu wel 4 jaar verder? is er nog iemand in de buurt die me toch nog een handje kan helpen.

Ik probeer de formules van Fred uit te pluizen maar kom er niet uit want hij precies doet??

kan iemand dit toelichten aub

dank je groetjes

DB

Begin een nieuwe vraag, is veel netter dan "in te breken" in iemand anders' topic.

Ohw sorry

ik dacht dit ligt toch al meer dan 3 jaar stil, dan kan ik wel even op doorgaan.

maar zal een nieuw topic starten hoor

xxx db

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan