Nero / AVi op DVD branden voor DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

math678

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Wie kan mij helpen met het volgende probleem.
Vrij recentelijk hebben we een DVD met harddisk gekocht waarmee o.a. films op DVD afgespeeld kunnen worden.
Nu heb ik voor mijn zoon een aantal Disney films gedownload van internet zgn. Mpeg en AVi films.
Wanneer ik deze middels nero 6.0 als bestand brandt op een DVD speelt de DVD recorder ze niet af.
De leverancier geeft aan dat ze als Supervideo CD gebrand dienen te worden (oftwel geconverteerd naar bijv. mpeg2 files.)
Vervolgens heb ik het volgende geprobeerd.
Nu heb ik via Nero 6.0 bij nieuwe compilatie de keuze gezet op DVD en vervolgens gekozen voor: Nero Express (via de wizard dus). Tabblad multisessie stond trouwens op geen mulisessie.
Bij de vraag wat wildt u branden gekozen voor: dvd-video bestanden. Nero geeft dan al aan dat ik over een aanmaakprogramma voor DVD's zoalas nero vision moet beschikken om een DVD-video van de dvd videobestanden te maken. Ik sleep vervolgens het AVI bestand naar audio TS toe. Vervolgens geeft nero de foutmelding: geen compatible bestand.
Vragen: 1)Hoe kan ik de gedownloade films snel branden op een DVD zodat deze toch via de DVD recorder af te spelen zijn (meeste Mpeg en AVi files).
2) is her een gratis programma voor ? c.q. handleiding ?
Ik heb hier namelijk helemaal geen ervaring mee.
Wie zou me hier aub wegwijs in kunnen maken ??????
Al vast bedankt

Om een mpeg2 file op dvd te zetten heb je een dvd authoring programma nodig. Deze maakt van je mpeg2 een .vob bestand maakt.
Als je een avi neemt, moet deze eerst naar mpeg2 geconverteerd worden. Als je het totaalpaket van nero hebt geinstalleerd, kan je dmv vision express alle typen videobestand gebruiken, nero hercodeert dat wel naar het goeie en ploft het op een dvd voor je.

leverancier heeft mij nero op PC gezet. waar kan ik aan zien of vision express mee geinstalleerd is ?

nee, dus heb in map Nero alleen handleiding en Nero 6 ultra edition, nero toolkit en Nero smartsmart, dus geen vision express.
Deze zal ik dus waarschijnlijk van het internet moeten downloaden of bestellen dus ????????????
computerleverancier kende nero vision niet, maw zit niet in standaard nero installatie.

Wat is wijsheid.
En vooral welk systeem is het gemakkelijkste om achteraan te gaan, nero vision ?? of een ander hulpmiddel.

Ik heb TMPGEnc gedownload.
Bij de projectwizard 2/5 maakt hij een onderscheid tussen de videofile en de datafile. Hier moet ik dus beide keren de film selecteren.
Hij accepteert alleen maar MPEG files bij mij en geen AVI files. Bij Mpeg files kan ik alle stappen doorlopen en zal hij alles keurig uitvoeren denk ik. Bij AVI files kom ik niet verder dan stap 2.(can not open or unsupported).
Betreft TMPGEnc 2.5
Op scherm 1/5 geselecteerd: SVCD PAL
Rechtsonder staat dan CBR standard format (enige keuze).

Wie weet raad. ik heb meer AVI dan mpeg files ?

Het klinkt een beetje eentonig net ook al hetzelfde antwoord gegeven op een vraag.... :)maar ik gebruik het programma The Filmachine
Het is een freewareprogramma en ik heb er goede ervaring mee.
Voor uitleg kun je ook op de Homepage kijken
Succes:thumb:

Groet Jukke

de filmmachine heb ik ook gehad maar hij gaf een error na een paar uur. dus aldie tijd voor niks.

nou heb ik WinAVI Video Converter die kan er wel geen ondertiteling bij zetten maar die doet het in 30 min per cd(700 mb) dus dat scheeld een hoop.

Gebruik niet de wizard, maar open de avi files gewoon in tmpg, na het afsluiten van de wizard, dan kan je de instellingen maken zoals je ze hebben wil en converteren...

Wanneer ik de zip van TMPGenc uitpak start automatisch de wizard op.
Vervolgens deze gesloten.
Dan kom ik in een scherm waar ik beneden de video source, audio sourece, output file name moet opgeven. tevens moet stream type worden opgegeven.
Welk stream type je ook kiest ik kan geen avi film laden bij video en audio source.
Wederom foutmelding: file cannot open or unsupported.

Je wordt er gewoon een beetje moedeloos van.
hoor het wel weer

Probeer het eens via virtual dub ( http://virtualdub.sourceforge.net/ )

Open je avi in virtual dub, kies dan fike>frameserver.
Je moet een bestandje opslaan, noem dit [filmnaam].vdr (zet zelf de .vdr erachter).
Open nu tmpg encoder en kies open file. Kies all files en selecteer het net opgeslagen .vdr bestandje en probeer het dan nog eens om te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan