Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geplaatst door brbr
Graag jullie mening over Hitmanpro, het progje dat alle andere (adeware, spybot etc.) vervangt.
Geplaatst door buffy
Jouw voorstelling van zaken klopt niet. Hitman Pro vervangt AdAware, Spybot en die andere programma's helemaal niet. Het is alleen maar een schil om een heel stel programma's, waaronder AdAware en Spybot.
Ik ben persoonlijk geen fan van Hitman Pro. Daar heb ik diverse redenen voor:
1. Het lijkt mij beter dat computeraars zelf leren werken met programma's als AdAware en Spybot, zelf leren begrijpen hoe ze die programma's moeten instellen en zelf leren snappen wat de zoekresultaten inhouden. Als je Hitman gebruikt, geef je de controle over wat o.a. AdAware en Spybot op je pc uitspoken grotendeels uit handen. Op het officiële Hitman Pro support forum zie ik dagelijks dat dit nogal wat problemen oplevert.
2. SpySweeper zit ook in het pakket. Volgens de maker van Hitman is dat omdat SpySweeper zo veel méér vindt dan AdAware en Spybot, maar dit argument is niet sterk. SpySweeper vindt inderdaad vaak méér dan AdAware en Spybot, maar dit betreft meestal 'false positives'; het merkt dus zaken als spyware aan die helemaal geen spyware zijn. (Toen ik SpySweeper uitvoerig testte op een pc waar ZoneAlarm Pro op stond, bleek SpySweeper register-entries van ZoneAlarm Pro te willen verwijderen omdat die 'spyware' zouden zijn.)
3. Ook Stinger (van McAfee) en CWShredder (van Merijn) zitten in het pakket. Heel vreemd vind ik dat. Dit zijn immers geen tooltjes voor 'allround scans' zoals AdAware en Spybot dat zijn. Stinger is specifiek geschreven voor het verwijderen van bepaalde veelvoorkomende wormen, CWShredder is specifiek geschreven voor het verwijderen van CWS-infecties. Deze tooltjes kan men beter niet gebruiken als er geen sprake is van de infecties waarvoor zij zijn geschreven. (Dit komt neer op het slikken van medicijnen voor een ziekte die je niet hebt. Geen enkele dokter zal dat aanraden. Je weet immers maar nooit wat voor bijverschijnselen dat kan opleveren.)
4. Het staat mij tegen dat Hitman Pro wordt bejubeld als dé ultieme antispyware-tool. Het geeft mensen het idee dat ze alles maar kunnen aanklikken en downloaden wat ze maar willen, "want Hitman ruimt het wel weer op". Wat natuurlijk niet zo is, zodat we het alleen nog maar drukker krijgen met het analyseren van HijackThis-logs. Ik leg de nadruk liever op het voorkomen van spyware. Het bestaan van een tooltje dat (ten onrechte) als "ultieme spyware-verwijderaar" geldt, leidt er alleen maar toe dat mensen de preventie nog meer gaan veronachtzamen.
5. Ik kan mij niet onttrekken aan het idee dat de maker van Hitman Pro nu de credits opstrijkt (of probeert op te strijken) voor programma's die door ánderen gemaakt zijn. Het is ook een raadsel of hij wel toestemming heeft de programma's van anderen op deze manier te gebruiken. Op de officiële site van Hitman ontbreekt informatie over juridische zaken volledig. Zelfs een privacy-policy (een absolute must als je software aanbiedt) ontbreekt.
Geplaatst door goldvinger
hoi buffy,
laatst las ik op zdnet een artikel over giant anti spyware.
deze schijnt in amerika als beste naar voren gekomen te zijn.
heb jij van deze software wel eens gehoort en zo ja wat vind jij er van?
3. Ook Stinger (van McAfee) en CWShredder (van Merijn) zitten in het pakket. Heel vreemd vind ik dat. Dit zijn immers geen tooltjes voor 'allround scans' zoals AdAware en Spybot dat zijn. Stinger is specifiek geschreven voor het verwijderen van bepaalde veelvoorkomende wormen, CWShredder is specifiek geschreven voor het verwijderen van CWS-infecties. Deze tooltjes kan men beter niet gebruiken als er geen sprake is van de infecties waarvoor zij zijn geschreven. (Dit komt neer op het slikken van medicijnen voor een ziekte die je niet hebt. Geen enkele dokter zal dat aanraden. Je weet immers maar nooit wat voor bijverschijnselen dat kan opleveren.)
Geplaatst door marsmannetje
Hier ben ik het niet mee eens. Zolang deze specifieke tooltjes maar iets doen, wat de andere programma's niet kunnen. Daar is wel sprake van.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.