Jullie mening over hitman pro

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Graag jullie mening over Hitmanpro, het progje dat alle andere (adeware, spybot etc.) vervangt.

Gevaarlijk,en volgens mij onbetrouwbaar. Je kan volgens mij zaken verwijderen die je nog wel nodig hebt. Maar dit laat ik over aan de "Spyware slayer" met name "Buffy"

Dan begrijp jij hitman pro niet.
Hitman pro is een schil om al die progjes heen om het gewoon in 1 keer te installeren.

Kijk eens op de site van ASO daar zit de maker va hitman pro en kijk eens wat er daar allemaal over geschreven word.

Hitman pro vervangt dus niks.

Geplaatst door brbr
Graag jullie mening over Hitmanpro, het progje dat alle andere (adeware, spybot etc.) vervangt.

Jouw voorstelling van zaken klopt niet. Hitman Pro vervangt AdAware, Spybot en die andere programma's helemaal niet. Het is alleen maar een schil om een heel stel programma's, waaronder AdAware en Spybot.

Ik ben persoonlijk geen fan van Hitman Pro. Daar heb ik diverse redenen voor:

1. Het lijkt mij beter dat computeraars zelf leren werken met programma's als AdAware en Spybot, zelf leren begrijpen hoe ze die programma's moeten instellen en zelf leren snappen wat de zoekresultaten inhouden. Als je Hitman gebruikt, geef je de controle over wat o.a. AdAware en Spybot op je pc uitspoken grotendeels uit handen. Op het officiële Hitman Pro support forum zie ik dagelijks dat dit nogal wat problemen oplevert.

2. SpySweeper zit ook in het pakket. Volgens de maker van Hitman is dat omdat SpySweeper zo veel méér vindt dan AdAware en Spybot, maar dit argument is niet sterk. SpySweeper vindt inderdaad vaak méér dan AdAware en Spybot, maar dit betreft meestal 'false positives'; het merkt dus zaken als spyware aan die helemaal geen spyware zijn. (Toen ik SpySweeper uitvoerig testte op een pc waar ZoneAlarm Pro op stond, bleek SpySweeper register-entries van ZoneAlarm Pro te willen verwijderen omdat die 'spyware' zouden zijn.)

3. Ook Stinger (van McAfee) en CWShredder (van Merijn) zitten in het pakket. Heel vreemd vind ik dat. Dit zijn immers geen tooltjes voor 'allround scans' zoals AdAware en Spybot dat zijn. Stinger is specifiek geschreven voor het verwijderen van bepaalde veelvoorkomende wormen, CWShredder is specifiek geschreven voor het verwijderen van CWS-infecties. Deze tooltjes kan men beter niet gebruiken als er geen sprake is van de infecties waarvoor zij zijn geschreven. (Dit komt neer op het slikken van medicijnen voor een ziekte die je niet hebt. Geen enkele dokter zal dat aanraden. Je weet immers maar nooit wat voor bijverschijnselen dat kan opleveren.)

4. Het staat mij tegen dat Hitman Pro wordt bejubeld als dé ultieme antispyware-tool. Het geeft mensen het idee dat ze alles maar kunnen aanklikken en downloaden wat ze maar willen, "want Hitman ruimt het wel weer op". Wat natuurlijk niet zo is, zodat we het alleen nog maar drukker krijgen met het analyseren van HijackThis-logs. Ik leg de nadruk liever op het voorkomen van spyware. Het bestaan van een tooltje dat (ten onrechte) als "ultieme spyware-verwijderaar" geldt, leidt er alleen maar toe dat mensen de preventie nog meer gaan veronachtzamen.

5. Ik kan mij niet onttrekken aan het idee dat de maker van Hitman Pro nu de credits opstrijkt (of probeert op te strijken) voor programma's die door ánderen gemaakt zijn. Het is ook een raadsel of hij wel toestemming heeft de programma's van anderen op deze manier te gebruiken. Op de officiële site van Hitman ontbreekt informatie over juridische zaken volledig. Zelfs een privacy-policy (een absolute must als je software aanbiedt) ontbreekt.

Ik heb m gebruikt en gedraaid, maar vond het maar nix.

Geef mij maar gewoon Ad-Aware :thumb: :)

Geplaatst door buffy

Jouw voorstelling van zaken klopt niet. Hitman Pro vervangt AdAware, Spybot en die andere programma's helemaal niet. Het is alleen maar een schil om een heel stel programma's, waaronder AdAware en Spybot.

Ik ben persoonlijk geen fan van Hitman Pro. Daar heb ik diverse redenen voor:

1. Het lijkt mij beter dat computeraars zelf leren werken met programma's als AdAware en Spybot, zelf leren begrijpen hoe ze die programma's moeten instellen en zelf leren snappen wat de zoekresultaten inhouden. Als je Hitman gebruikt, geef je de controle over wat o.a. AdAware en Spybot op je pc uitspoken grotendeels uit handen. Op het officiële Hitman Pro support forum zie ik dagelijks dat dit nogal wat problemen oplevert.

2. SpySweeper zit ook in het pakket. Volgens de maker van Hitman is dat omdat SpySweeper zo veel méér vindt dan AdAware en Spybot, maar dit argument is niet sterk. SpySweeper vindt inderdaad vaak méér dan AdAware en Spybot, maar dit betreft meestal 'false positives'; het merkt dus zaken als spyware aan die helemaal geen spyware zijn. (Toen ik SpySweeper uitvoerig testte op een pc waar ZoneAlarm Pro op stond, bleek SpySweeper register-entries van ZoneAlarm Pro te willen verwijderen omdat die 'spyware' zouden zijn.)

3. Ook Stinger (van McAfee) en CWShredder (van Merijn) zitten in het pakket. Heel vreemd vind ik dat. Dit zijn immers geen tooltjes voor 'allround scans' zoals AdAware en Spybot dat zijn. Stinger is specifiek geschreven voor het verwijderen van bepaalde veelvoorkomende wormen, CWShredder is specifiek geschreven voor het verwijderen van CWS-infecties. Deze tooltjes kan men beter niet gebruiken als er geen sprake is van de infecties waarvoor zij zijn geschreven. (Dit komt neer op het slikken van medicijnen voor een ziekte die je niet hebt. Geen enkele dokter zal dat aanraden. Je weet immers maar nooit wat voor bijverschijnselen dat kan opleveren.)

4. Het staat mij tegen dat Hitman Pro wordt bejubeld als dé ultieme antispyware-tool. Het geeft mensen het idee dat ze alles maar kunnen aanklikken en downloaden wat ze maar willen, "want Hitman ruimt het wel weer op". Wat natuurlijk niet zo is, zodat we het alleen nog maar drukker krijgen met het analyseren van HijackThis-logs. Ik leg de nadruk liever op het voorkomen van spyware. Het bestaan van een tooltje dat (ten onrechte) als "ultieme spyware-verwijderaar" geldt, leidt er alleen maar toe dat mensen de preventie nog meer gaan veronachtzamen.

5. Ik kan mij niet onttrekken aan het idee dat de maker van Hitman Pro nu de credits opstrijkt (of probeert op te strijken) voor programma's die door ánderen gemaakt zijn. Het is ook een raadsel of hij wel toestemming heeft de programma's van anderen op deze manier te gebruiken. Op de officiële site van Hitman ontbreekt informatie over juridische zaken volledig. Zelfs een privacy-policy (een absolute must als je software aanbiedt) ontbreekt.

Ik deel volledig je mening. Ik heb gisteren nog een vriend de raad gegeven om dit prog te verwijderen. Heeft gelukkig mijn raad opgevolgd. Het inderdaad zo, als je niet weet waar je mee bezig bent, laat het over aan anderen die het wel weten

hoi buffy,

laatst las ik op zdnet een artikel over giant anti spyware.
deze schijnt in amerika als beste naar voren gekomen te zijn.

heb jij van deze software wel eens gehoort en zo ja wat vind jij er van?

Geplaatst door goldvinger
hoi buffy,

laatst las ik op zdnet een artikel over giant anti spyware.
deze schijnt in amerika als beste naar voren gekomen te zijn.

heb jij van deze software wel eens gehoort en zo ja wat vind jij er van?

Giant is overgenomen door Microsoft (zie bericht van Gezina hierboven). Giant AntiSpyware heet nu dus Microsoft AntiSpyware. Microsoft AntiSpyware bevindt zich nog in de bèta-fase en werkt nog niet bepaald vlekkeloos:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?postid=1283858#post1283858
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=196404

Hier ben ik het niet mee eens. Zolang deze specifieke tooltjes maar iets doen, wat de andere programma's niet kunnen. Daar is wel sprake van.

Geplaatst door marsmannetje

Hier ben ik het niet mee eens. Zolang deze specifieke tooltjes maar iets doen, wat de andere programma's niet kunnen. Daar is wel sprake van.

Stinger verwijdert slechts een virusje of 40, terwijl er veel, veel meer virussen bestaan... Wanneer je 1 van die 40 virussen (of meer ervan) op je PC hebt staan is de kans groot dat je Hitman Pro (of een ander programma) niet kunt installeren vanwege deze virussen. Je hebt wel kans dat Stinger kan draaien op een besmette PC (het is niet voor niets een tooltje dat voor deze virussen gemaakt is), omdat Stinger verder niet geinstalleerd hoeft te worden, maar meteen gedraaid kan worden (de installatie van (bepaalde) programma's zou ook door een virus geblokkeerd kunnen worden). Wanneer je je PC goed wilt laten scannen op virussen, maar geen programma ervoor wilt gebruiken, kun je het beste een goede online virusscan draaien (zoals Housecall). Er zal vast wel een mogelijkheid zijn om door middel van een bepaald scriptje IE te starten en te gaan naar de online scanner. Nadeel hiervan is wel dat er een ActiveX component gedownload zal moeten worden, en op ServicePack 2 word dit automatisch geblokt (totdat de gebruiker zelf toestemming geeft), en het omzeilen van die beveiliging zal niet makkelijk zijn. Samengevat: Gebruik van Stinger alleen bij infecties waar het voor gemaakt is, als je het echt goed wilt doen, laat de gebruiker dan een scan draaien van een gereputeerd AV-programma of een online scan...

CWShredder moet, zoals Buffy al zei, niet gedraaid worden op systemen waar geen CWS-infectie op staat. Lees het voorbeeld van Buffy nog eens door...

Laatst bewerkt:
Ik vind Hitman Pro naar mijn mening te uitgebreid en onhandig. Hij heeft ook een soort Firewall die je steeds moet goedkeuren enz. Ad-ware is makkelijk, updaten en scannen. Klaar is Kees!

Leuk maar de topic is al zeer oud, dus maar een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan