Canon S900

• Onderwerp starter Onderwerp starter jeo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jeo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2005
Mijn Canon S900 geeft de melding dat het afvalinktreservoir voor overtollige inkt vol zit. Canon zegt nu dat ik de printer door mijn dealer moet laten opsturen naar het canon-repaircentrum. Voor een S900 rekent Canon de vaste prijs € 184,87 exclusief BTW en dealerhandlingkosten !!!!
De nieuwprijs was 375 euro!!

Nooit meer een Canon voor mij dus. Weet iemand of ik de printer nu maar meteen moet weggooien of dat er een andere oplossing bestaat?
Ze zeggen dat ook de software gereset moet worden.

Soms kun je, als je de kap voorzichtig open maakt, het sponsje eruit halen.
Let op, gebruik handschoenen voor je eigen bestwil (klaag achteraf niet tegen me dat de hele bende onder de inkt zit.... :p)

Sponsje onder warm water spoelen, en eventueel een n8tje laten weken.
Goed uitspoelen, en laten drogen.
Daarna terug plaatsen.

Software resetten?? Kijk ff naar een backup batterijtje.. Losnemen, vastmaken, klaar.
Van dit laatste heb ik nog niet zoveel gehoord.
Lijkt me een soort teller, die niet daadwerkelijk kijkt naar het afval bakje, maar simpel print-uren telt.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Paul-RT
Soms kun je, als je de kap voorzichtig open maakt, het sponsje eruit halen.
Let op, gebruik handschoenen voor je eigen bestwil (klaag achteraf niet tegen me dat de hele bende onder de inkt zit.... :p)

Sponsje onder warm water spoelen, en eventueel een n8tje laten weken.
Goed uitspoelen, en laten drogen.
Daarna terug plaatsen.

Software resetten?? Kijk ff naar een backup batterijtje.. Losnemen, vastmaken, klaar.
Van dit laatste heb ik nog niet zoveel gehoord.
Lijkt me een soort teller, die niet daadwerkelijk kijkt naar het afval bakje, maar simpel print-uren telt.

Is inderdaad een soort periodiek onderhoud. De firma die daar 184 € voor vraagt ????? . Je kan dit in het vervolg vermijden. Om de maand(als je veel print) De sponjes, rollen ed... reinigen met lauw water.
Dit is mij oordeel hierover.

ik stuurde canon een briefje dat dit geen reparatie is, maar gewoon een kennelijk ingebouwde manier om mensen te dwingen een ander printer te ko[pen.
Ik kreeg het volgende antwoord terug:

"Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw bovengenoemde brief inzake de Canon S900 kleurenprinter.
Na overleg met de Product Intelligence Professional OPP, de heer G. Reurink, spijt het ons u te moeten mededelen, dat de printer voor het door u aangegeven probleem toch naar ons repaircentrum zal moeten worden opgestuurd.
Doet u dit met een duidelijke klachtomschrijving en een kopie van de aankoopnota. Het resetten van een afvalinktreservoir dient softwarematig te gebeuren en dit kan uitsluitend in ons repaircentrum.
Canon werkt met vaste reparatieprijzen voor zijn produkten als deze buiten de garantie-periode een defect hebben. Als de reparatie net buiten de garantieperiode binnenkomt, zal er onder coulance worden gerepareerd. Voor een S900 bedraagt de vaste prijs € 184,87 exclusief BTW en dealerhandlingkosten. (zie de site van ETBASS, http://mail2.etbvas.nl/crp/
Met vriendelijke groet,
G.M. Paping-Faasse

Geplaatst door jeo
ik stuurde canon een briefje dat dit geen reparatie is, maar gewoon een kennelijk ingebouwde manier om mensen te dwingen een ander printer te ko[pen.
Ik kreeg het volgende antwoord terug:

"Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw bovengenoemde brief inzake de Canon S900 kleurenprinter.
Na overleg met de Product Intelligence Professional OPP, de heer G. Reurink, spijt het ons u te moeten mededelen, dat de printer voor het door u aangegeven probleem toch naar ons repaircentrum zal moeten worden opgestuurd.
Doet u dit met een duidelijke klachtomschrijving en een kopie van de aankoopnota. Het resetten van een afvalinktreservoir dient softwarematig te gebeuren en dit kan uitsluitend in ons repaircentrum.
Canon werkt met vaste reparatieprijzen voor zijn produkten als deze buiten de garantie-periode een defect hebben. Als de reparatie net buiten de garantieperiode binnenkomt, zal er onder coulance worden gerepareerd. Voor een S900 bedraagt de vaste prijs € 184,87 exclusief BTW en dealerhandlingkosten. (zie de site van ETBASS, http://mail2.etbvas.nl/crp/
Met vriendelijke groet,
G.M. Paping-Faasse

Ja wat, een reden te meer om geen Cannon aan te schaffen. Kijk ik ben 10 jaar werkzaam geweest in "metrologie branche" Ik heb onderhoud aan verschillend printers gedaan. Maar dit. NEE dit kan niet door de beugel. Spijtig, als je in de buurt had gewoond, had ik je misschien(bijna zeker) kunnen helpen.

Canon S900 inktreservoir vol

Is er iemand die dat sponsje schoongemaakt en de batterij los en weer vast gemaakt heeft en zodoende de printer gereset heeft? Ik ben benieuwd of het iemand daadwerkelijk gelukt is.
Er moet toch ook iemand zijn die dit karweitje voor je opknapt zonder dat het zoveel geld kost. Er staan op marktplaats.nl printers voor een prikkie te koop met hetzelfde euvel.
De reparatie kost nu 220 EURO ex BTW etc., een nieuwe kost 448 EURO dus ongeveer twee keer zoveel.
De printer van mij is door een reparatie bedrijfje open gemaakt en schoon gemaakt, maar de foutmelding bleef. Nu dus het batterijtje nog.

Joop,

Op neilslade.com vind je na enig zoekwerk een handleiding om je Canon te resetten.

Succes,
Jelte

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan