Kan soms geen plaatjes/fotos zien IE/Opera

Status
Niet open voor verdere reacties.

myfajalobi

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Sinds kort krijg ik een foutmelding in de taakbalk van de browser dat er een fout in de webpagina is.
Ook worden foto's of plaatjes van de betreffende pagina niet getoond.

Heel even is op de plaats waar de foto hoort te zijn een wit vierkant te zien met gekleurde bolletje en vierkantje erin. (een soort enveloppe) Ik vermoed dat het met de IE instellingen te maken heeft maar ik kan het niet zo gauw vinden, helppppp:evil:

Laatst bewerkt:
Aan die foutmeldingen kun je niets doen; dan heeft de website-ontwerper iets verkeerd gedaan.:)
Wat betreft die afbeeldingen kun je in IE eens kijken onder Extra > Internet-opties > tabblad Geavanceerd. Controleer of er onder Multimedie een vinkje staat bij Afbeeldingen weergeven.
Tenslotte kun je ook nog proberen of het helpt om in Internet-opties via het tabblad Algemeen je Bestanden (ook alle offline items) eens te verwijderen.

Guus.

Hi Guus, ik heb beide adviezen uitgevoerd, "probleem nog niet opgelost?
Toch bedankt voor je reactie.

Geplaatst door myfajalobi
probleem nog niet opgelost
Dan gaan we toch even verder zoeken.:)
Ik begrijp dat je op sommige sites de afbeeldingen wél kunt zien en op andere niet.
Ga eens naar Start > Zoeken > Bestanden of mappen en zoek of het bestand Hosts op je computer staat.

Guus.

Guus,
Bedoel je bestand HOSTS onder C:\windows\i386, verder komt deze bestaandsnaam ook voor bij C:\windows\system32\drivers\etc

Om mijn probleem wat te verhelderen: vb ;
op de site van http://www.zeelandnet.nl is onder tab zeelandportaal een optie "prikbord" met advertenties.
Op sommige advertenties zijn foto's bijgeplaatst. Voorheen kon ik de foto bij de advertentie op m'n beeldscherm zien, nu dus niet meer. Op een andere PC vb op het werk kan ik de foto's wel zien. Dus ligt het niet aan de website.
Wat ik verder zie op mijn taakbalk krijg te zien , waar normaal de IE icoon verschijnt met de status zie dan zo'n gele driehoek met de status. Eerst komt de melding FOUT op de pagina en daarna gereed.

Zelfde effect heb ik ook op de homepage van Computer idee.

Het is wel een lang verhaal, maar ik hoop dat ik nu veel duidelijker ben?

Groet myfajalobi

Laatst bewerkt:
Bedoel je bestand HOSTS onder C:\windows\i386
Dat is het waarschijnlijk niet, maar je weet het maar nooit.:)
Om het te controleren, moet je de extensie kunnen zien - dat zijn de drie letters die de bestandsaanduiding vormen, zoals .txt, .doc, .jpg, etc.
Om die te zien ga je in Windows Verkenner naar Beeld > Mapopties > tabblad Beeld en zorg je dat er geen vinkje staat bij Bestandsextensies verbergen voor bekende bestandstypen.
Kies in het menu Beeld in Verkenner ook voor Details.
Als het bestand nu Hosts.sam blijkt te heten, is het niet het bestand dat ik bedoel.
Heet het Hosts zonder meer - een bestand zonder extensie, dat wordt aangeduid als -bestand - dan is het wél wat ik bedoel en moet je het even laten weten.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hallo Guus / gezina

Ik denk dat ik ongeveer weet waar het zit, nu nog de juiste instellingen nog.
Ik heb zojuist mijn Zone alarm (Pro ver 5.0) ff uitgezet en de plaatjes/fotos kwamen weer in beeld. Zonder fout meldingen.

Alleen een beetje riskant zonder firewall, dus weet iemand iemand bij welke instellingen ik moet zijn om dit in orde te maken?

Groet myfajalobi

Ik denk dat ik ongeveer weet waar het zit, nu nog de juiste instellingen nog.
Ik heb de sites die je later noemde even bekeken en je Hosts-file heeft hier niets mee te maken.
Het zal inderdaad een firewall-instelling zijn, maar welke zou ik je niet kunnen vertellen.
Je kunt eens zoeken in de Help van ZoneAlarm of gewoon eens wat instellingen proberen.
Kom je er dan nog niet uit, dan kun je de vraag nog eens in de sectie Firewall - Internetbeveiliging stellen.

Guus.

Heb zelf geen ZA maar zag op een ander forum dit voorbeeld:
Ik heb zelf in ieder geval vaak 'last' van ZA's manier van het blokkeren van banners enzo, soms zijn de banners echt van de website zelf.

Ik heb site van papaul bekeken, daar zie ik inderdaad ook de plaatjes niet. Als ik bij ZA bij 'privacy' de site papaul.vara.nl toevoeg en dan bij bij options 'ad blocking' de 'banner/skyscraper ads' uitvink én de website een cacherefresh geef (ctrl+f5) zie ik de plaatjes weer!

Laatst bewerkt:
Gezina / Guus

Ik heb het al gevonden het zit bij ZA (ver 5.0):

Tabblad: Main \ Privacy\ Ad blocking door deze op medium in te stellen was het probleem verholpen.

Allen dank en groet

myfajalobi

Tabblad: Main \ Privacy\ Ad blocking door deze op medium in te stellen was het probleem verholpen.
Zo leren wij er ook elke dag weer wat bij.:)

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan