afbeeldingen weergeven...

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefke

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
heb een neiuwe laptop met xp home op, ik kan in mijn documenten geen afbeelding bekijken, moet er steeds op klikken en kiezen om te openen met bv explorer.

hoe krijg ik het weer op standaard zoals het hoort te zijn, ook miniatuurweergaven weergeven lukt niet, zie afbeelding.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    19,2 KB · Weergaven: 68
hallo, ik heb het geprobeerd maar het lukt nog steeds niet, ik kan geen miniatuurweergaven zien...

iemand andere oplossingen?

Als ik rechtsklik/eigenschappen op zo'n foto zie ik PhotoImpact staan, dat gebruik ik namelijk. Rechtsklik dus eens op een foto en kies openen met... In je fotoprogramma kan je ook aangeven welke extensies je met dit programma wilt gebruiken. Meestal bij Preferences/Voorkeuren, Associate, afijn zoiets dus.
Wat betreft miniatuurweergave, heb je dat wel aangestipt via Beeld?

Wil het dan nog niet lukken met de miniatuurweergaven, probeer dan dit. :)

Regbestand opslaan op je bureaublad, erop dubbelklikken en met 'ja' antwoorden als gevraagd wordt of de inhoud aan je register moet worden toegevoegd.

helaas, tot nu toe werkt dit allemaal niet....

bij beeld staat miniatuurweergaven weergeven, dat is ook geselecteerd, ipv dat ik de afbeelding zie, zie ik een kadertje met een icoon in. als ik op eigenschappen klik kan ik openen met bv adobe of picvieuw, dat lukt ook allemaal, alleen kan ik geen miniatuurweergaven zien, ik kan dus niet zien wat voor afbeelding het is behalve als ik erop klik.

Probeer dit dan 'ns:

Start/Configuratiescherm/Mapopties. Klik hier op 'Standaardinstellingen herstellen'.

heb het geprobeerd, zie bijlage voor hoe het nu uitziet.

Bijlagen

• fout.jpg
    fout.jpg
    26,3 KB · Weergaven: 55
nog een bijlage, gezien vanaf het menu start. de afbeeldingen zijn wel degelijk van de extensie .jpg of .gif alleen kan je het niet zien:(

heb ook gemerkt nu dat ik geen afbeeldingen kan zien in outlookexpress, staat telkens een rood kruisje op plaats waar afbeelding moet staan...

in explorer kan ik wel gewoon alle afbeeldingen zien...

Bijlagen

• fout2.jpg
    fout2.jpg
    25,4 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Dat komt mij bekend voor, iets dergelijks in deze topics: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&postid=1324384
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=202840&highlight=icon+and+cache
Deze problemen werden opgelost met de tip van Buffy:

"Het is goed mogelijk dat de icon cache beschadigd is. De oplossing is dan: de icon cache verwijderen en de pc opnieuw opstarten. Bij het opnieuw opstarten bouwt Windows de icon cache dan vanzelf opnieuw op.

Doe dus het volgende even (ik ga ervan uit dat je XP hebt, gezien de sectie waarin je vraag staat):

Zorg ervoor dat verborgen bestanden en mappen worden weergegeven (uitleg).

Start op in veilige modus (uitleg)
Verwijder:
C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Iconcache.db <- dat bestand
(Local Settings is een verborgen map, dus het is belangrijk dat verborgen bestanden en mappen worden weergegeven.)
Herstart in 'normale modus' en kijk of het probleem dan is opgelost."

alles gedaan zoals jij het uitlegt, na het opnieuw opstarten is alles zoals het was, dus nog geen miniatuurweergaven...

bedankt alleszins voor de moeite

Mijn antwoord ging in dit geval over die weergave van afbeeldingen, dus dat heeft niet geholpen begrijp ik.

nee helaas, het is alsof het programma in XP weg is om afbeeldingen weer te geven.

ik kan wel afbeeldingen weergeven bv met explorer of fotoshop, maar in de mappen kan ik geen miniatuurweergaven zien, ik moet dus altijd op het bestand klikken om te zien wat het is.

zie vorige bijlagen...

Zie je in de map ook een bestandje met de naam thumbs.db? Wis deze 'ns.

Verder kun je nog het volgende proberen:

In mapopties zie je onder het tabje 'Weergave' de optie 'miniatuurweergave niet in cache plaatsen' staan. Vink deze aan/uit. Hier moet je dus even mee spelen.

Biedt dit geen oplossing dan kun je nog het volgende proberen:

Start/uitvoeren-->> intikken: gpedit.msc

Ga via de linkerkant van het schermpje naar:

Gebruikersconfiguratie/Beheersjablonen\Windows onderdelen\Windows verkenner

Klik één keer op Windows verkenner. Je ziet aan de rechterkant een aantal items staan. Scroll naar beneden en dubbelklik op 'Het in de cache plaatsen van afbeeldingsminiaturen uitschakelen'. Kies hier voor 'ingeschakeld' of 'uitgeschakeld', al naar gelang hoe jij dat op dit moment hebt staan.

het eerste heeft niets geholpen, het 2de lukt niet...

bij het intyppen van gpedit.msc krijg ik een foutmelding dat windows dit niet vindt.

bestaat er n og een andere manier om in die verkenner te komen?

Dan heb je XP Home? gpedit kan alleen maar met XP Pro. Tja...mijn hoge hoed begint nu aardig leeg te raken....:confused:

Laatst bewerkt:
In het begin van dit topic is er iets geadviseerd over de bestandassociatie. Hoe staat dit nu ingesteld bij mapopties?

Klik in mapopties op het tabje 'Bestandstypen' scroll naar beneden totdat je bij de extensie 'JPEG' bent. Welk programma staat er bij 'openen met'?

heb het opgezocht, staat niets bij, zie bijlage.

ik denk dat hier het probleem ligt...:eek:

Bijlagen

• jpg.jpg
    jpg.jpg
    37,8 KB · Weergaven: 46
Je moet even klikken op de extensie JPEG. Ik ben benieuwd wat daar bij staat.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan