Installeren XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdVice

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2005
Ik probeer XP Pro weer opnieuw te installeren op een schone HDD. Na verloop van tijd start de PC opnieuw op en krijg ik ook het XP Pro logo. Echter daarna krijg ik de fatale foutmelding dat de verkeerde parameter ingegeven is. Daarna wordt alles weer afgesloten. Ik heb geen enkele parameter hoeven in te geven alleen heb ik een keus moeten maken voor de te maken partities. Wat doe ik verkeerd?

Misschien is het verwijderen van je pci kaarten een optie.
Het komt wel vaker voor dat windows zich verslikt in een kaart tijdens de installatie.

F8 tijdens boot al eens geprobeerd?
Hoe ver was je eigenlijk met de installatie?

Nadat de installatie is voorbereid, wordt de PC opnieuw gestart.
Windows gaat installeren en vraagt om de CD-ROM
Daarna ontstaat het probleem.
Het logboek zegt:
"Installation failed, E:\I386\asms
Error message: fde parameter is onjuist"
Ik heb de enige PCI kaart eruitgehaald en dit lost niets op.

Ik heb de CD al eerder gebruikt maar dan om vanuit W98 de overstap te maken naar XP. Nu heb ik hem gebruikt op een lege HDD.

Heb je een NTFS partitie aangelegd?
Het lijkt alsof er een leesfout is van de cd, vandaar mijn vraag eerder.

Probeer het anders nog eens helemaal opnieuw.
Ik denk dat dit je net zoveel tijd en moeite gaat kosten als deze fout te herstellen.
Partities verwijderen en opnieuw formateren.
Bijv een low level format met software vd fabrikant.
En dan pas weer setup starten.

parameter

Ik had hetzelfde en ben de hele dag bezig geweest. Ik heb er nu weer XP opstaan met veel moeite. Ik vermoed dat de cardreader de oorzaak is, deze krijgt allemaak verwisselbare schijfnummers toebedeeld zodat nu mijn XP op de H-schijf staat geinstalleerd. Misschien helpt het als je deze cardreader eerst loskoppelt en hem na installatie weer aankoppelt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan