Contactpersonen in Outlook2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Mijn contactpersonen zijn opgeslagen als "achternaam, voornaam" en ingevuld volgens het sjabloon. Bij het selecteren van een naam voor een nieuw bericht verwacht ik de achternaam te kunnen ingeven voor het selecteren van namen. Echter Outlook verlangt een voornaam. Is er een mogelijkheid om dat in te stellen dat er geselecteerd wordt op achternaam ?

Laatst bewerkt:
als je op geeft bij opslaan als in welke volgorde de naam opgeslagen moet worden dan worden ze ook op die manier weergeven

Zoals ik in mijn vraag heb proberen te verwoorden heb ik de gewenste volgorde reeds ingesteld. Echter zonder het gewenste resultaat

Vecom,
Bedankt voor je reactie. Ik gebruik Outlook 2003 SP1 NL.

Open je Outlookprogramma. Ga naar extra, opties, voorkeuren, opties voor contactpersonen en stel daar je voorkeur in bij standaard voorkeur. Bij mij is de achternaam de voorkeur en dit wordt zo ook weergegeven in mijn contactpersonen.

Blacksheep, met vriendelijke dank voor de reactie.
Outlook staat/stond conform ingesteld. De weergave is ook naar wens, maar bij het aanmaken van een nieuw bericht wordt het probleem ondervonden bij het toevoegen van contactpersonen. Kies ik voor "Aan" aan wil voor een naam zoeken, dan moet ik de voornaam intypen om het gewenste resultaat te krijgen, terwijl ik eigenlijk op "Achternaam" wil zoeken. Dit heb ik nog niet kunnen bewerkstelligen.

m.vr.gr
Anton44

Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat Office 2003 heel vervelend is met het onderwerp contactpersonen en adresboek. Je kunt namelijk een outlookadresboek aanmaken en daarin kun je wel conform jouw wens werken. Je moet dan inderdaad een nieuw Outlook adresboek maken en daarin al je contactpersonen opnieuw invoeren.

Outlook 2003 selecteren contactpersonen op achternaam

Halllo alle, ik was ook aan het zoeken hoe en wat. Maar hiet is de oplossing.

Outlook 2003
Tools-Email Accounts-View or change existing Directories or address books
Next
Outlook Adress Book –Change-File As …

Contactpersonen in Outlook

Hey Iriska28. Niet meer op een reactie gerekent. Met dank hiervoor.

Ik werk met een Nederlandse versie van Outlook2003. Je uitleg is na wat zoekwerk wel te converteren naar NL.
De oplossing die je aandraagt is correct voor wat betreft het kijken in de map Contactperonen maar, althans bij mij niet, voor het kiezen van geadresseerden voor een nieuw E-mail bericht.
Mijn werkwijze: Open Nieuw Bericht, klik op Aan: of CC:. Als je vervolgens in het scherm "Namen selecteren" de eerste letter typt, verschijnt er een opsomming van adressen met VOORNAMEN die beginnen met de ingetypte letter.
Hier schuilt nou mijn probleem; hier zou ik eigenlijk een opsomming willen zien van ACHTERNAMEN.
Zou je jou versie eens hierop willen toetsen.
Groeten, Ton

Ik werk ook met de Nederlandse versie. Je gaat naar extra, e-mailaccounts en dan naar bestaande adresboeken wijzigen. Dan selecteer je contactpersonen en je klikt aan; sorteren op achternaam. Dan sluit je Outlook af en opent het opnieuw. Klik je adresboek aan en het zou geregeld moeten zijn.

C

Blacksheep,
Bedankt voor je reactie. Je doet je naam van "Mega" eer aan. Het werkt ! En zo eenvoudig. Maar ja dat is het meestal, achteraf.
Onderwerp kan wat mij betreft nu gesloten worden.
Hartelijke dank en mogelijk tot een volgende keer.

Fijn dat het gelukt is. Zelf even aanvinken dat de vraag opgelost is. ;)

Contactpersonen

:) Ik was beetje te laat. maar vertaling van Engels naar Nederlands was perfect :thumb:

:) Ik was beetje te laat. maar vertaling van Engels naar Nederlands was perfect :thumb:

Gelukkig had ik de vertaling niet nodig. Het was mij reeds bekend :p Desalniettemin er er een medehelpmijer perfect geholpen en dat is het belangrijkst :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan