You cannot add or change racord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ozhan99

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2005
Hallo,

Ik heb een probleem met een access database. Het is een database waar je controlles van mashines in kan vullen.

Databse bestaat uit 12 tabellen en 4 formulieren (1 begin formulier en 3 formulieren om gegevens in te vullen).

Nu is het zo dat ik bij 2 van de 3 invul formulieren niks kan invullen omdat die dit melding dan krijg:

Untitled.jpg

Nu denk ik dat het aan een autonummuring kan liggen.... Ik zet wel de database het beste er bij.

>>HIER<< is het databse te downloaden.. (rechtermuis knop, doel opslaan als)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik kom er niet meer uit.

Laatst bewerkt:
Welkom op HelpMij, Ozhan99 !

Op je link krijg ik de volgende mededeling:

Hier vind je nix!

Geplaatst door Paul-RT
Welkom op HelpMij, Ozhan99 !

Op je link krijg ik de volgende mededeling:

Hier vind je nix!

Moet je ff |rechtermuis knop> doelopslaan als| doen.

Je zip file is corrupt.
Hij kan niet unzipped worden.
ik heb 2x opnieuw gedownload, en zowel winzip 9.0 als winrar 3.30 geprobeerd.

! F:\blablabla\Ozhan99\Database wohm-050.zip: The archive is either in unknown format or damaged

Laatst bewerkt:
Ik had het met windows gezipt... ok dan vraag je ook om problemen :p maar ik zal ff met win rar doen.

-edit: wilt u het weer proberen? ik heb nu als .rar geuploud. ik kan het zelf wel openen.

Laatst bewerkt:
Plaats hem eens gewoon als bijlage in het forum.
Dit gaat zo niet goedkomen.

Laatst bewerkt:
Ow jah zo kan het ook dus.. maar jah ben hier nog nieuw.. thnks voor de tip...

kijken of het nu wilt... ( je moet het met winrar openen)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Ozhan99, ik heb de database open, en kan in elk vak waar je mag typen tekst invoeren.
Ik krijg nergens een foutmelding.

Kun je een formulier nader specificeren waar het mis gaat?

Je kan wel text in vullen, maar als je de record van formulier wilt opslaan geeft die dat foutmelding weer.

Beste Ozhan99,

Ik ondervind geen enkel probleem.
Kijk maar eens naar je documenten.
Ik heb alle 3 de documenten tekst en velden aangepast.
Ja in nee of nvt veranderd.
Ik heb een nieuwe machine aangemaakt, met nummer 123456789, en serienummer 987654321.

Ik ondervind geen enkel probleem met opslaan of tekst wijzigen.

Allen bij het opstarten krijg ik een of andere melding over niet geblockte velden.
" Warning, Unsafe expressions are not blocked"
Die melding negeer ik.
Zie bijlage voor je gewijzigde document.

Controle richtlijn arbeidsmiddelen, Nr 11210
Onderhoud_koppel, Nr 11211
Machine info, Nr 123456789

Laatst bewerkt:
"U" ???!!! :8-0: Zeg maar jij of je hoor ;) Anders voel ik me nog ouder dan 34......

Ik heb Office 2003.

Geen idee waarom dat in vorige bericht niet gelukt is.
File zal wel te groot geweest zijn.
Kan ik de file naar je mailen?
Stuur mij een mail, dan stuur ik de file terug.
Onderaan de page op email klikken.

Hehe, ok ik zal <s>u</s> je wel voortaan met je/jij aan spreken :)

Ik heb een mail gestuurd.

Ik krijg nog steeds die melding... waarschijnlijk heb ik het niet goed uitgelegd wat ik bedoelde.

Ik zag wel dat je bij Machine formulier een nieuwe machine bij hebt aangemaakt, maar dat kon ook wel.

Maar als je in het formulier van "Controlelijst Richtlijn jaarlijks onderhoud" (formulier heeft de naam onderhoud_koppel) een nieuwe record maakt (nu zitten er 3 in) en je drukt op de volgende button:

savebutton1ea.jpg

Dan krijg die melding dus. Het aan passen van de bestaande records verloopt ook vlekkeloos.

De melding kreeg ik vanaf het moment dat ik paar records uit het formulier had verwijderd. Ik denk dat daardoor de autonummering in de tabellen niet meer goed verloopt.

Het formulier maakt gebruik van de volgende tabellen: onderhoud, onderhoud_koppel, onderhoud_opm, onderhoud_waarde. Als je in de relationships kijkt zul je zien hoe die tabellen weer met elkaar zijn verbonden.

Ok, nou daar hebben we het euvel.
Jij hebt een andere versie Acces, of je hebt andere instellingen.
Ik heb geen button zoals jij die aangeeft.

Ik draai onder Windows XP prof, en heb Office 2003 full version. (5 cd-roms)

Laatst bewerkt:
Ik heb ook Office 2003....

Maar ik zie dat jij niet helemaal naar benden hebt gescrolt... kan je kijken of je de buttons ziet als je helemaal naar beneden scrolt?

Ok, knopje gevonden.
Maar helaas moet ik je meedelen dat ik na het wijzigen van cellen, en klikken op de button GEEN melding krijg.

Ook bij het maken van een nieuw record, gegevens invullen, en de button klikken, GEEN melding.

Dat meen je niet ... :| ... ik snap er nu echt niks meer van he.... ik heb het hier op meerdere computers geprobeerd en allemaal geven het zelfde melding weer...

Als je een nieuwe record aanmaakt (dat wijzigen van een bestaande record gaat indd wel goed) en je klikt op de onderste "save record" button en je sluit daarna het formulier af en je start het weer opnieuw op... bestaat de nieuwe record dan nog of bestaat hij niet meer....?

Ok, eindelijk kan ik je gelijk geven.
Als ik die button gebruik, wordt er GEEN nieuw record opgeslagen. Ik krijg een foutmelding zoals je kunt zien in de bijlage.

Laatst bewerkt:
Ok nu zitten we op het zelfde spoor....

Nu komt de vraag... hoe moet het probleem oplossen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan