Routersignaal ook door beton bereikbaar??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blueish

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2005
Ik wil een wireless router gaan kopen, maar dat werd mij afgeraden, omdat t kan zijn dat het signaal boven op zolder zwak is, omdat het signaal door 2 betonnen vloeren moet, klopt dit :confused: ?? Mijn kabelaansluiting en mijn modem staan beneden in de huiskamer (waar 1 pc staat) en de andere pc staat boven op de 2e verdieping in me kamer. Het signaal voor de pc in de huiskamer is geen probleem lijkt me, maar het gaat mij om de pc in me kamer, zal ik daar gewoon een full speed signaal doorkrijgen :confused: ???

Enige twijfel is idd op zijn plaats.Vraag is hoe dik het beton is,of er wel of geen bewapening in zit,zijn er verder nog meer stoorzenders ?

Afhankelijk van je budget kun je natuurllijk wel apparatuur kopen wat een groter bereik zou moeten hebben of je koopt er nog een repeater bij zoals bijv Linksys heeft.

wat je ook kunt overwegen is om de wireless router te voorzien van een externe antenne als de aansluiting daarvoor aanwezig is. Ik heb dat ook en kom met gemak door 2 betonnen vloeren heen (gewapend en wel) en dan zit mijn router ook nog eens keurig weggewerkt in een houten kastje. De antenne die ik heb gebruikt is een zelfbouw biquad http://martybugs.net/wireless/biquad/images/complete.jpg (€11,-) wat ook meewerkt is als je op de pc op de tweede verdieping een wireless kaart hebt met een antenne die je kunt verplaatsen. http://shopping.search.ch/computer/components/motherboard/arp-10702401.html Op die manier kun je nog een beetje heen en weer bewegen om het beste signaal te krijgen

Bij mij gaat het signaal dwars door twee betonnen vloeren heen. Electriciteitsleidingen door de vloer kunnen het signaal ook verstoren. Het zal van de situatie afhangen.

@upsidaisy
Ik heb geen flauw idee of de vloeren bewapend zijn, tis een nieuwbouw woning, kweenie of dat verder iets zegt :confused:. Verdere stoorsignalen zijn er niet echt, enige wat verder beneden staat is de tv en een stereo..
Maarre een repeater, wats dat?? Een soort van signaal versterker ofzo?

@erbicom
Wat voor router heb jij precies en een hoeveel mbit verbinding als ik vragen mag..
En hoe werkt dat precies met die externe antenne, is die ook wireless of moet je die in je router pluggen? Want in het tweede geval is t principe toch hetzelfde, de antenne moet dan dezelfde afstand afleggen als t routersignaal naar de pc boven of zie ik het verkeerd :confused:??

En die wireless netwerkkaart met antenne, is die antenne ook gewoon in te pluggen in de pckast?

@hangmat
Uhm hoe kom ik erachter of er elektrische leidingen door de vloeren lopen :confused:

Geplaatst door Blueish
@upsidaisy
Ik heb geen flauw idee of de vloeren bewapend zijn, tis een nieuwbouw woning, kweenie of dat verder iets zegt :confused:. Verdere stoorsignalen zijn er niet echt, enige wat verder beneden staat is de tv en een stereo..
Maarre een repeater, wats dat?? Een soort van signaal versterker ofzo?

Bij nieuwbouw denk ik niet dat het vloeren zijn met " bewapening ".
Een repeater is idd een systeem waarbij het signaal versterkt kan worden.Linksys heeft bijv zo' n repeater

http://wifiapparatuur.nl/shop/fs.php?url=http://wifiapparatuur.nl/shop/linksys_meer_54g.php

Laatste produkt.

De antenne die ik gebruik kun je m.b.v. een verloopkabel (pigtail) verbinden met een router die voorzien is van afneembare, externe antenne's. Ik gebruik dit al 1,5 jaar i.c.m. een Sweex router op 11Mbs zonder problemen. De antenne geeft een bepaalde versterking en bundeld het signaal tevens. Daardoor is het mogelijk om door dikkere muren/plafonds heen te gaan dan met de standaard antenne's. Die netwerkkaart met externe antenne voor de pc is een pci-kaart, dus in elke pc te plaatsen mits je nog een vrij slot hebt.

Geplaatst door Blueish
@upsidaisy
Ik heb geen flauw idee of de vloeren bewapend zijn, tis een nieuwbouw woning, met die externe
.
elk stukje beton heeft bijna bewapening ;) Een vloer zeker weten.
Alleen de hoeveelheid scheelt, en dat moet je gewoon ondervindden.
Een externe antenne staat naast je computer en zorgt ervoor dat het signaal sterker is, en de ontvangst beter.
De repeater moet je voorstellen als iemand die halverwege staat, en signaal ontvangt, en nog een keer verstuurd, zodat het bereik verder is.

Oow dus die repeater zou ik dan op de eerste verdieping ergens moeten plaatsen zodat het signaal vanaf daar weer verder gestuurd kan worden naar de 2e verdieping :confused:

Dus met, een router met repeater en een kaart met externe antenne, zou ik een full speed signaal moeten krijgen boven ;)?? Of kan ik beter gaan voor de router met externe antenne en een kaart met externe antenne ;) ??

Ik zou het eerst gewoon proberen met normale apparatuur. Dan kan je altijd nog een externe antenne kopen.
Een tip voor apparatuur is saneo (ofzoiets :D) die schijnen apparatuur te hebben die als enige gebruikmaken van de volledige 100 mW zendvermogen. (meer is niet toegestaan)
Die tip komt van iemand die heel veel met deze materie bezig is ;)

uhm ik heb ff lopen googlen, maar heb geen router gevonden op saneo en ook niet op syneo :confused: heb je misschien wat meer info of misschien een link :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan