URL history verwijderen lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Olga
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Olga

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2001
Na bijna elk internetbezoek verwijder ik met Norton SystemWorks tijd.bestanden, cookies e.d. Ik doe dit met CleanSweep en Quick Clean. Ook laat ik Hitman Pro regelmatig draaien. Toch blijft een aantal bestanden o.d. nog staan: URL History (inmiddels al 19 stuks en het worden steeds meer) en cache files (2). Ik weet niet waar ik deze bestanden via verkenner moet zoeken. Ik heb History verwijderen al ingesteld op 0, maar dit werkt niet. Hoe krijg ik de boel schoon? Ik heb XP. Vroeger bij Windows 98 werd alles verwijderd. Heb allerlei vragen en antwoorden hierover op jullie site bekeken, maar kan de oplossing ook niet eruit halen. Iemand enig idee?

Ingetypte URL's kun je verwijderen door ze uit het register te halen.
Ga naar Start > Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.
Ga dan naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs
In het rechter venster zie je alle ingetypte adressen staan.
Klik er met je rechter muisknop op en kies Verwijderen - Klik.

Je schrijft dat je na bijna elk internetbezoek al die bestanden wist.
Misschien is RamSurf dan iets voor je. Daarmee worden al die tijdelijke bestanden en cookies niet meer op je harde schijf opgeslagen, maar in het RAM-geheugen.
Als je de computer uitschakelt is alles weg.

Guus.

Laatst bewerkt:
CCleaner gedowload en gedraaid. De bestanden waar ik over het had, blijven staan.
Via regedit typed URL's weggehaald, de anderen blijven staan.
Dat ene programma durf ik niet te downloaden, ik zag dat ik dan weer iets moest doen als ik bijv. programma's wilde downloaden?

Geplaatst door Olga
Dat ene programma durf ik niet te downloaden, ik zag dat ik dan weer iets moest doen als ik bijv. programma's wilde downloaden?
Nee hoor. Dat is alleen van toepassing als je het programma zo instelt dat ook de inhoud van Temp-mappen (C:\Temp en/of C:\Windows\Temp) niet op de harde schijf worden bewaard.

(The package can also be used to assign your temporary files, such as those created when you work on documents in Microsoft Office, to RAM, so that they will not be left behind when your Windows system inevitably crashes. )

Je kunt het programma zo instellen dat alleen Temporary Internet Files en cookies e.d. in RAM worden bewaard.

Guus.

Ik kan het programma RamSurf niet downloaden, de link werkte niet. Ook heb ik geprobeerd via bijv. Google te zoeken, ook dat lukte niet.

Dit had ik ook al eerder gedaan, dit helpt niet. Hij blijft aangeven dat de pagina niet gevonden kan worden.
Op welke plek in Verkenner kan ik eigenlijk die URL History vinden? Onder Geschiedenis/History staat het niet, die map wordt altijd mooi schoongemaakt.

Cookies
C:\Documents and Settings\USERNAME\Cookies

Temp internet files
C:\Documents and Settings\USERNAME\Local Settings\Temporary Internet Files

Waar exact de bestanden worden opgeslagen anders dan in het register zou ik niet weten.
Maar als je bij extra / internet opties, de knop geschiedenis wissen aanklikt?

Helaas, ook dit verwijdert de URL history niet. Bedankt voor alle reacties.

Download en installeer dit programma.
Start het. (Dat "quick start" schermpje kun je wegklikken, als het verschijnt.)
Klik op Set all options "on".
Verwijder het vinkje voor "Run Plugins".
Klik op de knop Purge.
(Misschien krijg je de vraag of je zeker weet dat je bepaalde cookies wilt verwijderen.)

Nu wordt de geschiedenis wel verwijderd, denk ik.

.

Laatst bewerkt:
Heb PurgeIE Pro geïnstalleerd en gedraaid.
Nou is het gekke dat als ik Norton System Works laat draaien, het programma wel bij Clean Sweep toont dat alles weg is maar bij Quick Clean nog altijd 19 URL history files laat zien. Zou het een fout zijn in dat laatste programma?

Geplaatst door Olga
Heb PurgeIE Pro geïnstalleerd en gedraaid.
Nou is het gekke dat als ik Norton System Works laat draaien, het programma wel bij Clean Sweep toont dat alles weg is maar bij Quick Clean nog altijd 19 URL history files laat zien. Zou het een fout zijn in dat laatste programma?

Geen idee, ik ken dat Quick Clean niet. Geeft dat programma ook aan wáár die bestanden zich zouden bevinden?
En als je het eens in veilige modus draait?

Dat in het register verwijderen van typed URL, had ik gedaan (meteen toen Guus dit adviseerde) maar ook dit haalde de URL history niet weg.
Echter, na het opnieuw starten van de computer na het draaien van PurgIE Pro, was de URL history weg, eindelijk, ook in Quick Clean (is ook een onderdeel van Norton Systemworks).
Dus Buffy, bedankt, maar ook alle anderen die me hebben willen helpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan