Wireless camera van buitenaf benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Softwarefreak

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2005
Hoi.

Ik heb gister een SiteCom wireless router gekocht + een SiteCom Wireless IP camera.

Alles effe geinstalleerd, en het werkt prima..

Maar.. nu heb ik de mogelijkheid om ook vanaf een andere pc mijn Camera te benaderen, zonder dat dat mijn PC thuis hiervoor aan hoeft te staan.

Heb allerlei instellingen in mijn Router en Camera Menu.

Wie heeft hiermee toevallig meer ervaring. Ik heb @home kabel internet, en Windows XP Pro

Greetz..:)

Laatst bewerkt:
ik heb er geen ervaring mee, maar hier heb je ook wat aan

http://www.sitecom.nl

gebruik de zoekfunctie op het model dat jij hebt

als je dan de zoekresulaten hebt, zou je ook een FAQ moeten zien. lees de FAQ eens door of je vraag daar ook tussenstaat, zo ja zal sitecom er ook een oplossing voor hebben.

volgens mij wordt e.e.a. redelijk duidelijk uitgelegd in de handleiding.
D.m.v. een stuks HTML code toe te voegen in je website dan kan je altijd je camera zien.
Aangezien je bij @home zit, heb je dus ook de beschikking over een website.
Maak hier een hele simpele pagina aan, en vul hier de code in zoals vermeld in de handleiding.
Als e.e.a. ingevult is zou je met je eigen website je camerabeeld kunnen zien.

Bedankt mensen...

Heb er inderdaad een handleiding bij.. De basis installatie uitleg en configuratie zijn in het NL.. de rest staat op de cdrom in het engels... en ik snap niet altijd precies wat ze in het engels bedoelen... En wat bedoel je precies met die Code Robbie.. ??

Thankx :thumb:

ik heb even de handleiding van internet gedownload en hierin zitten snuffelen.
Als het goed is, heb jij deze handleiding ook (al dan niet op cd) hier staat een stukje over het bekijken van je beeld via internet. Hiervoor moet je een web pagina maken, waarin je een stukje code zet om toegang te krijgen naar je camera. anders moet je even op de website van sitecom kijken bij :
producten - video producties - wireless ip cam - drivers - dan bij :Website integratie van de LN-400/401

hierin staat precies wat je doen moet.

suc6

Hey Robbie.. Thankx

Maar je moet ook rechtstreeks op mijn Camera kunnen aanloggen.. omdat hij een eigen IP heeft.. dus rechtstreeks met je browser.

Je komt dan in het menu van je camera + beeld.. hetzelfde al een menu van een router zeg maar.

In mijn LAN lukt dit wel... maar hoe in WAN

Maar Thankz any way... ik zal nog eens wat meer gaan lezen en proberen.

Greetz..:thumb:

Laatst bewerkt:
Dat inloggen rechtstreeks op je cam weet ik niet of dat mogelijk is.
Hij heeft nl. een intern IP adres. 192.168.0.20 oid.
Deze kan alleen via je eigen netwerk (lan) gebruikt worden. Wil je deze in de WAN gebruiken dan zul je in je router zoals ook beschreven staat in de manual je het ip adres moeten forwarden (zoals vernoemt staan op poort 81 meen ik)
dus dit zal je moeten doen, en dan kan je op je eigen, let wel DYNAMISCHE ip adres moeten inloggen.
Dit adres kan dus wijzigen als @home alle modems reset.
Hoe je op deze manier kan inloggen op je camera is mij onbekend, maar ik denk dat dat via de IE oid moet.
Maar zoals beschreven in de manual zoals ik je doorgaf lijkt mij de meest simpele oplossing.

Je moet dit inderdaad oplossen met IP Port Forwarding, waarover een hele handige site bestaat http://www.portforward.com/ met instellingen voor alle mogelijke routers.

Geef je camera dan een IP-adres en een IP-Port op je interne IP-range van je router , bijvoorbeeld 192.168.1.25:81, en zorg dan dat de router het hele spul forward naar je externe ip-adres.

Mocht je een dynamisch IP adres hebben, dan is het soms mogelijk om alleen maar 0.0.0.0 in te vullen, waarop de router zelf het meest recent externe adres eraan koppelt.

Succes

Hoi.

Ik heb gister een SiteCom wireless router gekocht + een SiteCom Wireless IP camera.

Alles effe geinstalleerd, en het werkt prima..

Maar.. nu heb ik de mogelijkheid om ook vanaf een andere pc mijn Camera te benaderen, zonder dat dat mijn PC thuis hiervoor aan hoeft te staan.

Heb allerlei instellingen in mijn Router en Camera Menu.

Wie heeft hiermee toevallig meer ervaring. Ik heb @home kabel internet, en Windows XP Pro

Greetz..:)

Mag ik vragen wat u precies heeft gekocht en wat de kosten ervan waren. Ik wil iets soortgelijks voor mijn ouders. Ik woon in het buitenland en wil de mogelijkheid hebben dat mijn ouders op afstand in kunnen loggen op de box van de kleine.

Alvast bedankt,
Ronald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan