Laptop als continu-use, accu niet uitgeput?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Howdy!

Momenteel gebruik ik de flappert continu en heb ik dus ook de netstroom continu aangesloten (anders moet ik elke x uur de accu opladen).

Is dit niet slecht voor de accu?

En wanneer de accu vol en de laptop uit is laat ik soms het stekkertje erin zitten maar kan die er niet beter uit of?

Als het Li-Ion batterij is hoef je, je daar geen zorgen over te maken, die zijn daar perfect voor geschikt. En je mag gerust het stekkertje laten steken.

Laptop is zo'n 4 maanden oud, kan ik er vanuit gaan dat het er zo een is?

Kan ik dat checken op de batterij?

Dus het kan echt geen kwaad?

Als je Lapje een 4 maand oud, ga ik er van uit dat dit idd enn Li-Ion is. Je kan dit chechen door het battery pack even te verwijderen.Daar zou dit moeten opstaan. Lees ook even de spec's van je lap. Trouwens in zulk pack, zit een beveiliging in. Als de spanning onder een bepaald ninimum komt, gaat deze laden, erboven niet.

Je kan het vergelijken met een batterij "zaklamp" De lader hant aan de muur, Lamp ingeplugd. Ik heb ik deze nodig voor iets, neem ik de lamp ui te lader, na x aantal tijd, er terug in, en dan wachten tot ik ze nog eens nodig heb. Werkt al 2jaar, en zonder problemen. Dus .....

Je kan volgens mij het oplaad niveau ook aanpassen in winXP. -> Energie-instellingen

Laatst bewerkt:
Trouwens in zulk pack, zit een beveiliging in. Als de spanning onder een bepaald ninimum komt, gaat deze laden, erboven niet.

Die snap ik niet? Wat gebeurt er met de stroom die niet gebruikt wordt, blijft gewoon hangen?

Wat betreft je zaklamp; net zoiets als een kruimeldief en draadloze telefoons neem ik aan. In mijn ogen niet zo goed..

ZO'n instelling heb ik daar niet gezien. Alleen waarschuwingsniveaus.

ik heb ook de lapperd aan het netstroom hangen,en heb de accu eruit gehaald ,omdat ik gehoord had en gelezen had dat het helemaal niet goed is dat ie er dan constant in zit

De laptop schakelt dan toch over naar wat ze noemen "druppelladen"?
Dat is wat de meeste apparaten doen wanneer deze opgeladen zijn en nog aan de stroom staan tenminste.
De uitleg die vanzwam geeft lijkt me dan ook het meest voor de hand liggend.

Klopt.
Wanneer je de adapter gewoon aan de laptop laat "hangen" en de Ion batterij vol is, zal hij geen stroom meer afnemen totdat hij dat weer nodig heeft. De adapter zal dan ook koud aanvoelen, als het goed is.

Het is zo'n li-ion batt.

Wanneer je de adapter gewoon aan de laptop laat "hangen" en de Ion batterij vol is, zal hij geen stroom meer afnemen totdat hij dat weer nodig heeft. De adapter zal dan ook koud aanvoelen, als het goed is.

Hu? Hoezo koud aanvoelen, de adapter verzorgt dan toch stroom voor de laptop ipv accu?

Geplaatst door XP_PC
Het is zo'n li-ion batt.

Hu? Hoezo koud aanvoelen, de adapter verzorgt dan toch stroom voor de laptop ipv accu?

Nu zonder beledigend te zijn, Van electronica heb je precies niet veel verstand. :)

Kijk: een batterij die aan het laden is wordt warm. Dat is normaal. Wanneer deze koud blijft, wil dit zeggen dat deze niet aan het laden is. Het electronisch cirquit zorgt er voor, dat wanneer de bat bvb een spaninng van 12V heeft, er ook geen oplading plaats vind. Daalt deze spanning tot bvb. 11.8V, gaat deze eventje laden. enz...

Maar neem het gerust van ons aan, Je loopt geen risico, als de bat continu in je lap blijft.

Nu zonder beledigend te zijn, Van electronica heb je precies niet veel verstand. :)

Geen ene drol :D. Maar heb ik jullie toch voor :love:.

Als jullie zeggen dat het goed is vertrouw ik er wel op ;).

Hoe is het trouwens om je accu uit te laten vallen? Dus helemaal op zeg maar? Kan dat kwaad?

Geplaatst door XP_PC

Hoe is het trouwens om je accu uit te laten vallen? Dus helemaal op zeg maar? Kan dat kwaad?

Grapjas :D

Neen dat kan ook geen kwaad. Het beste is zelfs als je dit 1 keer om de 6 maanden doet, zo blijft ze nog langer leven.

Oh ja, je kan het laadniveau ook in win aanpassen ook hoor.

Geplaatst door XP_PC

Waar :confused:

In winXP -> confischerm -> beeldscherm -> Schermbeveiliging -> energie -> noodvoeding. Daar zou je dit moeten kunnen aanpassen.

Als hij een tijdje aanstaat gaat het ACCU-lampje ook uit.

Dit zou dus betekenen dat de accu niet meer bijlaadt?

Dat zal dan per merk verschillend zijn, want die van mij blijft branden.

Trouwens.. Windows geeft nu geen accupercentage aan maar zegt : Huidige energiebron: Netstroom

MAW, de accu wordt compleet niet gebruikt dus?

Als ik het goed begrijp laadt Windows tijdens het werken op netstroom de accu op. Is deze 100% opgeladen schakelt deze zich uit en gaat de PC verder op netstroom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan