- Lid geworden
- 1 sep 2002
- Besturingssysteem
- macOS Sequoia
Ik wil graag een dynamische selectie box hebben waarbij het 2e selectiemenu zich aanpast aan het eerste, ik heb hier al uren naar gezocht en kwam uiteindelijk op deze uit:
Maar ik krijg dus nu alle sporthallen (courts) van de teams terwijl ik dus alleen die van het team dat ik in het eerste selectiemenu heb gekozen.
Ik moet dus een WHERE functie aan de query vastplakken, maar de variabele die ik moet hebben is de chosen van de javascript functie...
Mocht iemand een beter script hebben, dan ben ik daar uiteraard in geinteresserd.
PHP:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="javascript">
function setOptions(chosen) {
var selbox = document.myform.opttwo;
selbox.options.length = 0;
<?php
mysql_connect("localhost", "****", "******");
mysql_select_db("beta_bball");
// Get the makes
$make_query = "SELECT * FROM courts";
$make_result = mysql_query($make_query);
while($make_row = mysql_fetch_array($make_result))
{
echo"selbox.options[selbox.options.length] = new Option('$make_row[court1]','$make_row[id]');";
}
?>
}
</script>
</head>
<form name="myform"><div align="center">
<select name="optone" size="1"
onchange="setOptions(document.myform.optone.options[document.myform.optone.selectedIndex].value);">
<option value=" " selected="selected"> </option>
<option value="1">Test1</option>
<option value="2">Test2</option>
<option value="3">Test3</option>
</select><br /> <br />
<select name="opttwo" size="1">
<option value=" " selected="selected">Please select one of the options above first</option>
</select>
<input type="button" name="go" value="Value Selected"
onclick="alert(document.myform.opttwo.options[document.myform.opttwo.selectedIndex].value);">
</div></form>
<body>
</body>
</html>
Maar ik krijg dus nu alle sporthallen (courts) van de teams terwijl ik dus alleen die van het team dat ik in het eerste selectiemenu heb gekozen.
Ik moet dus een WHERE functie aan de query vastplakken, maar de variabele die ik moet hebben is de chosen van de javascript functie...
Mocht iemand een beter script hebben, dan ben ik daar uiteraard in geinteresserd.