Pentium 3 Boot niet vanaf floppy of Cdrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

snipy dragon

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Ik heb hier een computer van een vriend van me staan. Het is een Pentium III 450mhz, 256ram, voodoo3 gfx kaart, een 'American Megatrends, Amibios' uit 1998. Op het systeem zit windows xp.

Die versie van windows xp werkte niet zo lekkr meer, en moest opnieuw geinstalleerd worden. Ik heb in de bios als 1st boot device al de floppy en de cdrom ingesteld, maar op zowel een bootdisk van 98, een bootdisk van xp en de officieele cdrom van xp wil die maar niet reageren. Tijdens het opstarten zie je ook zoiets van: Searching for boot device: 'None'

Kheb al verschillende bios opties geprobeerd, maar niets helpt.

Die vriend van me heeft zelf al iets half geinstalleerd volgens mij, want tijdens het opstarten kan ik tussen 2 bestuuringssystemen kiezen,
1 windows xp professional
2 windows xp professional installatie...

Als je die installatie aandrukt mist hij het bestandje '3wareDrv.sys'

Ik wil dus gewoon de schijf formateren, en daarna een schone versie van windows xp erop zetten.

Zo te zien is het een kleine puinhoop,maar draait xp op die computer wel goed...?

Misschien zowel windows98 installeren als xp,mocht het mislopen. Formateren en opnieuw installeren zal wel het beste zijn.

Het problem met uw bootdevice kan zijn dat de diskette/cdrom onleesbaar geworden is. Zet voor alle zekerheid je cdromstation als eerste in de bootvolgorde. Dan xp cd erin en de rest weet je wel

jurggen

XP die er nu opstaat draait redelijk goed, maar zit vol met troep als spyware en onnodige zooi. En aangezien het sneller is om te formateren en te her installen, als dat ik met hijjackthis logjes ga liggen prutsen, kies ik voor het eerste. Als ik windows xp op die pc start, kan ik de cdrom en floppy gewoon gebruiken.
Maar als ik de cdrom als first booth device zet, herkent hij de (originele) windows xp cd niet, en kan ik dus ook niet formatteren.

.......Maar als ik de cdrom als first booth device zet, herkent hij de (originele) windows xp cd niet, en kan ik dus ook niet formatteren..........

Beetje vreemd!

Zet in Bios Cdrom als eerste Boot met cd erin opstarten,Let OP onder in scherm wordt heel kort gevaagt of je van CD op wilt starten ! Druk Spatiebalk in ,dan krijg je keuze menu.
Verwijder dan eerst alle schijven,en de rest(goed lezen) wijst zich van zelf.

Succes

Oudere pc's willen vaak alleen maar booten van cd als deze aangesloten is als primairy slave, dat zou je even na kunnen kijken.

wat je ook kunt doen is met fdisk even de partities verwijderen en opnieuw aanmaken, daarna ff formateren en installeren.

moet lukken:thumb:

Geplaatst door maestro12
Oudere pc's willen vaak alleen maar booten van cd als deze aangesloten is als primairy slave, dat zou je even na kunnen kijken.

Dat was de oplossing :D Hartstikke Bedankt!
Of tenminste...de config was zo;

------------
primary master: hdd
primary slave: none
secundary master: cdrom
secundary slave: dvdrom
------------

en nu heb ik de sec-master en sec-slave omgedraaid :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan