Multisessie met Nero lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikself

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
Hello,

k heb een multisessie gebrand met Nero (6.6.015) op een DVD+RW. Gaat helemaal goed, totdat ik op diezelfde DVD wil doorgaan met de multisessie.

Ik kies in Nero voor 'Doorgaan met multisessie', heb de DVD al in de brander, klik op 'Nieuw' en krijg nu de mededeling dat de 'schijf niet herschrijfbaar is, probeer een andere schijf'.

Wat zie ik over 't hoofd?:)

ps. ASPI-drivers zijn goed geïnstalleerd.

Ik zou eerst even Nero updaten. :)

Het kan via Nero SmartStart:
  • Open Nero SmartStart en klik op het "vlam-icoon" helemaal rechtsonder. Je komt in het ProductCenter.
    NeroSmartStart-prodcentericon.gif
  • Klik bij het tabblad "Programma's" op nu controleren. Indien er updates zijn kan je een klein icoontje achter het betreffende programma aanklikken en dat leid je rechtstreeks naar de NeroUpdate-site, waar je de update kan downloaden.
Of klik simpelweg hier, dat kan ook. :D

Hoe je het ook doet, vergeet iig niet die stomme Yahoo Toolbar™ uit te vinken voor je op download ramt.
nero6up-noyt.gif

Wat gebuik je meestal? Burning Rom of Express?

James :)

Hoi James,

Bedankt voor je reaktie. Kan nu pas reageren, ben nogal doende met andere pc-perikelen boven....k zal asap je advies opvolgen, wordt nu ff niks meer.

k gebruik trouwens altijd Burning Rom.:)

Tja....Nero erafgehaald, compleet opnieuw geïnstalleerd (de laatste versie, vanaf de Nero-site dus), alle 'toeters en bellen', inclusief languagepacks.

Vervolgens weer geprobeerd door te gaan met de multisessie, zelfde verhaal helaas.:confused:

Dus, de DVD helemaal gewist (niét de snelle methode, maar de meest uitgebreide), een multisessie gebrand, gaat prima, maar vanaf het moment dat ik door wil gaan met die multisessie krijg ik weer: 'schijf is niet beschrijfbaar, probeer een andere schijf'.

k heb het met meerdere dvd-s geprobeerd, de schijf is dus het probleem niet.:)

Dan kan het nog maar 1 ding zijn.... de drivers van je dvd-schrijver. Probeer die anders even te herinstalleren/updaten. (ik weet dat ik "probleemoplos-wizard" overkom:p, maar die dingen zijn echt 99% van de gevallen het probleem)

Waar ik wel achter ben inmidels met Nero is dat niet alle DVD enz wordengoed gelezen!!

Kan nog iets zijn: gebruik je DVD -R 's? Die kun je niet open laten [moeten met een "lead-out" worden afgesloten] met +R zou het wel moeten kunnen.....

ErpCity zei:
Kan nog iets zijn: gebruik je DVD -R 's? Die kun je niet open laten [moeten met een "lead-out" worden afgesloten] met +R zou het wel moeten kunnen.....

PARDON!! waar heb je dat nu weer vandaan???

Zou dus betekenen dat de 400 DVD-r die ik nog heb weg kan gooien!!!??
terwijl ik er op die manier er al een 800 heb gedaan.!!!!!!!!
Met een NEC 1300

@Bandit

... Panasonic handboek bij de DVD recorder.... : DvD spelers lusten geen -R schijfjes die niet afgesloten zijn..... met plus is het geen probleem.... [-R is ook de "oudere" standaard...]

Ik gebruik [omdat ik de gebruiksaanwijzing bij dat apparaat eidelijk eens gelezen had] alleen maar +R ... dus ik kan niet uit ervaring spreken.... Misschien is dit sindsdien achterhaald?

Als het jou wel lukt... kunnen we mijn vorige opmerking dus gevoegelijk naar de prullenbak verwijzen.... sorry voor de storm in het glas water.... [die sukkels van Pana....... niet te vertrouwen].....

Laatst bewerkt:
Is geen storm in glas water Hoor:thumb:

Wat jij aanhaald klopt inderdaad bij sommige spelers,daarom ook mijn vraag waar heb je dat vandaan.
Dat weet ik nu./al:D

Antwoord en of vraag zou dan ook er na geweest zijn welke speler gebruik je.

Alvast een goed 2006 :love: :love: :love: :p

ErpCity zei:
Kan nog iets zijn: gebruik je DVD -R 's? .
Nee, zoals al in m'n eerste bericht aangegeven: het gaat hier om DVD+RW's.:)

@James: ik heb een sony dvd rw dw-q31a, maar k heb gezocht bij Sony en gegoogled, maar kan geen drivers vinden.:confused:

sony dvd rw dw-q31a????

Zit daar een Type fout in???

kan ik niet vinden die schrijver!

Geen typfout. Dit is de brander zoals Nero, Aida en Windows 'm zien.:)

Aanvulling

http://codeguys.rpc1.org/dvdrw_overview.html

Dit is wat duidelijker

Voor degen die het weten willen...
De Sony DVDRW DW-Q31A is een rebadged Lite-On DVDRW SHW-16H5S
De Sony DVD Rom DDU-1615 is een rebadged Lite-On SOHD-16P9S
Voor diegene die "iets meer" willen weten... Rolling Eyes ...zie hier.....
Bron Hardwaere info

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt Bandit, raar hoor, een Sony dvd-brander die eigenlijk een Lite-ON is, maar goed wat doe ik nu? Ik moet een rar-bestand downloaden en dan?:) Dit is ff geen dagelijkse kost voor me en ik wil geen dingen doen die m'n brander om zeep helpen.

Dubbelklikken op de exe als er een inzit... en dan vernieuwt hij automatisch de driversoftware... soort van kleine installatie dus.
Het kan ook zijn dat er geen exe inzit, dan zal je vanaf apparaatbeheer het apparaat moeten aanklikken en aangeven dat je het stuurprogramma wil vernieuwen en vervolgens de wizard naar de map leiden met de bestanden in.

Uit pakken met winrar bijvoorbeeld,als het een Windows file is kan je in windows updaten ,anders op een bootdisk zetten en van diskette opstarten en de Firmware draaien

Dankjewel! 't zal morgen worden, we gaan straks oud en nieuw elders vieren. Fijne jaarwisseling en oant moarn!:)

Goedemorgen en nog de beste wensen!

k heb de patch uitgevoerd. De brander wordt nu herkend als de Lite-On.

Multisessie gemaakt op een (lege) DVD+RW, gaat goed, maar 'doorgaan met multisessie' wil niet; zelfde melding.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan