branden RW Nashua dvd

• Onderwerp starter Onderwerp starter humpe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

humpe

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
26 mrt 2001
Ik heb nieuwe rewritables dvd"s van Nashua gekocht. Heb nu het volgende probleem. Ik brand met Nero 7 alles gaat tot zover goed totdat ik ze wil gaan sfspelen en dan doet hij niks. Doe ik het weer met mijn oude rw"s dan gaat het goed. Enig idee wat hier mis mee kan zijn?

Wat is max. snelheid van de DVD-RW's? Zelfde als van je oude RW's die wel goed gaan? Zijn het dual-layer DVD-RW's?

Ik kan alleen op de dvd vinden rewritable dvd + RW Single Sided 4.7 gb 120 min. 2.4x Hij heeft wel op 4x gebrand en de dvd speler kan 8x aan. Ik heb ook rewritables van 4 en 8x en die geeft hij zonder moeite weer. Alleen deze Nashua kan ik niet uitlezen. Ook op de dvd speler waar ik normaal de film kijk geeft hij aan no disc. Hij geeft dus absoluut geen fouten aan. Dit is juist het vreemde van alles.

humpe zei:
(...)2.4x Hij heeft wel op 4x gebrand en de dvd speler kan 8x aan.(...)
Dat 2.4x moet de (max.) snelheidsaanduiding zijn. Ik zou die Nashua's ruilen als dat nog kan.

Laatst bewerkt:
Waar staat dat hij Doule Layer heeft??Zie ik niet hoor

@humpe geef mij eens het merk en Type brander dat je hebt!!

humpe zei:
Ik heb nieuwe rewritables dvd"s van Nashua gekocht. Heb nu het volgende probleem. Ik brand met Nero 7 alles gaat tot zover goed totdat ik ze wil gaan afspelen en dan doet hij niks. Doe ik het weer met mijn oude rw"s dan gaat het goed. Enig idee wat hier mis mee kan zijn?

Als na de DVD kijk, dan denk ik ook dat het de snelheid maar 2.4 is en dan te hoog brandt.
Ik heb er 10 en breng ze morgen gewoon terug.

Laatst bewerkt:
Denk toch dat je een nieuwe Firmware nodig hebt voor die schijfje

Het is een SONY DVD RW DRU-710A en nog geen jaar oud, waarom zou ik dan firemware moeten installeren.
Ik kijk eerst morgen wat ze bij mycom te zeggen hebben.

Als er nieuwe DvD of Cd komen en die nog niet door je huidige Firmware in je brander niet worden herkent,en je wilt ze toch gebruiken ,je de Firmware wel zal moeten Updaten

humpe zei:
Het is een SONY DVD RW DRU-710A en nog geen jaar oud, waarom zou ik dan firemware moeten installeren.
Ik kijk eerst morgen wat ze bij mycom te zeggen hebben.

Voor alle zekerheid op de site van Nashua gekeken. http://www.nashua.nl/ Bij garantie vermelden zij dit:

"DVD-R/RW

Als u problemen ondervindt met een DVD-R/RW product dan dient u zich ervan te hebben overtuigd dat uw recorder het DVD- formaat ondersteunt. Dit is te herkennen aan bovenstaand logo. (Logo's niet overgenomen.) DVD-R discs kunnen niet 'multi-sessie' discs branden. Tevens is het van belang om te checken of uw recorder is voorzien van de laatste firmware. Uw recorder leest namelijk de media-code van de disc uit en kijkt dan in de firmware van uw recorder of deze code bekent is. Als de media-code niet herkent wordt dan zal uw recorder de disc niet of niet juist branden. Meestal is het probleem door het upgraden van de firmware opgelost. Vul anders het garantie-formulier in."

(De aanduiding 2.4 X zag ik op de site op double-layer etiketten staan.)

Ja klopt helemaal!
Maaar!
Men loopt daar achter met hun Firmware wat nieuwe schijfjes betreft.

Die haal ik dan wel op waar ze wel correct zijn

Ik heb nieuwe rewritables dvd"s van Nashua gekocht. Heb nu het volgende probleem. Ik brand met Nero 7 alles gaat tot zover goed totdat ik ze wil gaan sfspelen en dan doet hij niks. Doe ik het weer met mijn oude rw"s dan gaat het goed. Enig idee wat hier mis mee kan zijn?

Humpe ik het hetzelfde probleem met Nashua rewritables. Ze doen of niets of ze slippen en blijven slippen. Waardeloze rewritables. Die van Fuji zijn net zo erg.
Probeer het eens met een rewritable die je met 8 kunt branden van TDK. En probeer die Nashua te lozen.

Je hebt toch geen - in plaats van + gekocht per ongeluk?

Het zijn de zelfde als op die site.
Ik heb net een iso fiele gebrand en bij het verifieren gaat het gelijk fout met lezen.

Probeer die firmware die iemand aangaf.
Baat het niet schaadt het niet.
En geef die Nashua's cadeau aan je vijand. :D.

Zeg Humpe, het gaat toch niet steeds fout met hetzelfde file?

Ik zal morgen eens kijken waar die site staat voor die farmeware SONY DVD RW DRU-710A

Ik zou maar even wachten met die firmware.
Koop maar een set andere dvd's ;)

De conclusie na het doorlopen van de verschillende testen is dan ook dat men geen miskoop zal oplopen bij de aanschaf van een van deze branders. De beste prijs/kwaliteitverhouding lijkt in dit geval naar de Sony DRU-710A te gaan, maar misschien kan men in dit geval beter even wachten met de aanschaf van de Sony-brander. Onder meer door de probleempjes met de firmware-upgrade en omdat Sony de opvolger de DRU-720A inmiddels al heeft aangekondigd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan