Missend bestand: wininet.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

remlicht89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Sinds gister heb ik een flink probleem met mijn computer. Geen idee hoe het zover gekomen is, maar ik heb hulp nodig.

Als ik mijn computer opstart kan hij explorer.exe niet openen omdat wininet.dll mist.
Ook als de computer wordt opgestart in de veilige modus blijft dit probleem. Doordat explorer.exe niet gestart kan worden kan ik ook geen systeemherstel doen (tenminste ik weet niet hoe). Iemand die kan helpen, bijv. iemand die weet of ik via de usb het bestand weer op mijn computer kan zetten, of hoe ik het systeem terug kan zetten naar vorige week (systeemherstel)?

Alvast bedankt :thumb:

Dat is de enige manier om het bestand op de schrijf te zetten? Heb zo snel niet een 2e computer bij de hand...:shocked:

Helpt windows XP opnieuw installeren misschien ook? Doe dit liever niet, maar als het moet moet het...

Staat ook in windows\system32 dllcache map, deze naar de windows\system32 map kopieëren.

Of van je XP cd in de i386 map.

Kan allemaal in een dos venster, cmd inkloppen bij nieuwe taak als ctrl, alt, del ingetoetst hebt.

Laatst bewerkt:
Zou je misschien uit kunnen leggen hoe dit moet. Omgaan met Dos kan ik echt niet, srry. Misschien dat je ongeveer kan vertellen hoe ik dat moet doen?

Alvast bedankt

In dos venster, cd \

dan

copy windows\system32\dllcache\wininet.dll windows\system32\

Hi,

Ik had op mijn PC hetzelfde probleem. Ik heb het als volgt op kunnen lossen. Opstarten in veilige mode met F8 en vervolgens de 3e optie kiezen zodat je uiteindelijk een DOS prompt krijgt. Vervolgens heb ik het programma "wininet.dll" van een andere computer gehaald en via een floppy gekopieerd naar de map c:\windows\system32. Echter bij mij bleek ik ook dat de bestanden "normaliz.dll" en "iertutil.dll" nog ontbraken. Nadat ik ook deze bestanden op dezelfde wijze teruggezet had beek alles weer normaal te werken.

Succes,

Frans

Zal weinig reactie op komen, topic is 1 1/2 jaar oud...

Hi,

Ik had het probleem gisteren met mijn PC en ben gaan zoeken op internet naar een oplossing en via via heb ik een oplossing gevonden zonder dat ik de gehele PC opnieuw heb hoeven te installeren. Omdat ik bij dit zoeken op dit forum terecht ben gekomen is de kans groot dat vele na mij ook hier terecht komen. In dat geval bied ik ze in ieder geval een oplossing voor het probleem en dat is volgens mij de bedoeling van dit forum. Dus mijn reactie was toch wat zinvoller dan jou reactie.

Frans

@MrMusic:
Deze mag jij gaan lezen.: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=214634

@FransSm:
We stellen het op prijs dat je wil helpen.
Het is echter niet de bedoeling om een topic omhoog te halen wat 1½ jaar oud is.
Dit omdat het probleem, of al opgelost is en/of niet meer actueel is voor de vragensteller.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan