netwerk voor kabelinternet

Status
Niet open voor verdere reacties.

humpy

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Ik wil hier een netwerk aan leggen maar mijn vraag is waar kan ik het beste het modem docsis en de cable router neer zetten?
Is het aan tebevelen bij het binnen komen van de kabel in de meterkast en van daaruit gaan splitsen naar de andere computers in het huis, of kan dat ook in de kamer waar het modem nu staat en dat is 15 meter van de meterkast vandaan.
We hebben voor het aanleggen voor het netwerk een sitecom DC.202 breedband router 4poort switch en een sitecom network installation kit 1 gekocht.

Laatst bewerkt:
Ik weet dat de kabel van het modem naar de muuraansluiting bij mij niet langer mag zijn dan 20cm. Daarna kun je met utp kabel flink wat meters maken naar de router en pc's. Hoewel de meterkast veelal wel een goede plek is (koel) is het alleen haalbaar als daar ook de modem aangesloten kan worden op de kabel.

humpy zei:
Ik wil hier een netwerk aan leggen maar mijn vraag is waar kan ik het beste het modem docsis en de cable router neer zetten?
Is het aan tebevelen bij het binnen komen van de kabel in de meterkast en van daaruit gaan splitsen naar de andere computers in het huis, of kan dat ook in de kamer waar het modem nu staat en dat is 15 meter van de meterkast vandaan.
We hebben voor het aanleggen voor het netwerk een sitecom DC.202 breedband router 4poort switch en een sitecom network installation kit 1 gekocht.
ik sluit me helemaal aan bij vorige antwoord :D :
hoe korter de coaxkabel des te beter, liefst idd minder dan 50 cm in verband met enorm signaalverlies per meter die volgt. UTP-kabel kun je tot ongeveer 100m doortrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan