6800 GS of GT gekocht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noname

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
Ik heb vanavond een nieuwe videokaart gekocht voor m'n zoon: volgens de doos (en de verkoper) een geforce 6800 GS
Heb de kaart inmiddels geïnstalleerd en die wordt door verschillende programma's herkent als een geforce 6800 GT

Ligt dat aan de computer of heb ik een verkeerde kaart in een verkeerde doos gekregen?

Zo ja: ruilen of houden?

Maar dat weet ik al. Everest is een van de programma's die zegt dat het een 6800 GT en geen GS is. Da's toch maf.

als het echt een gt is dan heb je geluk :p
gt is toch een maal sneller volgens veele test programmas :thumb:

Dan zijn ze in de fabriek waarschijnlijk of in de war geweest, of ze zijn vergeten de kaart te onderklokken :D Jij blij!

Maar dat is toch raar. Ik heb nog eens op de kaart zelf gekeken en daar zit zo'n fabrieksstickertje op met 6800 GS.

Maar waar moet ik nou op afgaan: op de fysieke kaart of programma's als everest, rivatuner, 3dmark etc. die allemaal aangeven dat het een GT is.

Of wordt een GS niet goed herkend door die programma's ??

Laatst bewerkt:
Kijk gewoon wat de driver van nvidia zegt :)

Die meldt ook: geforce 6800 gt

En ik twijfel nog steeds of ik blij moet zijn: "It is clocked so much higher in fact that its performance rivals that of the 6800 GT, even with fewer pixel pipelines and vertex shaders."

Laatst bewerkt:
BANDIT123 zei:
Leg eens uit?

attachment.php

Kijk maar, staat het typenummer van de videokaart ;)

btw, die extra pipelines zijn vaak te unlocken, zodat je hem om kan toveren tot een echte GT, maar bij jou is dat schijnbaar niet nodig :D

Bijlagen

• vga.JPG
    vga.JPG
    61,8 KB · Weergaven: 92
Laatst bewerkt:
ik heb de kaart ook en geeft ook 6800gt aan

dit is ook de nv40 chip van de gt aleen loopt de gt op 500mhz en 1100mhz en heeft 16 pixel pipelines

de gs is een iets mindere die loopt op 350mhz en 1000mhz ook de nv40 en heeft 12 pixel pipelines

nu kan het zijn dat ze een zooi karten over hadden, met beschadigde pixel pipelines en ze een nieuwe naam gegeven hebben. de GS

of het is gewoon een stunt om die agp kaarten op te maken??

volgens xfx zijn de pixel pipelines met riva tuner te unlocken en de core en mem speed te verhogen, om dus een echte GT te maken!

maar dat blijft verschillend per kaart denk ik.

Hier heb ik een registerbestandje voor je, die er voor zorgt dat je de clocksettings van je vgakaart kan wijzigen: openen, toevoegen aan het register en dan de geavanceerde eigenschappen van je videokaart openen en dan staat er ineens een regel bij: frequencysettings. Let op!!: overklokken is met de tool redelijk veilig (zoekt zelf het maximum op) maar niet zonder risico. Houd altijd een iets lagere frequency aan dan als veilig wordt aangegeven. Gebruik op eigen risico.

Klik hier

(mijn 6600GT draait stabiel op 500MHz (core) en 1GHz (RAM) zonder extra koeling, er komt nog een zalman cu koeler op met ramsinks en dan gaan we het maximale (+20%) er uit halen :D

Laatst bewerkt:
Wat ik heb gelezen over de 6800GS is dat deze ietsje slomer is dan de 6800GT, maar niet veel slomer. Bovendien is deze normaal iets goedkoper.
De nieuwste drivers geïnstalleerd? Deze ondersteunen namelijk de 6800GS kaart volledig (staat in het nv4_disp.inf bestand). Indien je de nieuwste drivers hebt, tja, dan heb je een 6800GT. Mooi toch :)

Bedankt voor alle reacties. Ga morgen wel weer verder met puzzelen.

Stel vast dat nightrider/Ron blijkbaar hetzelfde heeft en dat de gs zich dus voordoet als een gt, maar dat ook weer niet is.

Hou me aanbevolen voor nieuwe info. :shocked:

Hoewel het volgens mij ergens anders over gaat moet ik van Muurhond de vraag hieraan vastplakken: :eek:

geen videokaart tijdens boot

Ik heb nog even een ander vraagje over die nieuwe videokaart (die als GT vermomde GS).

Normaal krijg je tijdens het opstarten van de computer als eerste de gegevens van de videokaart te zien.Dat is nu niet meer het geval.

Alles lijkt overigens normaal te funktioneren, ook de videokaart.

Iemand enig idee wat er gebeurt ?

mijn radeon 9250 wordt ook herkent als een 9200 hoor, maar de clocksnelheden zijn wel hoger dan die van de 9200

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan