sata maxtor nforce 2 probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter shox
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

shox

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
Goededag,

Het probleem is alsvolgt, op mijn a7n8x dlx (onboard raid controller) heb ik sindskort een sata maxtor diamondmax 10 300 gig 6l300s0 en nu heb ik het probleem dat waneer de hdd vaak aangesproken word hij vaak het systeem even laat vastlopen nadat de hdd een klik heeft gegeven. Ik krijg veel foutmeldingen/errors en system hangups.. ik had het een keer opgelost met een driver update voor mijn controller, maar na een nieuwe windows install blijkt dit niet meer te werken .. Iemand die hier ervaring mee heeft ?

Mvg: shox

>>>>nadat de hdd een klik heeft gegeven<<<<

Als op die schijf data staat zou ik dat maar heel snel veilig stellen.
Is een teken dat schijf het gaat begeven of dat al heeft gedaan!

En die schijf zit nog in garantie!

Laatst bewerkt:
Een flauwe vraag, maar ik stel 'm toch. Je hebt, voor de installatie van Windows, tijdens de Setup, met F6 de diskette voor de SATA RAID controller gebruikt?

Ja vindt ik flauw!

Er is net een Praktijk ervarings antwoord gegeven!!

Voordat ik hem terug breng , wat zijn de laatste drivers die ik kan downloaden . Zodat ik niet iets over het hoofd zie. heb ooit wel iets gelezen over sata en nforce 2 problemen maar kan er nu weinig over terug vinden.

De driver daar voor zijn Moerderbord gebonden,en hebben niets met de HD temaken
Dus het volstaat om te melde dat hij steeds klikt

Laatst bewerkt:
shox zei:
Voordat ik hem terug breng , wat zijn de laatste drivers die ik kan downloaden . Zodat ik niet iets over het hoofd zie. heb ooit wel iets gelezen over sata en nforce 2 problemen maar kan er nu weinig over terug vinden.

Met de nForce4 zijn veel problemen i.c.m. Maxtor schijven in het bijzonder, ook met andere zijn problemen gemeld.

De drivers kun je toch gewoon op de driversite van nVidia vinden.:o

nForce_5.10_WinXP2K_WHQL_international.exe, die moet je hebben.

Lange Pier zei:
Met de nForce4 zijn veel problemen i.c.m. Maxtor schijven in het bijzonder

Dat is nu juist zo gek bij de 1 wel en de ander weer niet,heb het idee dat ook moederbord een rol speelt.
heb hier Asus bord er op nForce4 en 5 Maxtors er aan hangen ,Niets geen last.

Maar kan bij ander dus foute boel zijn

shox zei:
ik had het een keer opgelost met een driver update voor mijn controller, maar na een nieuwe windows install blijkt dit niet meer te werken
Bij een SATA RAID controller voor de HD, moet voor het installeren van Windows in de setupfase d.m.v. F6 een diskette met de SATA RAID driver geinstalleerd worden.

In de BIOS moet die SATA RAID controller geactiveerd staan.

Als dit niet, of niet goed gebeurd, kan het systeem zeer instabiel blijven, met vertragingen en vastlopers.

ik heb geprobeerd om de
nForce_5.10_WinXP2K_WHQL_international.exe opnieuw te instaleren. maar dat maakt niks uit... de ene tijd is dat ding stil . de andere x 30x per minuut click,ching.computer totaal onhandelbaar..

shox,
Heb je bij je Maxtor HD een CD gekregen? Staat daar niet een bestand op dat je op een diskette moet zetten?

Ik heb bij ASUS gekeken, maar ik weet niet voldoende om de benodigde driver te vinden. Ik ben hier http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us gestrand.
Volgens mij moet je dus zoeken naar een driver die op een diskette gezet moet worden.

Edit: om het verhaal af te maken, met de diskette in de A-drive Setup Windows uitvoeren. Er wordt gevraagd of er een F6-diskette nodig is. Als je dan F6 indrukt gaat setup gewoon door, maar later wordt om een stuurprogramma van een "derde" een fabrikant gevraagd. Dan pas wordt de driver van de diskette geinstalleerd.
In je BIOS kijken bij b.v.(?) Advanced en dan Drive configuration (?). Daar is de SATA RAID te "Enable".

Laatst bewerkt:
Vond het eig. ook tijd om weer wat te posten.
Ik snap het niet, HDD werkt nu feilloos :S
Heb het een en ander nog even nagekeken, en de driver is gewoon versie 1.0.0.28
die ik netjes met F6 geinstaleerd heb tijdens WIN install, dus dat is allemaal wel goed gegaan.. Ik had even mijn twijfels, maar nu werkt hij zoals het moet. Raar blijft het wel,

Nou ja, als het werkt :D :thumb: Zet je de vraag nog even op opgelost?

Bedankt voor julie reactie's, t zal wel nieuwigheid zijn geweest :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan