• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek

• Onderwerp starter Onderwerp starter SBG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SBG

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2004
Ik ben aan het uitvogelen hoe het werken met grafieken werkt. Ik wil een groeicurve maken van een baby.
Links van boven naar beneden moet in kg het gewicht staan, onderaan (x-as) is de datum van meting. Rechts van boven naar beneden moet de lengte in cm staan met stappen van 5cm (30, 35, 40, 45 cm etc)

Ik moet dan op de grafiek 2 lijnen te zien krijgen (1 van het gewicht, en de ander van de lengte), maar het lukt me niet om de rechter kolom te krijgen zoals ik dat wil......

Is dit wel mogelijk en kan ik het niet vinden? OF ben ik op zoek naar iets wat niet kan?:o

Groetjes Saskia

Hoi Saskia,

Denk dat ik het voor je heb gevonden ben ook niet zo bekend met grafieken maar had het wel eens op cursus gehad...volgens mij is het wel redelijk gelukt...
als je iets anders wil ...roep je maar.

Bijlagen

Bedankt!

Dit is idd zoals ik het bedoel, maar kun je me misschien uitleggen hoe je zoiets gemaakt krijgt. Ik heb over de waardes die jij had ingegeven mijn gegevens gezet, maar de datum die ik invul komen er niet te staan zoals ik wil. Ik wil alleen de dagen die ik invul, en verder niets, zodat ik een grafiek kan maken over het 1e jaar. De grafiek geeft maanden ipv specifieke data.

;)

saskia

Hallo Saskia,

Van harte gelukgewenst met jullie baby,

Misschien heb je iets aan dit programma.

Bijlagen

Hoi Saskia,

Het makkelijkste is om eerst de werkbalk grafieken aan te zetten.
Beeld >>werkbalken vinkje bij grafiek.

Elk gedeelte van een grafiek kan je aanpassen….
Dus bv wil je de lijn KG aanpassen klik je er op met je muis en vervolgens op de rechtermuis. Dan zie je de opties voor dat gedeelte van de grafiek.
En vervolgens kies je voor de eerste optie: gegevensreeks opmaken
Ga nu bv naar as en zet secundaire op primaire as je ziet meteen in het voorbeeld er onder hoe het er uit gaat zien…..(ik werk met excel 2003 maar 2002 doet het ook volgens mij eerdere versies weet ik niet)

Nu wil jij iets doen aan de datum dus klik simpelweg op een datum in de grafiek vervolgens rechtermuis ……kies voor As opmaken en je kan het naar eigen smaak aanpassen.
Je kan bv de stappen aanpassen van dag naar maand etz…
Je hebt echt heel veel mogelijkheden.
Het is altijd een beetje proberen en puzzelen maar dan kom je er wel.

Lukt het niet dan wil ik er best nog even naar kijken.

PS: misschien leuk om te weten ,na het invullen van de gegevens heb ik 1 cel van de grafiek geselecteerd en simpelweg op F11 gedrukt om een grafiek te maken…..en heb die aangepast…

Bedankt, ik moet er nu wel uitkomen......:thumb:

Groetjes Saskia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan