2 voedingen in één systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavaros

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Hoi,

Ik wil graag een tweede voeding met mijn PC laten werken, waar ik dan de videokaart (9800 pro) en twee DVD -RW spelers op wil aansluiten.

Kan dit zonder problemen ?

voeding 1 is 350 W -> wil ik de HD's op laten draaien
voeding 2 is 300 W -> wil ik de dvd spelers en videokaart op laten draaien.

Ik denk dat dit een probleem is omdat je twee voedings kabels op een moederbord moet aansluiten.

humpe zei:
Ik denk dat dit een probleem is omdat je twee voedings kabels op een moederbord moet aansluiten.
Nee hoor, dit kan je gewoon doen 1 voeding moet naar het moederbord en de andere moederbord blijft los. Je kunt het zelfs zo aansluiten, dat beide voedingen ingeschakeld worden als je de pc aan zet.:)
Zie bijlages:
De is voor 2 ATX voedingen:
attachment.php

Deze voor 1 ATX en 1 AT voeding:
attachment.php

Bijlagen

• wire2atxpsus.gif
    wire2atxpsus.gif
    10 KB · Weergaven: 1.569
  • wireatx%2Batpsus.gif
    wireatx%2Batpsus.gif
    10,9 KB · Weergaven: 1.399
wist ik niet, en ook nooit bij stilgestaan
ik zou mij gewoon een zwaardere voeding kopen
ik weet niet waar je de 2de voeding gaat zetten,stel dat je de 2de voeding in uw kast gaat zetten
dan blaast hij de warmte in uw kast
als je de 2de voeding op uw kast zet is wel geen mooi gezicht

Hoi,

Mooi, dan ga ik die tweede voeding eraan hangen.

@ibiza: Dikkere voeding geen optie -> BLUT.

Dat het er cosmetisch niet uitziet is totaal geen probleem voor me. (kast ligt altijd al open ivm testwerk.) Bij mij gaat het erom wat een PC eruit kan halen wat mogelijk is.

Bedankt voor de reacties allemaal.

ibiza zei:
ik weet niet waar je de 2de voeding gaat zetten,stel dat je de 2de voeding in uw kast gaat zetten
dan blaast hij de warmte in uw kast
Hangt er vanaf hoe groot je kast is en waar je hem kunt plaatsen. Ik heb een kast daar zou ik twee voedingen boven elkaar achter in de kast kunnen zetten. Zo heb ik geen last van extra warmte. Heb dit ook tijdelijk gehad, maar heb toch voor een zwaardere voeding gekozen.:)

Wist ik ook et, weer wat bijgeleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan