kan geen programma's openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kilala

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2006
Hallo,

Ik kan geen programma's openen. Als ik op een programma klik, krijg ik het volgende te zien. "windows kan het bestand (null) niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw. Klik als u naar een bestand wilt zoeken op de knop start en daarna op zoeken."
Dit heb ik bij alle programma's. Onder anderen: microsoft word, msn messenger, windows media player, bearshare, avast antivriusscanner, microsoft paint.

Weet iemand misschien wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt!

uhm.. ik weet het niet meer precies.
Sinds een paar dagen, nog geen week in ieder geval.

scan eens op virussen, als je geen virussen hebt, of als na het scannen alle virussen zijn weg gehaald en je hebt het probleem nog, windows her instaleren

Er is wel een fix (Exe fix) om die exe's weer te kunnen openen.
Of het nog helpt is de vraag.

Herinstalleren.........je zou ook kunnen proberen om Windows te repareren. Dan krijg je een schone Windows maar je gegevens blijven behouden.
Wel zou ik eerst zorgen dat je van je virussen en trojans af komt zoals
Bork en Bandit je al zeiden.

Er is ook een online trojan-scanner hier Je zou n.l. best ook eens een trojan kunnen hebben.

Maar voor alles wat je doet........ga naar systeemherstel en schakel dit uit. Anders kun je aan de gang blijven.
Rechtsklik hiervoor op deze computer/eigenschappen/tabblad systeemherstel.

Bijlagen

Elisa zei:
Er is ook een online trojan-scanner hier Je zou n.l. best ook eens een trojan kunnen hebben.

Ik heb de scan gedaan en volgens mij heb ik inderdaad een trojan. Om die te verwijderen staat er dat je een programma moet downloaden. Het probleem is dat ik die niet kan openen.

Elisa zei:
Maar voor alles wat je doet........ga naar systeemherstel en schakel dit uit. Anders kun je aan de gang blijven.
Rechtsklik hiervoor op deze computer/eigenschappen/tabblad systeemherstel.

wat moet ik doen bij systeemherstel?

Vertel even welke trojan je hebt.
Misschien is er wel een manier om het handmatig te doen. Maar.....dan moet ik wel weten waar ik op moet zoeken.

Systeemherstel schakel je uit op de volgende manier:
Klik op start/rechtsklik op deze computer/eigenschappen/systeemherstel/systeemherstel op alle stations uitschakelen - vinkje zetten.

Bij mij duurt het soms even voordat het me lukt om goed te rechtsklikken op deze computer. Dan zie je alleen maar je schijven.
Gewoon een paar keer proberen.

Laatst bewerkt:
dank je, systeemherstel is me gelukt.

Oke, dan zal ik ff de trojan scan opnieuw moeten doen. Dat duurde net wel een tijdje. Daarna zal ik je laten weten wat er rechts staat.

dit waren de resultaten:

C:\PROGRAM~1\COMMON~1\WINTOOLS\BTIEIN.DLL
Trojan-Downloader.Win32.QDown.h

C:\WINDOWS\SYSTEM32\BTIEIN.DLL

C:\Program Files\Common Files\WinTools\BTIEIN.DLL

C:\Documents and Settings\eva.OEMCOMPUTER\Local Settings\ Application Data\Microsoft\Internet Explorer\V0.32.dat
Trojan-Downloader.Win32.small.bdl

Er is ook een worm gevonden..

C:\Documents and Settings\kim.OEMCOMPUTER\Local Settings\Temporary Internet Files\Content IE5\BAV92X7W\image(1).jpg
IM-Worm.Win32.VB.u

C:\Documents and Settings\kim.OEMCOMPUTER\Local Settings\Temporary Internet Files\Content IE5\CFJFQ0X1\image(1).jpg
IM-Worm.Win32.VB.u

C:\media.exe
IM-Worm.Win32.VB.u

Ik moet nog zoeken voor de precieze uitleg maar zo te zien kun je die allemaal gewoon verwijderen.
Doe het voor de zekerheid in de veilige modus. Dan ligt alles stil.

Temp Internetfiles.....daarvoor moet je in de verkenner/extra/mapopties/weergave
Helemaal onderaan even bestanden zichtbaar zetten.
Dan kun je daar ook bij.

Even met de hond. Daarna zoek ik uit of je nog meer moet deleten.

Ik was net op de veilige modus met netwerkmogelijkheden en mijn internet werkte toen niet. Toen heb ik mijn computer een aantal keren opnieuw gestart en lukte het nog steeds niet en besloot ik gewoon terug te gaan op de normale uitvoering van windows.

En nu doet alles het ineens weer!

Moet ik nu nog wat doen? Of is alles al verwijderd of hersteld?

Nee, echt wel alles verwijderen hoor!
Bovendien ga ik nu kijken of er nog wat in je register zit.
Trouwens.........dat progje wat je niet kon draaien kun je nu wel draaien. Vertel nog even op welke dat sloeg. Die trojan of worm?

Oh oke, hoe moet ik dat dan doen? Sorry heb niet zoveel verstand van computers.
Welk programma bedoel je? Ik kon geen enkel programma openen..

Kilala, als die trojanscanner wat vind dan kun je hem ook alles laten verwijderen!
Laat dat eerst maar eens doen.

Je schreef dit: Ik heb de scan gedaan en volgens mij heb ik inderdaad een trojan. Om die te verwijderen staat er dat je een programma moet downloaden. Het probleem is dat ik die niet kan openen.

Als ik het goed begrepen heb kun je nu wel wat openen is het niet?
Draai anders die fix eens die ik in het begin gaf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan