Ik ben hele drive kwijt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

arido

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2005
Hello allemaal

Ik heb een raar probleem, een tijdje geleden wilde ik mijn floppy drive gebruiken, tot mijn grote verbasing zag ik geen A: meer, en gisteren wilde ik een cd-rw wissen, nu zie ik mijn dvd-rw ook niet, dit terwijl de pc goed draait, ik heb de pc op virussen gescand maar geen, behalve een topsearch iets en die heb ik verwijderd.

Kan iemand mij redden van dit probleem?

Alvast bedankt

Groetjes
Ari

Krijg je foutmeldingen?
Kijk eens in je in log files of er foutmeldingen staan.

Heb je iets gedeïnstalleerd? Misschien easy CD-creator of iets in die aard?

Nee, helemaal geen foutmeldingen, de laatste wat ik geinstaleerd heb was WinOnCd, maar daarna had ik mijn DVD drive nog, en ik denk ook niet dat dit mijn floppy drive kan beinvloeden, toch?

Dank je
Gr
Ari

Hmm, denk ik het wel.
Ik heb een paar jaar geleden nog eens hetzelfde voorgehad toen ik EASY cd creator geïnstalleerd had.

Ik heb toen iets in de registry aangepast.
Probeer dit eens:

1. Start Registry Editor (Regedt32.exe).
2. Locate the UpperFilters value under the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
3. On the Edit menu, click Delete, and then click OK.
4. Locate the LowerFilters value under the same key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
5. On the Edit menu, click Delete, and then click OK.
6. Quit Registry Editor.NOTE: After you remove the Upperfilters value and the Lowerfilters value, if you notice lost functionality in a particular program, such as CD recording software, you may need to reinstall that software. If the problem recurs, consult with the software vendor for assistance.
7. Restart your computer.

Back eerst je registry up...

Beste Kristof, bedankt voor je reactie, ik heb het zoals jij zei uitgevoerd maar het heeft niet geholpen, nog meer ideeen? Trouwens ik ben mijn DVD-rom ook kwijt.

Misschien moet ik even bij zeggen dat ik 2 harde schijven heb, en heb eergisteren eentje vervangen met een grotere, maar die is een slave, dus ik weet niet of dat invloed op het systeem heeft of niet, zodat je het weet :-)

Bedankt
Gr
Ari

Het lijkt me dat die laatste actie wel met dat verdwijnen van die crdom-drive te maken heeft. Hoe lang ben je de A al kwijt?

test eens een ander diskette station in je pc. misschien doet die het wel en is je diskette station kapot.
Heb je gekeken of alle kabels goed (vast) zitten?
Kijk eens in je bios of het station wel enabled staat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan