Help! XP herstart vanzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hoi,

Ik heb een probleem met een XP-systeem. XP herstart steeds automatisch. Ik heb al geformateerd en XP opnieuw geinstalleerd. Alle updates zijn geinstalleerd.

Maakt niet uit waar ik mee bezig ben. Het systeem herstart zonder aankondiging.
Het gaat dus om een XP-systeem.
Moederbord is van Asus.
Het is een nieuwe computer (ruim 1000 mb intern geheugen, 3 GHZ).

Ik heb virusscanner en update. Ik lees dat het vaker gebeurt met Asus, kennen jullie dit probleem. En wat kan ik doen om het op te lossen.

Alvast heel hartelijk dank.

Sam

Maak je gebruik van een router en lanverbinding?

Kijk ook eens in het foutenlogboek.
Start/uitvoeren/typ eventvwr
Controleer systeem en toepassing.

Laatst bewerkt:
hoe veel graden is de temeratuur van je processor, mobo, hd, en evt videokaart? en is de voeding ook redelijk warm warm na een klein tijdje draaien?

De temperatuur is het niet. Het herstarten gebeurt zowel na een paar uur draaien, als na 5 minuten.

Kijk in je foutenlogboek. Dan weten we wat meer

Dit meld het foutenlogboek. Ik heb er 2 gevonden.

1) Foutcode; 1000000a, parameter1: 00000000, parameter2: 0000001c, parameter3: 00000001, parameter4: 804fad30.

2) De ForceWare Intelligent Application Manager (IAM)-service is bij het starten vastgelopen.

Hopelijk hebben jullie er wat aan?

Vergat ik te vragen. Wat staat er als je dubbelklikt op die regel?
Vaak staat er dan wat meer vermeld.

ForceWare heeft te maken met je videokaart.
Zoek de naam en nummer, typ dit in met Google en download nieuwere drivers.
Of je gaat terug naar een vorige driver in apparaatbeheer als dit mogelijk is.
Die andere is nog een raadsel. Komt na het eten.

Laatst bewerkt:
Net is mijn systeem wéér zomaar opnieuw opgestart. De melding die ik in het blauw scherm dat verschijnt, begon met 0x000000BE.

Hopelijk weten jullie raad!

Sam

Hier is de uitleg van die stopfout:

Het je misschien iets zoals dit op je pc staan?

Laatst bewerkt:
Die uitleg heb ik ook gelezen. Maar ik snap niet hoe ik deze fout op kan lossen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hartelijk dank.

Sam

Bedankt voor je bericht. Maar de link doet het helaas niet. Kun je 'm nog eens plaatsen? Of kun je de URL plaatsen.

Ik moet weer opnieuw zoeken.
Het kwam hier op neer: Heb jij misschien iets van Xircom op je pc.
Waar het steeds op neer komt in de berichten is wel dat je een verkeerde driver op je pc hebt staan.
Heb je misschien pas een update gehad van Microsoft of heb je zelf een nieuwe driver gedownload?

Heb je nog gekeken of je iets meer van dat eerste foutenrapport kon krijgen d.m.v. dubbelklikken op de regel?

Laatst bewerkt:
Die link heb ik ook. Nee, die andere ging om twee programma's die problemen konden veroorzaken. Een daarvan was Circom, de andere was een toolbar.

Nee, het was wel een link van Microsoft maar gaf die twee op als mogelijke oorzaak. Het is alleen maar belangrijk als topicstarter die Xircom heeft.

Ik heb volgens mij geen Xircom op mijn systeem. Het moederbord is van Asus en ik denk de videokaart ook. Ik snap er echt niets van. Ik zoek me rot, maar begrijp het echt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan