Beste mensen,
Ik wil een laptop kopen. Maar het valt me op dat er verschillende soorten en maten zijn. Heb me eerst laten informeren. Ik ga het alleen gebruiken voor internet, Office, foto's van gsm/digicam plaatsen en eventueel DVD's afspelen. Veel meer doe ik niet.
Dus ik heb genoeg aan een Celeron, 60Gb, 512Mb en een 64Mb videokaart.
Nu is me door een aantal mensen de Dell Inspiron 1300 aangeraden als basic laptop. Het blijkt goede kwaliteit te zijn, met goede service en goedkoop. Ik neem natuurlijk een verlengde garantie tot 3 jaar. Anderen hebben me verteld dat Asus een goed merk is.
Ik keek toen ook naar een Asus met ongeveer dezelfde basic eigenschappen. Ik kwam toen uit op de Asus A6R-B001H. Het was door de consumentenbond ook nog eens bekroond tot beste koop jan 2006!
Het voordeel van Asus boven Dell is:
Geen shared videokaart met 128Mb ipv 64 van Dell (wel shared)
4 USB poorten
8 cells batterij ipv max 6
gratis tas en muis
geintegreerd camera
Het nadeel van Asus is dat hij maar 4200 rpm heeft ipv Dell 5400 rpm (bij 60Gb)
Ik heb zelf weinig verstand van computers....maar als ik hoor dat Asus een taiwanees merk is.....ben ik wel sceptisch....
Wat denken jullie? Een Dell of toch maar een Asus??
Groeten
Laptopman
Ik wil een laptop kopen. Maar het valt me op dat er verschillende soorten en maten zijn. Heb me eerst laten informeren. Ik ga het alleen gebruiken voor internet, Office, foto's van gsm/digicam plaatsen en eventueel DVD's afspelen. Veel meer doe ik niet.
Dus ik heb genoeg aan een Celeron, 60Gb, 512Mb en een 64Mb videokaart.
Nu is me door een aantal mensen de Dell Inspiron 1300 aangeraden als basic laptop. Het blijkt goede kwaliteit te zijn, met goede service en goedkoop. Ik neem natuurlijk een verlengde garantie tot 3 jaar. Anderen hebben me verteld dat Asus een goed merk is.
Ik keek toen ook naar een Asus met ongeveer dezelfde basic eigenschappen. Ik kwam toen uit op de Asus A6R-B001H. Het was door de consumentenbond ook nog eens bekroond tot beste koop jan 2006!
Het voordeel van Asus boven Dell is:
Geen shared videokaart met 128Mb ipv 64 van Dell (wel shared)
4 USB poorten
8 cells batterij ipv max 6
gratis tas en muis
geintegreerd camera
Het nadeel van Asus is dat hij maar 4200 rpm heeft ipv Dell 5400 rpm (bij 60Gb)
Ik heb zelf weinig verstand van computers....maar als ik hoor dat Asus een taiwanees merk is.....ben ik wel sceptisch....
Wat denken jullie? Een Dell of toch maar een Asus??
Groeten
Laptopman
Laatst bewerkt: