Muziek op men site

Status
Niet open voor verdere reacties.

michel1993

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2006
ik snap niet over muziek

ik weet niet hoe ik muziek op men site kan zetten

wie kan mij dat uitleggen

michel1993 zei:

hoi michel. als nieuw lid maak je al meteen een klein foutje (niet erg hoor) want je stelt een vraag in een vraag
-------------------------------------------------------------
maar als je HTML gebruikt is dit een code:
HTML:
<embed src="link.mp3">
maar je kan vele opties hierin zetten.
dat doe je op deze manier:
PHP:
<embed src="link.mp3" optie1="true" optie2="false">
maar met optie1 kom je niet ver dus hier de opties die ik ken en best handig zijn:
Code:
hidden="true" onzichtbare speler
controls="smallconsole" kleine speler
volume="*" bepaal het volume {*=een getal tussen de 0 en 100}
loop="true" herhalen is aan (false is uit en een getal voor aantal keren herhalen)
wil je nog meer weten welke opties je kan gebruiken vraag het maar

En gelijk maar even een nieuw topic van gemaakt. ;)

Welkom op HelpMij, michel1993 !

probleem met muziek

wie kan mij uitleggen hoe ik van een muziek nummer een link kan maken?????

sorry ik heb de link van de upload site moeten verwijderen wegens verandering van de site (toen ik de link plaatste was op de home page geen bloot te zien, ook niet na het uploaden er waren wel links op de home page daarnaar maar das gewoon een kwestie van niet klikken he ;))

Laatst bewerkt:
ik heb die link gebruikt maar hij doet het niet
wat moet ik nu doen

Laatst bewerkt:
michel1993 zei:
Muziek op een site kan heel vervelend zijn als de bezoeker daar geen controle over heeft.
Daarom kun je het best een klein spelertje op de pagina zetten.
Moeilijk is het allemaal niet. :)
Eerst moet je een stukje muziek uploaden naar je provider.
Daar kun je het best een niet al te groot mp3-bestand of een MIDI-bestand voor gebruiken.
Dan zet je de volgende code op de goede plek in je html-document:
PHP:
<object id="MediaPlayer" height=45 width=280 classid="CLSID:22D6f312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" 
standby="Loading Windows Media Player components..." type="application/x-oleobject" 
codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"> 

<param name="filename" value="muziek.mp3"> 
<param name="Showcontrols" value="True"> 
<param name="autoStart" value="True"> 

<embed type="application/x-mplayer2" src="muziek.mp3" name="MediaPlayer" height="45" width="280"></embed> 

</object>
In die code moet je alleen nog de naam muziek.mp3 veranderen in de naam van je eigen muziek.
Dat moet op twee plaatsen - de ene is voor Internet Explorer en de andere voor Firefox.
Op de plek waar je de code hebt gezet zul je nu zo'n spelertje zien:

attachment.php

De bezoeker kan nu helemaal zelf bepalen wat hij met de muziek doet.

Op deze manier kun je ook een filmpje op je site zetten.
Waar nu muziek.mp3 staat komt dan de naam van een stukje video, bijvoorbeeld film.mpg.
De afmetingen van de speler moeten dan ook aan de film aangepast worden (ook op twee plaatsen in de code), maar dat is alles.
Hier kun je het resultaat zien.

Guus.

Laatst bewerkt:
ik ken hem goed en ik weet dat hij een site opbouwd op zijn site en dan wil gaan uploaden naar baseportal.com

dimitri10011 zei:
en dan wil gaan uploaden naar baseportal.com
Tja, voor zover ik het kan bekijken is dat zo'n site waar je van die kant-en-klare websites kunt bouwen.
Als hij een echte site wil maken kan hij beter anders te werk gaan - gewoon bij de basis beginnen.
Eerst een beetje HTML leren - moeilijk is dat niet: klik.
Daarna kan hij dan eens met een programma zoals het gratis FrontPage Express aan de slag.
Dat is een betere manier om websites te (leren) maken dan zo'n klik-klik-klik-klaar-methode.

Guus.

hij doet het op dezelfde manier als ik en ik maak ook redelijke sites... maare teurg on-topic.

hij heeft iets minder kennis van ik en ik snap dat frontpage gedoe ook niet... hebbie een handleiding?

dimitri10011 zei:
ik snap dat frontpage gedoe ook niet... hebbie een handleiding?
Jazeker. :)
Kijk hier maar eens.
Even geduld bij het downloaden, want het is een Word-document van 1,2 MB. :)
Print het uit en je hebt een prima handleiding om met FrontPage Express te beginnen.
Vergeet die klik-klik-klaar-sites maar - dit is veel leuker, je hebt meer mogelijkheden en je site ziet er uiteindelijk een stuk beter uit, namelijk zoals jij het wilt en niet zoals baseportal.com het wil. :)

Guus.

Laatst bewerkt:
baseportal maakt mijn sites niet hoor ;) ik plak mijn code er in (kleine link onderaan boeit mij nie)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan