On-Board geluidskaart op nieuwe pc werkt niet goed!

• Onderwerp starter Onderwerp starter GOW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GOW

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2006
Het probleem is dat ik af en toe geruis en gepiep hoor door mijn boxen. Tijdens het spelen van spellen (oud of nieuw) speelt het geluid ook niet goed af. Wanneer ik Internet Explorer open tijdens het afspelen van muziek met iTunes gaat mijn comp veel laden en het muziek buffert. Dat terwijl ik een supersnelle computer heb:

Intel P4 64Bit 3.0GHz model '630' 2MB Cache | So.775 ASRock 775DUAL880Pro VIA Chipset
NVidia GeForce 6200 256MB TV-Out & DVI | SAMSUNG 250GB SATA-II HDD 7200rpm/8MB
1024 MB 533MHz DDR II RAM | 16x LG 4167 Multiformat Dual Layer +&- DVD-RW
Arctic CPU cooler
MidiTower 2x Front / 4x Back USB 2.0
8 Channel AC 97 Audio Codec Sound on Board
10/100 MBit Network on Board = DSL ready

Geluidskaartdriver is geinstalleerd vanaf meegekregen CD en ook DirectX 9.0c is geinstalleerd. Ik heb een legale versie van Windows XP Prof met SP2.

Ik ben ten einde raad en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

begin eerst maar eens met geupdate drivers te vinden voor je onbord kaardje ;)
kan al veel schelen

Vraag : Wat voor boxen zijn er op aangesloten.

Want dat zou wel een fout aangesloten kunnen zijn.

Ik gebruik gewoon 2 speakers en ik heb ook al nieuwe drivers geprobeerd voor:
8 Channel AC 97 Audio Codec Sound on Board.

Je hebt bij Je MB een gebruikers hanleiding,kijk daar goed waar je de Plug in moet doen,dan zou je geluid moeten hebben.

Ik dacht in 5 of 7 op Blz 13

Ik heb hem in de juiste poort gestoken, volgens de handleiding. Ik heb weldegelijk geluid, maar zoals ik al had vermeld werkt het geluid niet optimaal.

GOW zei:
Ik heb hem in de juiste poort gestoken, volgens de handleiding. Ik heb weldegelijk geluid, maar zoals ik al had vermeld werkt het geluid niet optimaal.

Computer wel op Randaarde stop kontakt?

Zorg dan maar dat je hem via een Snoer met randaarde op een randaarde Stopkontakt zie te krijgen.
Zou de oorzaak wel eens kunnen zijn

Tevergeefs

Dit heeft het probleem niet opgelost.

Het geluid is nog steeds niet goed tijdens spellen enzo. Het is zeer irritant, omdat ik deze comp heb gekocht voor gaming :( :confused:

Begrijp dat je deze PC pas hebt,zo ja ging ik er mee terug kunnen ze daar zelf constateren wat er aan de hand is.
Ik denk probleem met je onboard geluids kaart op je mobo.
Heb er geen andere verklaring voor

Voor een ander ook Asrock, zo opgelost.
Verwijder je drivers en software van je geluidskaart,en gebruik de standaard in XP geluids drivers ,die vindt XP zelf.
Ook dat vervelende Spelertje verwijderen wat bijgelevert wordt.
Misschien voor jou ook de oplossing?

Het ligt zeker niet aan de speakers ik heb een nieuwe set geprobeerd en ik krijg dezelfde probleem.

Hoe zit het met die xp drivers? XP kan geen driver vinden voor mn geluidskaart of staat die op de XP cd?

Heb je wel je drivers van je geluid verwijderd?Doe dat ,en verwijder in apparaatbeheer de kaart.
Start nieuw op,met je mobo cd er in en laat windows de drivers installeren,meer niet.
Dan zou het goed moeten gaan

Dat heb ik geprobeerd, maar nog steeds zelfde probleem.

Het probleem is dat wanneer ik bijvoorbeeld naar muziek luister de computer flink gaat laden en vandaar dat het geluid niet goed afspeelt, maar buffert zeg maar. Na een tijdje houdt het muziek op en hoor ik geruis en gepiep.

dan zit ik ook vast.
blijf ik er bij dat bord niet jofel is sorry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan