batterijen digitale camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
Hoi,

Bij de aankoop van mijn digitale camera Kodak DX 6340, ruim een jaar geleden, zat een batterij begeleverd (in een 'hoesje' 2 AA), daar heb ik toen veel foto's mee kunnen maken, zo ongeveer 400. Nu gebruik ik oplaadbare batterijen van diverse sterkten: 2200 t/m 2500, maar die zijn nog wel een keer leeg, na ongeveer 15 foto's is het gedaan.
Nu wil ik er lithium batterijen in doen, (volgens mij was die in dat 'hoesje' er ook één), maar ik zie zoveel prijsverschillen op sites, van €9 t/m ver over de €60, ik zie door de bomen het bos niet meer........

Wie weet het wel en wat kan ik dan het beste gebruiken om zoveel mogelijk foto's te maken zonder de batterijen te verwisselen? ( schermpje uitzetten, ja ik weet het, maar dat is juist het mooie van een digitale camera.....:p )
 
Je oplaadbare batterijen zullen waarschijnlijk Ni-Cad geweest zijn. Deze zullen niet volledig geladen zijn. Je moet rekenen dat met een lader van 200mA, en je gebruikt batterijen van 2500 mA/H dat je deze 15 u moet laden. Deze batterijen, moet je ook de eerste maal cyclen. dwz. volledig ontladen en volledig laden. Een lithium kan je niet opladen. Dus alles hangt af van je lader en de qualiteit van de batterij.
 
Alle batterijen zijn Ni-Mh, de lader is 500mA en er zit op die lader een lampje wat van rood naar groen gaat, dus ik neem dan aan dat de batterijen dan gevuld zijn...?
Maar kan ik, als ik zoveel foto's moet maken, niet beter een lithiumbatterij /accu nemen?
 
Neem inderdaad liever oplaadbare Lithium-Ion batterijen, deze gaan bij een gelijk vermogen (mA) langer mee dan Ni-MH.
Het prijsverschil zit meestal in het vermogen en het merk van de batterijen (accu's)
 
Hallo

Ik vermoed eerder dat je het dient te zoeken in een verkeerd gebruikte batterij .

Een gewone Nimh batterij kan geen grote piekstromen leveren , ze bezitten ook maar een klemspanning van 1.2V i.p.v. 1.5V niet oplaadbare versie.

Ik heb goede ervaringen met "Energizer" oplaadbaar en Nimh , deze zijn niet duur , maar kun je echter niet overal verkrijgen.

Of .... je opteerd voor oplaadbare batterijen speciaal gemaakt voor digitale fototoestellen.

Wat deze kosten ???

Merken die volgens mijn ervaring niet goed presteren in stroomvretende fototoestellen (G.P. / Topcraft )

Ik zou in uw plaats eens bij een lokale "deftige" elektronikazaak binnenwippen en het probleem aan hun voorleggen.

Voor de volledigheid van het verhaal.. welk merk zijn de door u nu toegepaste batterijen ??

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik 2 sets oplaadbare batterijen. Als de ene set leeg is, vervang ik deze en laad de andere weer op. Ik gebruik Digital Ni-MH 2400 rechargeble en kan > dan 200 foto's nemen, afhankelijk van de zwaarte van opslag. Het is inderdaad nodig dat je je batterijen volledig ontlaadt. Daarom heb ik altijd die reserveset bij me, zodat ik kan verwisselen. De aanschaf van iets duurdere merken, is op den lange duur, goedkoper is mijn ervaring.
 
Ik ben een fotozaak binnengelopen en heb daar naar zo'n lithium batterij gevraagd.

Die meneer heeft mij een kodak lithium batterij verkocht, die heeft ie uit de doos gehaald van een nieuwe camera, die kostte mij 19 euro, vond ik nog wel meevallen.

Deze kun je alleen niet opladen, maar dat vind ik voor een keer niet zo erg, want ik moest een reportage maken van een feestje en ik wilde niet iedere keer de batterijen moeten verwisselen.

Opgelost dus:thumb:
 
Heel stom, ik had Varta Ni mh accu's en die van Hamel, beide setjes ongeveer 25 euro per vier. De Varta's (2100 mha)zijn binnen een jaar op, na volledige lading na 50 foto's leeg. De Hamels (2350 mha) doen het na 2 jaar nog redelijk, ongeveer 300 foto's.Nu heb ik bij Blokker Trust ni mh gekocht van slechts 1700 mAH met oplader voor slechts 5 euro. Ik heb ze 3 weken in mijn camera gehad (minolta z1) en 720 foto's gemaakt (zonder flits) en toen pas gaf de camera aan dat de batterijen een beetje leeg begonnen te raken. Hoe lang de levensduur van die trust dingetjes is weet ik nog niet, maar na 5 keer opladen en ruim 2500 foto's verder doen ze het nog prima.
 
Voor fotografie is er voor mij maar 1 merk batterij wat goed presteerd, en dat is GP.

Vooral wanneer ik batterijen in mijn flitser (SB600) gebruik, komt de kwaliteit van de batterijen duidelijk naar voren.
Veel batterijen zijn goed voor het klokje in de keuken, maar niet voor fotografie.

Echter een goede oplaadbare cel van GP is duur.

Mvg P
 
een tip

ik heb laatst een canon A540 gekocht en daar heb ik bij Ni-MH van 2300mah in in deze camera gaan de batterijen 7-8uur mee en in mijn vorige camera van hp 305 gingen ze maar 1-2uur mee

het kan ook grotendeels aan de camera liggen niet alle camera`s zijn even zuinig en het beste voor digitale camera`s zijn accu`s of anders batterijen van meer dan 2300mah
en het scheeld ook nog in de porto :)




Als vervellen een ziekte was dan zou de school een begraafplaats zijn ! ! !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan