Mail Server opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hi,

wat heb ik nodig om een mailserver op te zetten?

Ik heb ADSL van XS4all for Advanced Business, maar dat werkt met bSMTP. Dat ondersteunt het programma waarmee ik wil werken niet (Bridgetrak) (esmtp)

Dus wil ik een eigen mailserver opzetten. Hoe kan ik dat doen? Alles zit geplakt hier aan XS4ALL heb ik in de gaten.

Een stagiair

software voor een mailserver (mercury of iets dergelijks) een open port op je IP adres die (neem ik aan) aan je router verbonden is.

Ook is het handig om een domein aan je IP te koppelen die je host kan reflecten

is het mogelijk om op een bestaande webserver

een pop3 smtp account te zetten?

nee.

Ik maak via een vpn verbinding contact met een webserver waar een database draait met windows 2000.

Ik wil op die webserver waar onder andere ook een sql server 2000 opdraait een mailserver zetten.

Om de database te benaderen is al een probleem (wat die vindt hij niet, ookal log ik lokaal in) en de mailserver opzetten weet ik niet hoe dat dat zou moeten.

Ik heb het programma hierboven gebruikt. Alleen krijg ik alleen foutmeldingen dat de mail niet wordt afgeleverd door de mail-demon@hetbedrijf.

Pop3 server werkt dus maar de smtp niet.

Hoe ben jij eigenlijk van plan een mailserver te installeren op een server waar je verbinding maakt via een vpn en verder niet eens de database van kan benaderen?
:shocked:

Dat lukt nu wel, sinds gisterenavond.

database is te benaderen. Maar supersloom uiteraard (loopt via vpn/webserver)

Alleen hoe kan ik daarop een mailserver laten draaien?

Hmmm ik haak af denk ik in deze, want het is me absoluut niet duidelijk wat je bedoeling is. Ik kan begrijpen dat je wens is een mailserver op te zetten. Alleen ik begrijp niet helemaal op wie zijn server je dat wil doen. Heb je uberhaupt rechten om iets te installeren op die server.

Mvgr, René.

Wat ik wil doen is het volgende.

Ik heb nu rechtstreeks toegang tot de webserver.
Ik wil op de webserver een smtp popserver installeren, zodat ik e-mail kan binnenhalen.
Maar het probleem is dat via het bedrijf inkomende en utigaande mail via een BSMTP server lopen en die gaan niet via de webserver maar via het bedrijfsnetwerk (XS4ALL)

Dus hoe zet ik/stel ik op de aparte webserver een mailserver in:thumb:, maar dat ik wel via hetzelfde e-mailadres als op het bedrijfsnetwerk mail kan ontvangen en verzenden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan