• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vinkjes in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Hoi allemaal,

ik wil graag in Excel iets met gegevens doen wanneer een vinkje is gezet bij een bepaalde regel. Alleen krijg ik niet echt iets voor elkaar.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik het volgende krijg:

Als ik in A1 een vinkje zet, dat er dan in A5 komt te staan "TRUE".
Als vinkje uitstaat, dan in A5 "FALSE".

In mijn verdere VBA-code kan ik dan wel afvangen of er TRUE of FALSE staat.

Alvast bedankt...
Herbert

Er zijn 2 manieren om een vinkbox te bouwen. Via de control toolbox toolbar en via de forms toolbar (view --> toolbars)

Veruit het handigst is de forms toolbar. Door deze te plaates en met rechts te klikken --> properties kun je een cel link aangeven. Hier komt true or false te staan. Met deze informatie kun je dan verder bouwen.

Succes

Of gewoon een vinkje zetten in die kolom, die als lettertype wingdings heeft. In de andere kolom zet je gewoon een als-formule.

Groet,

Rob

Het werkt perfect mensen.
Ik heb het gedaan op de manier zoals Arjee zei. De cel waarin "WAAR" of "ONWAAR" komt te staan heb ik onder de vinkjes gezet, en dan de fontkleur wit :)

Werkt prima...tnx!

Kzal trouwens ook ff dat andere topic bekijken met die voorbeelden van werkset. Misschien dat ik daar nog iets van kan leren ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan