heleboel foute drivers ...

• Onderwerp starter Onderwerp starter viv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

viv

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2002
ik heb een vraagje i.v.m. verschillende drivers. Omdat ik problemen heb met mijn pc (vastlopen) had ik al een nieuwe driver geïnstalleerd van Nvidia GeForce. Deze is nu up to date.
Maar nu heb ik via Google een site gevonden : Drivers Headquarters waarmee je je systeem kan laten scannen om te zien welke drivers dienen te worden ge-update (met Driver Detective Scan)

Het resultaat :
Goede Drivers : 38%
Slechte Drivers : 63% !!!!

Volgens deze scan zijn de volgende drivers fout :
- IDE ATA/ATAPI-controllers : VIA Bus Master IDE Controller
- USB-controllers : VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
- Besturing voor geluid, video en spelletjes : C-Media AC97 Audio Device
- Netwerkadapters : VIA Compatable Fast Ethernet Adapter
Standard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller
- Human Interface Devices : Logitech USB Camera (Zoom)
- Beeldapparaten (camera's en scanners) : Logitech QuickCam Zoom
Logitech Microphone (Zoom)
CanoScan LiDE 20/N670U/N676U #2

Kan er mij iemand hiermee helpen a.u.b. ? Ik dacht eerst van mijn Windows XP helemaal opnieuw te installeren omdat ik zoveel problemen heb, maar misschien ligt het dan aan het feit dat ik al deze drivers moet aanpassen ????

Ik ken helemaal niet zoveel van computers hoor.....

Ik zou zeker eerst beginnen met de drivers van je moederbord. Deze CD moet bijgeleverd zijn. Dus vooral de Via drivers en Usb drivers. Daarna de originele drivers geleverd bij de PCI kaarten (Netwerk ed..)

Allereerst niet door dat programma laten doen.

Heb je uitroeptekens in Apparaatbeheer staan? meld dan even welke.

En van die vastlopers krijg je daar fouten van?meld die ook even

Bij Apparaatbeheer staat niets aangeduid van fouten (alle apparaten werken correct) !!???

Foutenlogboek :
Veel voorkomend is :
Fout :DCOM - gebeurtenis 10010 (elke dag !)
Waarschuwing : TCpip - gebeurtenis 4226
en soms :
Service Control Manager - gebeurtenis 7036
System Error - gebeurtenis 1003

BANDIT123 zei:
Allereerst niet door dat programma laten doen.

Heb je uitroeptekens in Apparaatbeheer staan? meld dan even welke.

En van die vastlopers krijg je daar fouten van?meld die ook even

Inderdaad, zulke progrog's moet je wel even met een korrel zout nemen. Maar het zou kunnen dat de originele VIA en USB drivers niet zijn installed, en dan kan je ook problemen krijgen, nietegestaande er geen uitroeptekens te zien zijn.

Heb Cd gevonden (Motherboard AMD-VIA Series Support CD) met daarop PC DIV Live Demo, User Manual, Drivers en Utilities (AV20 Version 2.0)

Moet ik deze nu opstarten (en dan drivers selecteren of zo?)
Sorry hoor maar ik ben een leek op computergebied :confused:

Begin om de apparaten die coresponderen met de foute drivers in Apparaatbeheer te verwijderen.
Cd er in en laat windows de drivers weer installeren na opnieuw opstarten.
Dit kan je ook doen met al de andere drivers ,net zolang tot je alle goede drivers er op hebt.

BANDIT123 zei:
Begin om de apparaten die coresponderen met de foute drivers in Apparaatbeheer te verwijderen.
Cd er in en laat windows de drivers weer installeren na opnieuw opstarten.
Dit kan je ook doen met al de andere drivers ,net zolang tot je alle goede drivers er op hebt.

Daar kan ik niets aan toevoegen, Behalve dat je voor de andere kaarten, de orginele drivers moet vinden. Normaal allemaal bijgeleverd bij aankoop.

ah zo. oké bedankt voor de hulp alvast! Maar ik zal er met verse moed morgen aan beginnen want wordt al een beetje laat en ik word er hypernerveus van ...
Zal je - naar alle waarschijnlijkheid - morgen zeker wel terug moeten lastigvallen ..

hier ben ik weer ......

Op de cd van ASRock AMD-VIA staan volgende drivers :
VIA4 in 1 Drivers
VIA PCI 10/100 Mb Lan Driver
C-Media Audio Driver and Application
VIA USB 2.0 Driver

Maar ik moet eerst die drivers zien te verwijderen in Apparaatbeheer... Dat is al mijn eerste groot probleem !! wel ik vind die daar niet terug.. Ja alleen die C-Media Audio Driver

In apparaatbeheer staat onder USB controllers :
4 x USB hoofdhub
3 x VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
Is dat normaal dat daar 3 en 4 x hetzelfde staat ?

Mag ik die drivers niet installeren zonder die andere eerst weg te doen in apparaatbeheer (neen, zal wel niet zeker ????????)

Beter ze eerst verwijderen.

En dan van de cd ,Hoef je alleen de 4 in 1 te doen ,dan staat het er goed op, meer niet

Bij USB drives ,op allemaal rechts klikken en Installatie ongedaan maken.
En bij besturing voor geluid De C-Media en hetzelfde bij Netwerk adapters.

Laatst bewerkt:
sorry... maar ik weet niet wat ik juist moet verwijderen
In apparaatbeheer is een hele lijst en ...
Ik zou niet graag iets verwijderen wat niet moet (want zie dat ik iets verkeerds wegdoe en het dan niet meer kan terug installeren...)

Kan je me niet juist zeggen waar ik moet op klikken en welke driver ik dan mag verwijderen (en dan die VIA4 in Drivers er terug kan opzetten via de cd) ???????

Alvast 1000000 x bedankt hoor !!

had je berichtje niet goed gelezen. Sorry :confused:
Zal het straks allemaal 's proberen. Bedankt !

Heb alle USB drivers verwijderd, C-Media en Netwerkadapters.
CD ingestoken en 4 in 1 geslecteerd (VIA PCI IDE Bus Driver/AGP driver en VIA INF Driver 1.70a) geïnstalleerd en pc terug opgestart.
Dan kwam er onderaan rechts kadertje "nieuwe hardware gevonden en geïnstalleerd" verschillende malen.

Heb dan nog's Driver Detective laten lopen en.... er is helemaal niets veranderd. Hij geeft nog altijd dezelfde foute drivers aan...

Zoals al eerder is aangegeven, dat progje beweerd dingen die niet waar zijn.

Haal gewoon de laatste drivers op van de fabrikanten van je onderdelen, Via chipset drivers bij Via, Intel chipsetdrivers bij Intel, Ati en nVidia drivers bij Omega, Realtec drivers bij Realtec, C-Media drivers bij C-Media, etc, etc.

Dan heb je de allelaatste drivers, dan kun je ook zien dat het progje nog steeds aangeeft dat je oude drivers hebt, de bedoeling is dat je een of andere flut software koopt.

ok. bedankt voor de tips.
Had nog een vraagje : had Everest gedownload en zat daar zowat in te snuffelen.

Nu zie ik staan bij "Scherm"
PROBLEEM : Minstens 85Hz vertikale verversingsfrequentie is voor normale beeldschermen aanbevolen
Ik zou maar 60 Hz hebben !!!

bij "Moederbord" "Chipset" :
PROBLEEM : AGP doorvoergrootte is meer dan de helft van eht grootte van het systeemgeheugen. Dit veroorzaakt misschien prestatieproblemen.

Moet ik mij zorgen maken hierom ????

Of moet ik die vraag misschien in een ander forumdeel stellen ???

Daar hoef je geen zorgen om te maken Everst zegt dat wel meer.

Als alles nu is opgelost !!Kan die opgelost gezet worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan