FTP Server opzetten voor het downloaden van Filmpjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj_sj

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Beste...

Ik heb een 2e oude PC en zou daar graag een FTP server op willen laten draaien zodat mensen van buitenaf er filmpjes vanaf kunnen downloaden.

Nu heb ik het al geprobeerd met verschillende programma's maar het is me niet gelukt... Wie weet er een handig programma en hoe je bijv de router enz moet instellen?

Alvast Bedankt:thumb:

Ik gebruik voor mijzelf Serv-U.
Als ik op klus ben, en software van thuis nodig heb, kan ik daarbij.
Dus vrienden kunnen ook hun eigen inlognaam krijgen, voor up / down loaden.
Al naar gelang waar ik toestemming voor programmeer.

Ben daar ook is ingedoken en heb een paar alternatieven:

ik gebruik momenteel www.filesharepro..is een te betalen proggie maar je kunt een aantal maanden vooruit met de trial...en eventueel...nou ja, je weet wel.....heel makkelijk in te stellen en is een http server, inlognamen, logboeken, etc. etc.

Echt gratis kan met FTP Cesar...is niet te moeilijk qua instellen, werkt leuk, met inlognamen etc, etc.

Windows heeft sinds kort Sharefolders uitgebracht....eigenlijk overgenomen, werkt ook heel erg leuk maar heeft beperkingen qua het aantal bestanden die je kunt delen.

Instellen via de router is even een apart werktje maar met een beetje hulp kom je een heel eind, heb daarzelf ook een paar uur/dagen over gedaan maar dan heb je ook wat.

Ik ga trouwens die 2 proggies ook eens bekijken...ben gek op nieuw en onbekend!

groet :thumb:

Ja, dat is hem nou juist: Hoe maak je de rommel gereed met die router?:confused:

Je moet dus portforwarden...ik probeer het even simpel uit te leggen...

Je moet eerst even kijken welke poorten dat programma wil gebruiken....

Dan ga je dus naar je router toe...meestal met een bepaalt IP nummer die zondermeer in je boekje genoemd staat...

Dan moet je daar meestal inloggen en dan ga je naar je configuratie en zoek je de portforwarding...hier voeg je dus toe...bij mij moet ik 2 x de poorten invullen, begin en eind zeg maar....dan ook het interne nummer van je eigen hostcomputer...dus 1 x is ervoor en 1x is erachter....dan ok en afsluiten.

In je firewall voeg je het programma ook toe en vul je dezelfde poortnummers in....maar bij het ip adres van je computer gebruik je het ip nummer die je van je provider kreeg....dat is je werkelijke host....

Dan moet het werken...sorry, dit is misschien een beetje houtje toutje uitgelegd maar nu op dit tijdstip kan ik het je niet anders uitleggen....

groet

ps.: hier haal je dat File Share Pro vandaan wat ik dus gebruik, met daarbij denk ik toch wel een makkelijke installatie uitleg....: http://www.wfshome.com/

Paul, tegen wie heb je dat?

BTW: dat proggie networkactive is best kek, en ook niet zo moeilijk in te stellen....:thumb:

ikzelf heb easyftpserver
daarbij moest ik in mijn router aanvinken dat ftp naar lan kon verbinden en toen deed hij het

Off Topic: Heb het aangepast:D

On Topic: Werkt dit ook zo bij een Http server? Bijv om een complete site op te runnen?:o

En alvast bedankt voor jullie hulp!:)

Zaken als inlognamen voor verschillende mensen is met NetworkActiv niet echt mogelijk. Daarom combineer ik de server met HtmlPasswordLock. Hiermede kun je pagina´s versleutelen en accounts toewijzen. Echt een aanrader. Verschillende bezoekers kunnen een eigen naam en wachtwoord krijgen, maar je kunt ook een pagina of een map afsluiten met alleen één wachtwoord. Werkt lekker simpel.

Hai conflictus...

Dat proggie van jou is mooi...ik gebruik nu voor diverse vrienden, kennisen en buitenlui Share Pro Files...werkt erg goed en hier kun je dus nog ieder een apart account geven....dat proggie echter is niet gratis en werkt niet al te lang mee in de trial modus.....dus denk erover om jou proggie te gaan gebruiken.

Ik wilde dus vragen hoe je accounts moest instellen want dat was het enige wat ik niet echt begreep....maar je gaf het antwoord al.

Ik ga die password lock is bekijken....

Bedankt!

groet!

Ja, helemaal, ik gebruik em al een paar maanden maar ik gooi de naam nog steeds door elkaar heen....

Ik ben bezig met dat inlog proggie maar kom daar niet helemaal uit....ik heb een bepaalde map die ik openstel....maar vraag me af of dat nou de html file is die ik moet laten locken....

In the faq kom ik daar niet echt uit....

Heb jij oplossing?

:thumb:

Bedankt...maar dan nog....Ik weet best wat een index.html file is, das meestal de homepage van een website...maar ik kan de link niet leggen tussen mijn map die ik openstel en deze 2 programmaas om te delen en te passworden.....daar wil het kwartje niet gaan vallen.

Dat kan ik niet vinden....en ik had gehoopt dat je me dat uit zou kunnen leggen.

Als ik dat niet begrijp blijf ik wel bij mijn oude proggie...werkt tenslotte nog steeds fantastisch goed en om een gratis te houden is het alleen maar een kwestie van deinstalleren en herinstalleren.

Bedankt.

De link is dat je op je server een (aantal) pagina(s) beschikbaar stelt waarvan je met html password pro een aantal afschermt voor lieden die de inhoud niet mogen zien. Denk daarbij aan een map met foto's ed.

Via je webserver kunnen mensen naar je openbare pagina's en mensen met een account kunnen naar je afgeschermde pagina's. De tutorial is gemaakt voor iemand anders, vandaar de uitleg over index.html.

Lees de leesmijeerst.txt in de map File Share Pro ook even.......... ;) Denk dat je er wel wat aan hebt...

Overigens is het wel mogelijk om Network Activ server mogelijk om de hele boel met één naam en wachtwoord af te sluiten. Klik daarvoor op de knop [security]

Thanks.....vooral voor de bijlage, maar helaas, die had ik al en die werkt niet bij mij....:confused:

En wat betreft Html Password...ik kom er niet uit, en ik heb toch best kaas gegeten van computers en hun software....maar hier wil die 50 eurocent toch echt niet vallen.

Ik heb dus een externe harde schijf....daarop een map met een 175 gig aan bestanden. Momenteel dus met File Share Pro geef ik iets van 20 personen de gelegenheid om daarop te komen, heb ze dus een IP gegeven met poortnummer en een inlogcode.

Datzelfde zou ik dus met Network willen doen, maar begrijp dus gewoon niet hoe ik een link moet maken met gebruik van Html Password Lock zodat die zelfde personen bij het inloggen van Network een popup krijgen waarin ze hun gegevens moeten zetten om er in te komen.
Het zal wel aan mij liggen maar de uitleg is niet duidelijk genoeg.....helaas.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan