welke pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hallo

wat is beter voor videobewerking wat betreft de prosessor
een intelpentium D 3.0 GHZ of en amd aathlon 64 3400+?
beide 1024 werkgeheugen 250 HD

Tim

Ik zie dat iets anders. Als het je puur om videobewerking gaat dan zeg ik de Intel. De door jou genoemde Intel zet 41,9 fps om en de AMD 41,2. De verschillen zijn marginaal maar toch.
Voor al het oveirge werk is de genoemde AMD sneller. (Zie overigens ook de recent verschenen nieuwsbrief van de Helpmij en een artikel daarin dat heet "Intel versus AMD". Leuk van toepassing op de door jou gestelde vraag).

Mijn bron was slechts een hardwaresite (voor de genoemde waardes)
Ik sluit echter niet uit dat een andere site met andere hardware mogelijk tot andere waardes komt bij videobewerking, maar dan nog zullen op het gebied van videobewerking de verschillen tussen deze 2 klein zijn.
Tim, de site waar ik mijn info vandaan haalde laat overigens wel zien dat de AMD veruit de snelste is op de meeste andere terreinen. In die zin kan ik het gegeven advies om de AMD te kopen wel plaatsen:
immers, de AMD is slechts een fractie trager in het omzetten van beeldjes, terwijl de AMD verder de Intel ruimschoots de baas is. Als je geinteresseerd bent, dan zal ik de bron wel even linken, dan kun je alle benchmarks van deze 2 processors even zien / vergelijken.

En idd. wat Muurhond schrijft, ondersteun ik van harte. Wat schrijven is ok, maar zeg dan ook even waarom. (Wie weet, heeft Monaco wel een hardwaretest gevonden waaruit blijkt dat de AMD net een fractie sneller is dan de Intel. Gelet op de zeer geringe verschillen zou het mij echt niet verbazen als met een andere testconfiguratie de "score" net even anders uitpakt, maar idd. een toelichting / uitleg op het advies zou wel prettig zijn ja)

Pasja zei:
Tim, de site waar ik mijn info vandaan haalde laat overigens wel zien dat de AMD veruit de snelste is op de meeste andere terreinen. In die zin kan ik het gegeven advies om de AMD te kopen wel plaatsen:

Graag, altijd makkelijk, ja wat ik er mee doe is alles videobewerking is erbij voor af en toe eens een filmpie van de vakantie enz.

MVG

Tim

en ja als de amd 2200mhz is en de intel 3000mhz
vindt ik het veel geld in vergelijking (aldi met scherm 300€ meer)

draadloos internet ja er ligt een kabel gaat toch sneller
tv kaart heb ik wel maar dan maar geen afstandbediening.
ja een dvd brander geen losse dvd rom nou dat overleef ik dan ook wel

Tim

Pasja zei:

Hallo

De AMD is besteld toch
videobewerking doe ik weinig en ja die kleine verschillen
300 euro is erg duur.

verder hoef ik geen draadloos internet (heb wel wireless) maar goed vaste pc
tv kaart heb ik zelf alleen afstandbediening niet
cardrider heb ik in me printer

en ja kleine dingen

een nadeel bij aldi is ook als ik bijvoorbeeld geen hardeschijf nee (extern) dan is dat bakje misschien alter wel kapot als ik zo hardeschijf wil kopen of die zijn dan niet meer te koop.

Tim

Ok, maar wat ik niet begrijp:
je begon je oorspronkelijke vraag met mij (iedereen?) te laten denken dat je primair aan een processor dacht voor videobewerking, immers:

je schreef:
wat is beter voor videobewerking wat betreft de prosessor

Nu schrijf je:
videobewerking doe ik weinig

een beetje verwarrend.... :confused:

Pasja zei:
Ok, maar wat ik niet begrijp:
je begon je oorspronkelijke vraag met mij (iedereen?) te laten denken dat je primair aan een processor dacht voor videobewerking, immers:

je schreef:

Nu schrijf je:

een beetje verwarrend.... :confused:

Ja oke dat geef ik toe maar ja wat is vaak 2x per maand?
ik hoop dat ik toch een goede beslissing heb genomen maar ik heb de knoop toch doorgehakt.
zo als ik al zei 300 euri is erg veel, koop ik liever nieuwe printer van of extra's

maar goed de tijd zal het leren.

Tim

Je hebt v.w.b. de algemene performance de beste van de 2 gekocht, dat staat buiten discussie.
Als jij je oorspronkelijke vraag anders had geformuleerd, zoals bijvoorbeeld:

ik wil een nieuwe pc en ik kan kiezen tussen een pc met de AMD 3400+ of de Intel 3.0, wat is voor algemen taken de betere........

dan hadden we met 1 reply deze vraag al kunnen beeindigen. ;)

Pasja zei:
Je hebt v.w.b. de algemene performance de beste van de 2 gekocht, dat staat buiten discussie.
Als jij je oorspronkelijke vraag anders had geformuleerd, zoals bijvoorbeeld:

ik wil een nieuwe pc en ik kan kiezen tussen een pc met de AMD 3400+ of de Intel 3.0, wat is voor algemen taken de betere........

dan hadden we met 1 reply deze vraag al kunnen beeindigen. ;)

Ja oke

leuk dat u het eens bent met mijn keuze

een leer voor de volgende keer eerst goed nadenken over de vraag of vragen.

Tim

OVER EN SLUIT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan