Iedere keer: Windows installer>installatie voorbereiden ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
iedere keer als ik outlook (office 2003) opstart en ik klik op "verzonden items" verschijnt heel even het schermpje: "windows installer" met de kreet: "installatie voorbereiden". Dat blijft maar terugkomen, maar verder werkt alles naar behoren. Alle updates zijn geinstalleerd, maar die melding blijft heel eigenwijs terugkomen zodra ik op de map verzonden items klik. Weet iemand hoe dit komt en hoe dit te verhelpen is?
P>S> Ik kom er net achter dat dit binnen windows XP gebeurd dus ik heb mijn vraag hier naar toe verplaatst.
mvrgr. Martin.

Heb je Office vanaf de hdd geinstalleerd? of niet aangegeven dat Office alleen vanaf de harde schijf moet draaien?

Nee, gewoon vanaf de cd-rom office geinstalleerd en daarna de upgrades gedownload. Maar zoals ik al aangaf denk ik dat het niet door office komt, maar door xp. Sinds de installatie (1 jaar) draait windows xp probleemloos. Alleen sinds ik office 2003 heb geinstalleerd krijg ik dat schermpje.

Dit schermpje heb ik ook wel eens gehad, kwam door de eerdere vermelde oorzaken, ook kan het niet verwijderen van de optie, installatie bestanden verwijderen, niet aanvinken dit veroorzaken.

Ik heb office 2003 nog maar eens opnieuw geinstalleerd met hetzelfde resultaat. Ook zag ik dat office 2000 er ook nog op stond. Deze wilde ik verwijderen (kreeg weer dat veldje windows installer) en de melding: kan patchpakket niet openen. Ik dacht dus dat het misschien zou helpen om office 2000 te verwijderen maar dat gaat niet. Het zal toch niet zo zijn dat office 2000 en 2003 allebei geinstalleerd moeten blijven? Ik krijg het gewoon niet weg. (onnodig te vermelden dat ik niet zo goed ben met pc's :confused: )

Verwijder eerst office 2003 en daarna office 2000 en laat weten hoe het gegaan is met verwijderen.

Dan ben ik al mijn instellingen e.d. kwijt en dat krijg ik nooit meer voor elkaar!

je kan je instellingen op een veilige plaats zetten van outlook en nadien terug, dat is geen probleem.

Ja, dat zal voor jullie als ervaren pc gebruiker geen probleem zijn, maar voor mij is dat niet zo eenvoudig. Ik heb al hulp in moeten roepen om alles werkend te krijgen en omdat ik aan huis gekluisterd ben is dat niet zo eenvoudig. Een pc in elkaar zetten en wat programma's installeren lukt me wel maar als er problemen optreden heb ik opeens twee linker handen.

Ik ga je proberen te helpen: welke instellingen wil je behouden?

Die heb ik geprobeerd. Ik heb office 2003 geselecteerd en op remove geklikt. Toen was ik heel office 2003 kwijt. Nu teruggezet naar een herstelpunt dat ik vanmorgen heb gemaakt en goddank (ik ben erg afhankelijk van internet en e-mail) werkt het weer, zij het met hetzelfde probleem.

Dus je hebt nog altijd office 2000 en 2003 op je pc staan.

Ja, en nog steeds met hetzelfde probleem. Ik ben erg voorzichtig met internet- en mailprogramma's omdat ik zonder dat nogal geisoleerd ben, en ik ben als de dood dat ik zo'n fout maak dat het niet meer werkt.

Als je office verwijderd dat maakt niets uit met je instellingen van internet en outlook express maar wel met outlook van microsoft.
Dus als outlook expres gebruikt dan mag je gemakkelijk office 2000 en 2003 verwijderen.

Nogmaals, cleaner verwijderd geen bestanden, als je dit draait, en je installeerd opnieuw Office 2003, zijn alle instellingen hetzelfde en de mappen ook.

Nogmaals een verwijzing waar het gewoon te lezen is, in Nederlands.

Windows Installer CleanUp doet niet het volgende:
• Windows Installer verwijderen.
• Bestanden verwijderen van programma's die door Windows Installer zijn geïnstalleerd, zoals Microsoft Office 2003.

Windows Installer CleanUp doet wel het volgende:
• Opent een dialoogvenster waarin u een of meer programma's kunt selecteren die door Windows Installer zijn geïnstalleerd. U selecteert de programma's in de lijst Geïnstalleerde producten van het dialoogvenster Windows Installer CleanUp. Nadat u deze selectie hebt gemaakt, verwijdert het hulpprogramma alleen Windows Installer-configuratiegegevens die betrekking hebben op die programma's.
• Verwijder de bestanden en registerinstellingen waaruit de Windows Installer-configuratiegegevens voor de geselecteerde programma's bestaan.

http://support.microsoft.com/kb/290301/nl

Nu heb ik via dat cleanup programma office 2000 (normaal via software ging dit niet) verwijderd en ook office 2003. Vervolgens heb ik office 2003 weer opnieuw geinstalleerd met alle updates. Tot mijn grote verbazing en geluk stonden alle instellingen er nog in. Nu nog even uitproberen of dat "installer gedoe" opgelost is.
p.s. Nog even afwachten, maar ik geloof dat het "probleem" opgelost is. Heren bedankt!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan