xp installeren op usb stick

• Onderwerp starter Onderwerp starter vson
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vson

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Is het mogelijk om xp te installeren op een usb stick.
Handig bij pc problemen.
Ik heb zelfs een stick van 1 gb.

tips zijn welkom

Voor zover 1GB al voldoende ruimte zou zijn; ik vraag het me af. Een usb-stick draait op Windows en zover ik weet niet op "dos". Vanuit "niets" jouw Xp erop plempen lijkt mij niet mogelijk omdat ten tijde van het installeren van Xp jouw stick (nog) niet bekend is in je systeem.

Je kunt wel proberen om met bijv Partition Magic je bestaande Xp-installatie te kopieeeren naar je stick. De optie [copy partition] , (zie schermdump) zou hier wel eens bruikbaar voor kunnen zijn.

Bijlagen

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    93 KB · Weergaven: 117
het booten is dus mogelijk, maar volgens mij werkt xp niet eens als gekopieerde versie. als je je xp koppieert naar een andere schijf, en je dumpt je andere schijf in een andere computer, werkt ie waarschijnlijk niet. en zeker al je drivers gaan dan flippen. Ik denk ook dat 1 gig niet genoeg is, je moet daarvoor waarschijnlijk een Ipotje vinden.

Was er geen programma om xp te strippen? (ik zoek zelf de naam op dit moment:evil: )

Met Windows PE (XPE) kan dat. Dat is een als ik het goed heb van origine embedded versie. Ik heb zo'n cd'tje waarmee ik op elke pc kan booten. Kun je kiezen uit de shells. Er staan meerdere programma's geïnstalleerd in RAM geheugen (alles is in RAM geheugen dan trouwens).

http://msdn.microsoft.com/embedded/getstart/

Google er maar eens op.

Groetje,

Jasper

edit = suffe typo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan