Bios reparatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frisian

Inventaris
Lid geworden
28 jul 2004
Ik heb hier een moederbord van MSI welke verkeerd geflashed is.
Verder functioneerd het moederbord perfect alleen het bios is naar de mallemoeren.
Is dit nog de moeite waard om te repareren, en dan meer in de zin van, kan het uit qua kosten en weet iemand een adres waar men dit kan doen?

Het gaat om dit model (K8N Neo Platinum).

Mijn ex-buurman heeft, een goed jaar geleden, daar ook een nieuwe chip gekocht, en die heeft, dacht ik 25€ betaalt.

je kan altijd eens een Hot flash proberen ... met risico ... aangezien dat een Nforce is ...

Serverdude zei:
je kan altijd eens een Hot flash proberen ... met risico ... aangezien dat een Nforce is ...

Kan ook, maar dan moet je wel iemand hebben met exact hetzelfde moederbord.:(

Hot flash?
Ik heb heb zo-ie-zo geen identiek moederbord in de buurt liggen. :)

Ps.
vanzwam zei:
Mijn ex-buurman heeft, een goed jaar geleden, daar ook een nieuwe chip gekocht, en die heeft, dacht ik 25€ betaalt.
Dan moet je deze wel zelf solderen neem ik aan?
Ik zelf kom niet verder dan het solderen van een waterleiding ben ik bang. :D

Laatst bewerkt:
Hot flash, je neemt twee identieke moederbord, waarvan eentje een stuk Bios heeft. Je start met het goede bord op en als die draait, haal je de Bios chip eruit en plaatst de stukkende. deze flash je dan met het goede bios. Tegenwoordig zitten de Bios chips in een "houder", daarvoor zijn speciale "chip tangen" om hem eruit te krijgen'.
Zie:
http://www.flashbios.org/catalog/index.php?cPath=21

Laatst bewerkt:
Ah, weer wat geleerd, dus in principe kan ik de chip zelf verangen met zo'n tang, of begrijp ik het verkeerd?
Solderen is voor mij geen optie, ik ben geen technicus. :)

Admin_Frisian zei:
Ah, weer wat geleerd, dus in principe kan ik de chip zelf verangen met zo'n tang, of begrijp ik het verkeerd?
Solderen is voor mij geen optie, ik ben geen technicus. :)

Als de bios gesoldeerd is, heb je zowiezo speciale apparatuur nodig. Als ik u was zou ik toch even contact nemen met die firma die crash gegeven heeft. Da ben je helemaal zeker, want hotflash, ben er eigenlijk geen voorstander van.

Werkt er überhaupt nog iets bij opstarten? zoals de ledjes van het tokkelbord? zo ja, kun je nog altijd eerst proberen een bootblockbios flop te brouwselen, het kan wel tot een half uur duren voordat de flop wordt aangesproken, zo niet, tja.

Een handleiding hiervoor

Lange Pier zei:
Werkt er überhaupt nog iets bij opstarten? zoals de ledjes van het tokkelbord? zo ja, kun je nog altijd eerst proberen een bootblockbios flop te brouwselen, het kan wel tot een half uur duren voordat de flop wordt aangesproken, zo niet, tja.

Een handleiding hiervoor

Is het overwegen waard,kan inderdaad soms lang duren,maar ja dan heb je ook weer wat:D

((Hans...was dicht:p }}

Als ik mij goed herinner worden alleen de gegevens van de grafische kaart nog even zichtbaar en daarna is het over, dus geen diskette activiteit helaas.

BANDIT123 zei:
((Hans...was dicht:p }}

Nee hoor, je hebt de deur niet eens gezien, hoe kon je dan weten dat ie dicht was.:p

Admin_Frisian zei:
Als ik mij goed herinner worden alleen de gegevens van de grafische kaart nog even zichtbaar en daarna is het over, dus geen diskette activiteit helaas.

Daarom moet je ook zolang wachten, en de huidige biosjes ondersteunen de bootblok.

Okay bedankt, ga dit tzt eens proberen.
Bedankt voor jullie reacties allemaal. :) :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan