Bios vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

davystam

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2006
Ik krijg in het beginscherm als ik mijn computer opstart altijd de melding van:

No drive attached to FastTrack controller......The BIOS is not installed.

Nou maar ik weet ook niet precies waar en hoe ik dat moet doen. Ik weet wel dat ik via mijn moederbord kaart iets met een RAID controller gedaan heb, maar voordat ik deze melding krijg zoekt hij naar iets van IDE.
Tevens krijg ik het ook niet echt voor elkaar om een update te krijgen aangezien de server ofzo altijd te vol is bij ze. Ik heb een P4C800/P4P800 moederbord van ASUS.

Mijn videokaart krijg ik ook niet soepel geupdate.
Heb een RADEON 9800 Pro. Ik weet wel dat je daar dat programma Catalysator moet downloaden, maar daarna word ik er ook niet echt wijzer van.

Hoop dat iemand me kan helpen.
Alle informatie is erg welkom.

Ten eerste, is het of een C of een P, en die site is hier heel gemakkelijk
bereikbaar.:confused:

Even zoeken op je echte moederbord type.

In de bios kun je die contoller uit schakelen of op ide zetten, maar als er toch geen schijven aanhangen, kun je hem gewoon uitschakelen.

Drivers voor een Ati based gravische kaart, adviseer ik de Omega drivers, met een gemakkelijk in te stellen gui.

Even zoeken naar Ati en XP.

Lange Pier zei:
Ten eerste, is het of een C of een P, en die site is hier heel gemakkelijk
bereikbaar.:confused:

Even zoeken op je echte moederbord type.

In de bios kun je die contoller uit schakelen of op ide zetten, maar als er toch geen schijven aanhangen, kun je hem gewoon uitschakelen.

Drivers voor een Ati based gravische kaart, adviseer ik de Omega drivers, met een gemakkelijk in te stellen gui.

Even zoeken naar Ati en XP.

Die videokaart is gelukt, daarvoor wil ik je heel erg bedanken alvast.
Qua moederbord....
Er staat P4P800-E bij bios info...
Is dit dan op de site de P4P800 , de P4P800 Deluxe, de P4P800 SE, de P4P800-E Deluxe of iets anders?
Dan moet ik dus de laatste versie downloaden?

En hoe zet ik die controller uit dan en weet ik zeker dat ik er niks aan hangt? Een controlemogelijkheid?
ALvast thnx

davystam zei:
No drive attached to FastTrack controller......The BIOS is not installed.

Dat schreef je zelf.:confused:

En die kun je in de bios op diasbled zetten, je hebt hem ook aangezet.:eek:

En over het moederbord, dat is niet van toepassing als de rest goed werkt, als je daar de drivers van wilt updaten, niet doen, dan moet je ook de bios upgraden, kan ik je niet adviseren als je daar onvoldoende vanaf weet.

Lange Pier zei:
Dat schreef je zelf.:confused:

En die kun je in de bios op diasbled zetten, je hebt hem ook aangezet.:eek:

En over het moederbord, dat is niet van toepassing als de rest goed werkt, als je daar de drivers van wilt updaten, niet doen, dan moet je ook de bios upgraden, kan ik je niet adviseren als je daar onvoldoende vanaf weet.

Ik heb hem zelf niet aangezet.
Ik heb windows geinstalleerd en kreeg dat probleem.
Nu heb ik de firma gemaild waar ik mijn computer in elkaar heb laten zetten en die zeggen dat dat de fout is ja.

Weet iemand precies hoe ik dit uit kan zetten?
Heb in BIOS gekeken (gewoon f12 bij opstarten toch) maar daar zie ik nergens iets met FastTrack controller staan.

Volgens mij, is het met delete, del dus, om in de bios te komen, en daar de raid Promise controller opzoeken.

Lange Pier zei:
Volgens mij, is het met delete, del dus, om in de bios te komen, en daar de raid Promise controller opzoeken.
Heel erg bedankt. Het is gelukt ja.

ik heb hetzelfde probleem alleen ben ik met deze uitleg nog niet geholpen.

Op een andere site zei iemand dat het te maken had met Windows en dat ik die opnieuw moet instellen.

Wat is een RAID precies en waar kan ik dat in de BIOS vinden ?

Tevens staat er in mijn configuratiescherm en onbekend apparaat, nl. RAID-controller

Op mijn computer zit een Sweex Multipanel die ik nooit meer gebruikt en daarom niet meer aangesloten heb nadat ik de computer een keer geschoond heb. Kan dat er mee te maken hebben?

Laatst bewerkt:
@Victor7<
Ik neem aan dat dit jou vraag op Nucia is:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=23046

Het is geen probleem, dat je hier de vraag stelt, maar graag een eigen topic aanmaken. Daarbij is deze topic van april vorig jaar.

Ik sluit daarom deze. Je kan in deze sectie je vraag opnieuw stellen.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan