Adobe photoshop en HP Scanjet 4300 C

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Ik heb onlangs windows XP Prof opnieuw geïnstalleerd. Ook Adobe Photoshop en de HP Scanjet met de driver HP PrecisionScan 1.11 (afgehaald van het internet).

Het rechtstreeks scannen via de scanner is geen enkel probleem. Wanneer ik echter in Photoshop via Bestand - importeren - HP PrecisionScan een scan wil maken dan vindt de PC de scanner blijkbaar niet. Hij blijft gedurende minuten zoeken, alle menu's zijn geblokkeerd en de menubalk wordt na enige tijd plots grijs. Via Ctrl Alt Del zie ik dan wel dat zowel Photoshop als HP PrecisionScan geactiveerd is maar nog altijd geen resultaat. Als ik dan de programma's beëindig via "Taak beëindigen" verschijnt het volgende bericht:

Twain 32

De TWAIN-bron kon niet worden geopend. Zorg ervoor dat in de TWAIN-directory in de windows-directory een geldige bron voor uw scanner staat. OK

Hoe kan ik dat nu doen?

Bedankt voor de reacties.

PS:
"Apparaatbeheer" zegt mij dat mijn scanner correct werkt.
Vroeger had ik XP Home edition en geen enkel probleem met het bovenstaande. Heeft XP Prof daar iets mee te maken?

Ben je zeker dar je de Twain drivers goed installed hebt?

Kijk even in verkenner -> Windows -> kijk of daar een map staat "Twain32" open die even, daar zouden alle benodigde files moeten instaan. Is dit niet het geval, via de install cd van de scanner deze drivers installeren

Dag meneer Van Zwam,

Ik heb het bestand twain_32 eens verkend.

Er staan 3 bestanden in:

HPSJ32ltx.ds, 68 kb groot
wiatwain.ds, 4 kb groot
hptwainresltx.dll, 1.0.0.0, TWAIN Data Source DLL

Zou het dat moeten zijn?

Eerlijk, ik heb vroeger reeds enkele malen mijn scandriver moeten installeren. Nooit problemen gehad. Ik deed dat nu op dezelfde manier met het gekende resultaat.

nu al bedankt voor de reeds gedane moeite en raakt mijn probleem opgelost.

Voor de twain_32 is dat ok, maar er zou ook nog een submap, van je scanner, onder de twain-32 moeten staan. want daar zitten de stuurprog's in. Dus ik denk dat je toch eens opnieuw moet installeren hoor.

Doe ik, maar ik zal eerst de driver 1.11 opnieuw downloaden. Misschien zit daar de fout.

Ik heb ook nog de originele installatie-CD. Echter alleen met de engelse (en franse) versie 1.1 van de HP scandriver.
Ik heb die ook al eens geïnstalleerd maar met hetzelfde resultaat.

Wel eerst de oude drivers verwijderen. Ik zou ook je scanner verwijderen, en dan terug met een propere instalatie starten.

Heb alles verwijderd en ben opnieuw met een "propere" installatie gestart.

Geen resultaat echter: in twain_32 staan enkel opnieuw die 3 voornoemde bestanden en komt er geen andere submap omtrent.

Het is en blijft een raadsel. Is het wel op te lossen? Ik begin morgen nog maar eens opnieuw. Wie weet....

:evil:

Het lukt gewoonweg niet!!

Maar nog het volgende: ik heb, na de installatie van Windows XP Prof, het geheugen van mijn computer uitgebreid van 256 MB naar 768 MB.

Heeft dat er soms iets mee te maken?

Ik had 256 MB PC2100 DDR SDRAM en heb er één eenheid 512 MB PC2700 DDR SDRAM bijgestoken.

Alle andere programma's werken, behalve alles van Adobe: Photoshop en Acrobat!!

Akkoord om door te gaan met mijn probleem in deze topic: maar hier kreeg ik geen raad meer!! Vandaar dat ik het probeerde in het onderdeel "GEHEUGEN". Ik heb nog niet geprobeerd om de oorspronkelijke 256 MB er uit te halen. Is misschien wel de moeite van het proberen waard.

Dank voor de reactie!!.

Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik verwijder eens de oude en zie dan wat er gebeurt. Ik hou je op de hoogte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan