Kun je zelf harde scijf opdelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Ik heb hier in de laptop een hardeschijf van 100gb.
Er is alleen een C aanwezig, is het mogelijk om deze op
te delen in meerdere partities {geloof dat het zo heet ).
Is hier software voor, of kun je beter naar een computerboer gaan?

heatseeker

Ik denk dat je dan beter naar een computer winkel kunt gaan.

Daar zijn programma's voor, zoals Partition Magic, Partitie Genie etc etc

"PartitionMagic 8.0 heeft de meest uitgebreide functionaliteit, maar is ook het duurst. Als je alleen maar met Windows XP werkt en niet de startpartitie wil wijzigen, heb je geen behoefte aan een ander pakket en blijf je best bij het ingebouwde schijfbeheer. Als je echter partities wil kunnen wijzigen naar hartelust ongeacht of het om Windows of Linux of DOS gaat, dan krijg je een tof pakket voor heel weinig geld met Data Becker Partitie Genie".
Aldus een test op de site van diskidee.

Laatst bewerkt:
KvW zei:
Ik denk dat je dan beter naar een computer winkel kunt gaan.

Offtopic:

Wat voor antwoord is dit nu weer??? :confused: :confused: :confused:

Ik geloof dat Helpmij nu juist een site is om een bezoek aan de computerboer te minimaliseren.

Wanneer je geen antwoord kan geven, die niet bijdraagt aan een oplossing van iemands probleem, antwoord dan niet.

Heatseeker zei:
Ik heb hier in de laptop een hardeschijf van 100gb.
Er is alleen een C aanwezig, is het mogelijk om deze op
te delen in meerdere partities {geloof dat het zo heet ).
Is hier software voor, of kun je beter naar een computerboer gaan?

heatseeker

Inderdaad kan je het beste Partition Magic gebruiken.
Maar als je het niet aandurft of niet weet hoe het moet, kan je me altijd vragen of ik het middels "Hulp op Afstand" doe.

Mvg P

patrickt zei:
Offtopic:

Ik geloof dat Helpmij nu juist een site is om een bezoek aan de computerboer te minimaliseren.

Wanneer je geen antwoord kan geven, die niet bijdraagt aan een oplossing van iemands probleem, antwoord dan niet.

Ben het met je antwoord niet eens. Lees de beginvraag eens. Wat staat daar? Zelf doen of naar pc boer. KvW is van mening om dat te laten doen en in mijn ogen is er met dat antwoord niks mis mee.

m@rio zei:
Ben het met je antwoord niet eens. Lees de beginvraag eens. Wat staat daar? Zelf doen of naar pc boer. KvW is van mening om dat te laten doen en in mijn ogen is er met dat antwoord niks mis mee.

Omdat de TS niet weet wat het inhoudt om je HD op te delen.
Misschien verwacht hij dat dit een echt moeilijke klus is, om het daarom uit te besteden.
Echter, de betere computer kenner weet dat het een simpele klus is, dus daarom is het in mijn ogen geen optie om het uit te besteden. Maar goed, ieder zijn mening hierin.

Laatst bewerkt:
patrickt zei:
Offtopic:

Oké, baas.

Kom op mensen, geen ruzie om een vraag die ik heb gesteld....

Maar ter zake... zal dat progje eens proberen te achterhalen, is deze nog een beetje gebruiks vriendelijk of moet ik hier weer een hele studie van gaan maken?

mvg Heatseeker:cool:

Heatseeker zei:
Kom op mensen, geen ruzie om een vraag die ik heb gesteld....

Maar ter zake... zal dat progje eens proberen te achterhalen, is deze nog een beetje gebruiks vriendelijk of moet ik hier weer een hele studie van gaan maken?

mvg Heatseeker:cool:

Je moet wel enige verstand van zaken hebben om het te gebruiken.

ps: we maken geen ruzie hoor. :D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan