schijfcontrole bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

john67

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2006
sinds enkele dagen voert mijn pc bij opstarten elke keer schijfcontrole uit, controle van consistentie.daarna start die gewoon op,maar volgende keer doet die dit weer .weet iemand hoe ik dit kan herstellen ?
Het gaat om de F-schijf.Tip van Mario heeft niet geholpen.iemand nog andere tips?

Het is nu 16/04 en probleem is verholpen, ik weet niet precies waardoor maar gisteren heb ik zon beetje alle tips geprobeerd, wat na restart geen resultaat leek te hebben, hij bleef het doen. Echter nu de pc helemaal uit is geweest doet ie het weer goed.i.e.g. iedereen bedankt voor de tips.

Laatst bewerkt:
Gebruik de zoekfunctie van Helpmij en je komt hier hetzelfde probleem tegen en de oplossing natuurlijk ook.

Start->Uitvoeren->Cmd <enter>
type: fsutil dirty query <stationsnaam> (dus bijv fsutil dirty query c:)
als er uit komt dat het station niet schoon is:
chkdsk /F c:
en daarna weer fsutil dirty query c: ter controle

en dit voor alle stations die schijfcontrole krijgen bij het opstarten.

Probeer het zo eens
Open deze computer > rechtklikken op F: > Eigenschappen > tabblad extra > foutcontrole, nu controleren > twee vinkjes zetten > starten.
Kan zijn dat er gevraagd wordt om bij de volgende opstart de controle uit te voeren, kies dan ja en start de pc opnieuw op.

hackerfrans zei:
Start->Uitvoeren->Cmd <enter>
type: fsutil dirty query <stationsnaam> (dus bijv fsutil dirty query c:)
als er uit komt dat het station niet schoon is:
chkdsk /F c:
en daarna weer fsutil dirty query c: ter controle

en dit voor alle stations die schijfcontrole krijgen bij het opstarten.

Hij geeft aan dat het station schoon is .Dit werkt bij mij dus niet

Jozo zei:
Probeer het zo eens
Open deze computer > rechtklikken op F: > Eigenschappen > tabblad extra > foutcontrole, nu controleren > twee vinkjes zetten > starten.
Kan zijn dat er gevraagd wordt om bij de volgende opstart de controle uit te voeren, kies dan ja en start de pc opnieuw op.

Deze had ik zelf al geprobeerd echter geen resultaat ,mischien nog een tip ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan