Alle mail is weg en ik kan hem nergens terug vinden..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hanny

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Heb een behoorlijk probleem........vanochtend was mijn zoon op de pc bezig in outlook.
Toen hij Outlook af wilde sluiten kreeg hij de melding dat alle mappen werden gecomprimeerd. Dit heeft hij willen annuleren.
Toen ik later wilde kijken of er email was bleek er geen mail meer te staan onder postvak in. Ook in de mappen die ik in Otlook had aangemaakt verdwenen de mails meteen toen ik de map opende of waren de mails al verdwenen voor ik er in wilde kijken. Heb in de map verwijderde itmens gekeken en ook daar stond niets meer in. Heb hier op de site al even gekeken of er in het forum geen topics stonden waar hetzelfde probleem was..
Ik heb OE-Mail Recovery gedownload en ook daarmee heb ik de mails niet terug kunnen halen.
Norton heeft vanmorgen wel diverse keren aangeven dat er virussen waren op de pc en die heeft mijn zoon meteen in quarantine geplaatst of verwijderd.
Of dit hier nu mee te maken heeft??
Ik weet het echt niet meer en heb nu de hoop dat iemand van jullie weet of ik de mails nog ergens kan terugvinden...
Baal hier echt van....
groetjes, Hanny

Alle mail is weg

Hoi,

Lijkt op een probleem wat ik ook dacht te hebben;
Zoek eens naar *pst bestanden, daar zitten als het goed is alle mails in. (als je Outlook hebt)
En als je Outlook Express hebt, zoeken naar *dbx bestanden.

Succes!
Charis

Laatst bewerkt:
Ik heb de dbx bestanden waar je het over hebt gevonden en heb geprobeerd ze te importeren in Outlook maar dit wilde niet lukken.
Deze bestanden kan ik ook niet openen, is dat normaal?
MIsschien een andere manier om de mailtjes terug te vinden en te halen?
Zou het kunnen dat de mialtjes door een virus zijn verdwenen?
Snap er echt niets meer van...
groetjes, Hanny

In Outlook Express naar Bestand, Importeren, Berichten, Outlook Express 6 (of 4).

Klik op Volgende en kies dan voor E-mail (Edit: Berichten!) uit een OE6 archiefmap importeren.

Klik op OK. Vervolgens klikken op Bladeren en dan "surfen" naar:

C:\Documents and Settings > gebruikersnaam > Local Settings > Identities > {101010101 voorbeeld getal} > Microsoft > Outlook Express. Klik op OK.

Laatst bewerkt:
Op de manier zoals hier eerder vermeld is heb ik nu wat mail terug kunnen halen.
Het gekke alleen is dat ik alleen oudere mail die ik al lang niet meer in OE had staan terug heb. Dit is bijna allemaal mail van voor 2005.
Zou het kunnen zijn dat de mail ergens anders op de HD is gekomen?
Hoe kan ik met de zoekfunctie naar de dbx bestanden zoeken?
Zoek ik dan met de functie alle bestanden en mappen zoeken en wat vul ik daar dan in?
Ben wat dat aan gaat maar een leek..

Hoi,

Heb het programma Mailnavigator gedownload, daar kun je je mails in openen.
Ik weet nog niet alle mogelijkheden van dat programma, maar deze dus wel.
Volgens mij moet je inderdaad naar alle *dbx bestanden zoeken.

Groetjes,
Charis

Laatst bewerkt:
Ik heb mailnavigator gedownload maar ook daar vind ik alleen de oudere mails terug.
Zou het kunnen dat de mails zijn verdwenen door het virus wat er gisteren was?
Het vreemde gisteren was dat zo gauw OE geopend was en ik op de mappen ging staan dat er toen meteen de mails verdwenen...
Wel heeft mijn zoon gisteren de melding ook gehad of de berichten gecomprimeerd moesten worden. Dit heeft hij gedaan...
Weet het even niet meer....

We beginnen even opnieuw.

Welke Windows gebruik je? Windows XP? Dus Outlook Express 6?

Dat er een venster verschijnt met het voorstel om de mappen te comprimeren, is volgens mij een functie die alleen in MS Office Outlook zit.
(Bij OE kan het ook, maar alleen als je zelf die opdracht kiest.)
Er is toch geen misverstand in het spel?

Als je dbx-bestanden wilt zoeken, klik je in de zoekfunctie op "Alle bestanden en mappen " en je klikt op "Geavanceerde opties" en vervolgens vink je alle mogelijkheden aan. In het bovenste zoekvenster type je: *.dbx. Klik dan op Zoeken.

Je zoon kreeg virusmeldingen, welk antivirus-programma gebruik je? (Edit 2: Norton zie ik, sorry.)
Met welke website was er toen verbinding?

Alleen met de mailserver? Wat is je Internet Service Provider (ISP)?

Soms kun je (kopie) e-mailberichten op de mailserver laten staan. Hoe is dat bij jouw Internetverbinding van de mailserver geregeld?

Edit: Voor Opruimen postmappen in OE: ga naar Extra, daarna Onderhoud. Klik op: Nu opruimen. Je hebt nu een aantal keuzes, bekijk die eens goed.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik XP, OE 6 en de virusscanner is Norton 2006.
Krijg vaker de melding dat de mappen in OE gecomprimeerd gaan worden.
Heb gekeken of ik dat ingesteld heb, maar dat is niet het geval..
Ik heb met de zoekfunctie de dbx bestanden opgezocht, maar ook dan krijg ik alleen de oudere mails te zien van voor 2005.
Mijn zoon weet niet precies meer met welke website hij contact had op het moment van de virusmelding..
Mijn internet provider is Home.
Heb met webmail willen kijken of er nog mail op de server stond, maar daar kan ik helaas niet in omdat ik het wachtwoord niet precies weet....deze heb ik net als alle andere wachtwoorden die nodig zijn opgeslagen in een speciale map in OE die ik nu dus ook kwijt ben..
Schiet zo dus niet op.......
Weet in ieder geval wel dat ik een volgende keer alles regelmatig ga backuppen , dit overkomt me dus geen 2e keer.....
Snap dus echt niet waarom ik de oudere mails wel terug kan vinden en niet de recente mails...
Ga nu eerst lekker gourmeteen en dan straks maar weer verder zoeken...
Bedankt in ieder geval vast!

Ben toch nog even door gaan zoeken.

Heb in het forum CD Freaks iets gevonden waar jij misschien ook wat aan hebt.

Met het programma "DBXTraxt" heb ik zelf geen ervaring, dus je moet het zelf maar beoordelen.

Edit: een betere link voor DBXTract.

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik er nier eerder op terug ben gekomen, maar heb nogal wat problemen met Home gehad, heb bijna heel de week zonder internet gezeten.
Systeemherstel heb ik al verschillende keren geprobeerd, helaas ook zonder resultaat..
Het programma dbx traxt ook geprobeerd maar ook zonder resultaat..
Heb zelf het idee dat de mail door een virus is verdwenen en niet meer terug te halen is in cyberworld...
Zal nog een neuzen in het forum van Symantec misschien dat ik daar iets wijzer van word.
In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken en een fijn weekend!
groetjes, Hanny

Als die mails gecomprimeerd zijn dan vindt je die niet met het zoeken naar dbx en pst.
Daar is een andere extensie voor, nu weet ik zelf niet welke.
Kan je je mails soms decomprimeren?
Die mails zijn volgens mij niet weg.
Doe met de zoekfunctie zoeken naar bestanden van die dag dat zich dit euvel voor deed en kijk naar die gecomprimeerde bestanden.

succes

Ik kan de mails niet decomprimeren, weet zelfs niet hoe ik dat zou moeten doen als ze onvindbaar zijn...
Ook heb ik met dee zoek functie gezocht naar bestanden van die dag, maar ook daar ben ik niet veel verder mee gekomen.
Ik zal hier op het forum eens kijken of ik kan vinden wat voor extensie de gecomprimeerde bestanden hebben.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
groetjes, Hanny

Hoi Hanny,

Ik ben vandaag tegen precies hetzelfde probleem aan gelopen.
Ik had problemen met het versturen van e-mails (waarschijnlijk omdat de dbx file corrupt was) en meestal helpt het comprimeren hier wel tegen.

Dus heb ik handmatig de map Verzonden Items gecomprimeerd (dwz handmatig opdracht gegeven) en dat ging prima, zonder foutmeldingen.
Vervolgens kijk in de map en zie dat het aantal mails wel gehalveerd is, maar dat alleen de meest recente mails verwijders zijn, en alle oudere mails (tot 24 mei 2005) er wel staan.
Dit had dus precies andersom gemoeten!

Maar goed, zoals jean42 zegt, die mails moeten ergens staan, alleen niet meer in een dbx file. Ben nu ook aan het zoeken naar oplossingen (zoeken laatst gewijzigde bestanden helpt helaas ook niet) en als ik nog iets vind laat ik het wel weten.

groetjes
Jordi

ps. wat mij trouwens opviel is dat mijn Verwijderde Items.dbx 257.803kB groot is, terwijl volgens OE de map leeg is, dus misschien dat hier iets te vinden is dmv Dbxtract...

Laatst bewerkt:
Verdwenen e-mail

Heinikken zei:
Hoi Hanny,

Ik ben vandaag tegen precies hetzelfde probleem aan gelopen.
Ik had problemen met het versturen van e-mails (waarschijnlijk omdat de dbx file corrupt was) en meestal helpt het comprimeren hier wel tegen.

Dus heb ik handmatig de map Verzonden Items gecomprimeerd (dwz handmatig opdracht gegeven) en dat ging prima, zonder foutmeldingen.
Vervolgens kijk in de map en zie dat het aantal mails wel gehalveerd is, maar dat alleen de meest recente mails verwijders zijn, en alle oudere mails (tot 24 mei 2005) er wel staan.
Dit had dus precies andersom gemoeten!

Maar goed, zoals jean42 zegt, die mails moeten ergens staan, alleen niet meer in een dbx file. Ben nu ook aan het zoeken naar oplossingen (zoeken laatst gewijzigde bestanden helpt helaas ook niet) en als ik nog iets vind laat ik het wel weten.

groetjes
Jordi

ps. wat mij trouwens opviel is dat mijn Verwijderde Items.dbx 257.803kB groot is, terwijl volgens OE de map leeg is, dus misschien dat hier iets te vinden is dmv Dbxtract...

Verdwenen e-mails

Aangezien ik met hetzelfde probleem zit n,l, dat mijn e-mails uit Postvak-in en te verwijderen e-mails zijn verdwenen zou ik willen vragen of uit de verschillende reeds gegeven reacties er een is die het probleem heeft opgelost.
Gaarne zou ik die willen vernemen.BIij voorbaat mijn hartelijke dank!
Frans

Als het kwaad kortgeleden geschied is, is het m.i. verstandig zo snel mogelijk een undelete-tool te draaien waarmee eventueel per ongeluk verwijderde dbx-bestanden nog teruggehaald kunnen worden.
Dit is natuurlijk niet van toepassing op wel of niet per ongeluk gecomprimeerde e-mail waarvan dus nog steeds niet duidelijk is waar die zich schuilhoudt.

Verdwenen e-mails

Het verdwijnen van de e-mails in het Postvak-In en de Te verwijderen berichten is m.i. wel het gevog geweest van het comprimeren van berichten, waarvan ik in het verleden nooit moeilijkheden heb ondervonden. Mijn vraag blijft dus nog overeind: hoe haal ik deze mailtjes terug?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan