Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

bazzzzzie

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2006
Wat is de juiste videokaart voor mijn pc om (niet al te zware) spellen te spelen?

Moederbordnaam: Asus P4PE (6 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM)
Systeemgeheugen: 768 MB (PC2700 DDR SDRAM)
Geheugencapaciteit: 38145 MB (8278 MB vrij)
Pentuim 4, 2000 Mhz
bus breedte: 64 bit, agp 4x

BVD

Hoi,

Hoe duur wil je het maken?

Jouw moederbord kan videokaarten aan voor het AGP-slot, en voor PCI-slot.

Ik draai met een ATI radeon 9800 pro. Voor een AGP-slot een aardige kaart waar je nog wel mee uit de voeten kan nu. NVIDIA heeft ook kaarten die in je moederbord passen.

Zoek eens wat rond op NVIDIA en ATI, dan kan je al een hoop zaken gaan vergelijken.

Kijk vooral naar de snelheid van de kaart, en minder naar het aantal ram wat er opzit.

Laatst bewerkt:
mavaros zei:
Hoi,

Hoe duur wil je het maken?

Jouw moederbord kan videokaarten aan voor het AGP-slot, en voor PCI-slot.

Ik draai met een ATI radeon 9800 pro. Voor een AGP-slot een aardige kaart waar je nog wel mee uit de voeten kan nu. NVIDIA heeft ook kaarten die in je moederbord passen.

Zoek eens wat rond op NVIDIA en ATI, dan kan je al een hoop zaken gaan vergelijken.

Kijk vooral naar de snelheid van de kaart, en minder naar het aantal ram wat er opzit.
Thanx :thumb: ik wist niet eens dat mijn mobo ook pci kaarten ondersteunde, ik dacht alleen agp...:o

PCI is geen PCI-express!! agp is sneller dan pci, maar trager dan PCI-express. Ik zou ook een radeon 9800 pro erin pleuren voor zo'n 100 euro.

skelle zei:
PCI is geen PCI-express!! agp is sneller dan pci, maar trager dan PCI-express. Ik zou ook een radeon 9800 pro erin pleuren voor zo'n 100 euro.

100 euro is eigenlijk net iets te veel...:o

Laatst bewerkt:
Hoi,

Kijk eens naar deze kaart. Is niet heel duur, en heeft redelijke specificaties.

http://reviews.cnet.com/ASUS_A9550GE_TD_128_MB/4507-8902_7-30990378.html?tag=sub

Het niet de meest snelle kaart, maar voordeel is wel dat je een redelijke kaart voor weinig geld hebt.
Je zou ook nog eens kunnen kijken naar een snelle vette videokaart op een tweedehandssite. Die kan je voor zo'n 60/70 euro wel krijgen. Is weliswaar tweedehands, maar dan heb je wel een hele goede grafische kaart voor je PC.

Laatst bewerkt:
mavaros zei:
Hoi,

Kijk eens naar deze kaart. Is niet heel duur, en heeft redelijke specificaties.

http://reviews.cnet.com/ASUS_A9550GE_TD_128_MB/4507-8902_7-30990378.html?tag=sub

Het niet de meest snelle kaart, maar voordeel is wel dat je een redelijke kaart voor weinig geld hebt.
Je zou ook nog eens kunnen kijken naar een snelle vette videokaart op een tweedehandssite. Die kan je voor zo'n 60/70 euro wel krijgen. Is weliswaar tweedehands, maar dan heb je wel een hele goede grafische kaart voor je PC.

Is deze kaart beter dan die 6600 dan?

Hoi,

Nee, de kaart zal niet beter zijn.

Ik zat meer een beetje naar prijs en kwaliteit te kijken. Zag staan dat 100 euro te veel was. Deze kaart kost rond de 75 euro. Dit is ook maar een voorbeeld van een kaart.

Ik weet niet wat je kennis is op videokaart gebied. Als je graag meer uit je kaart wilt halen, dan dat hij standaard is ingesteld, dan heb ik alleen goede ervaringen met een ATI kaart. Mijn enige NVIDIA kaart heb ik laten overlijden.

Dat wil niet zeggen natuurlijk dat de ene kaart beter is dan de andere kaart.

Je kan eigenlijk nog het best naar een tweede hands kaart kunnen zoeken. Op serieuze sites kan je die wel vinden voor een goede prijs. Welliswaar tweede hands, maar je kan dan wel een kaart kopen die veel betere specs heeft dan een nieuwe videokaart van onder de 100 euro.

Op deze site staan kaarten(nieuw) op prijs en specificaties. Je kan daar eens op kijken en zo bepalen wat voor kaart je wilt, dan heb je ongeveer een idee wat de (nieuw) prijzen zijn.

Er zijn ook nog wel andere sites.

http://reviews.cnet.com/4566-8902_7-0.html?tag=dir

Bovenaan kan je op prijs zoeken. Die 6600 GT is wel ok hoor. Voor normaal gebruik goed genoeg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan