HELP! Xp start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutje1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
hallo,

Pas heb ik een 2e hands computer gekregen. Het probleem was dat hij niet lekker opstarte, je moest hem eerst laten vastlopen en daarna weer via laatst bekende configuratiie instellingen starten. Dit probleem wou ik verhelpen door xp opnieuw erop te zetten. Dus dat heb ik gister gedaan. Hij is toen weer perfect opgestart en deed het heerlijk. Maar nu ik vanochtend de pc weer wilde starten bleef hij weer hangen met laden, (het scherm met xp logo en blauwe balkje). Ik heb wel gister de update's van xp geinstalleerde en sp2. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Heeft het te maken met software, hardware of een update of wat? Nu is hij helemaal niet meer aan te krijgen. :shocked:

Kun je eventjes vermelden welke systeemspecs je hebt?

Je moet minimaal dit hebben:

Systeemeisen:

Computer met een processor van 300 megahertz (MHz) of sneller.

128MB RAM-geheugen

1.5 GB vrije harde schijf ruimte voor volledige installatie.
(De benodigde schijfruimte hangt af van de configuratie; afhankelijk van de opties die tijdens een aangepaste installatie worden gekozen kan er meer of minder ruimte op de vaste schijf nodig zijn. )

Super VGA-monitor met een resolutie van 800 × 600 of hoger en 256 kleuren

Cd-rom-station

Muis en toetsenbord of compatibel aanwijsapparaat

Systeem:

650 MHz

256 mb geheugen

20 Gig

Er is een site waar hij uitgebreid staat beschreven kijk maar hier.

Hopelijk is dit genoeg info.

(p.s. na veel proberen werkt het via een systeemherstelpunt, maar hij werkt nog niet in één keer)

Laatst bewerkt:
Probeer dit eens wanneer je eenmaal in windows bent. Typ bij uitvoeren msconfig druk op enter en ga naar het tabblad opstarten en voer de bestandsnaam in op deze site om te zien of ze noodzakelijk zijn om optestarten indien ze niet noodzakelijk zijn haal dan het vinkje weg en bevestig met toepassen en ok: http://castlecops.com/StartupList.html

Dit is de enigste die staat bij opstarten, volgens mij is deze niet noodzakelijk maar nu ik hem heb uitgeschakeld start hij nog niet goed op :S

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan